Na ovogodišnjem Marine Equipment Trade Show (METS-u), jednom od najznačajnijih sajmova nautičke industrije, šibenski Capax i trogirski Adria Docks drugu godinu zaredom bili su jedini izlagači iz Hrvatske u superyacht paviljonu.
Capax i Adria Docks ostvaruju godišnje oko 100 milijuna kuna prihoda, što je mali dio svjetskog tržišta servisa i remonta luksuznih plovila, koje je u prošloj godini ukupno bilo vrijedno više od 8,5 milijardi dolara.
Ove dvije tvrtke su, u suradnji s Udrugom hrvatska nautička proizvodnja, predstavljali hrvatsku nautičku industriju organizacijom događaja pod nazivom Croatian Yachting Night.
Cilj hrvatske večeri u Amsterdamu bio je istaknuti snagu, ali i potencijal domaćih tvrtki specijaliziranih u servisu i remontu megajahti. Tom je prigodom naglašena nužnost pomoći javnih institucija, kako bi relevantne brojke nastavile rasti na zadovoljstvo hrvatskih tvrtki, njihovih klijenata i samog hrvatskog proračuna, čiji su obveznici.
- Hrvatska ima problem s dovođenjem megajahti tijekom zime, odnosno naša zemlja sa svim svojim nautičkim kapacitetima kao zimska destinacija u ovom segmentu dosad nije dovoljno prepoznata, i to treba promijeniti. To ne može promijeniti sam Capax, niti Adria Docks, već svi zajedno uz pomoć države, lokalnih zajednica, ali i niza malih tvrtki koje bi trebale napraviti hrabriji iskorak na tržištu, prepoznati trenutak i pokrenuti investicije, školovati ljude te ulagati u ono što nude - istaknuo je Teo Petričević, direktor Capaxa i suosnivač Adria Docksa.
Prema podacima Grand View Researcha, procijenjena vrijednost globalnog tržišta jahti u 2021. godini je bila 8,5 milijardi dolara, s očekivanim rastom do kraja ove godine na gotovo 8,9 milijardi dolara. Stabilan i kontinuiran rast ove industrije nije uspjela zaustaviti niti svjetska pandemija.
U razdoblju 2019./2020. godine dvanaest brodogradilišta, remontno-servisnih brodogradilišta iz Hrvatske imalo je ukupni prihod veći od 400 milijuna eura zarađenih održavanjem i remontom više od 1200 jahti, s prosječnim prihodom nešto više od 345.000 eura po plovilu.
Remont plovila obavlja se u zimskom razdoblju, a kada se radi o plovilima koja ulaze u kategoriju megajahti, obično strane posade prate ulaganja u održavanje u destinaciji dok je plovilo na doku.
Teo
Petričević, direktor Capaxa
i suosnivač Adria Docksa, tvrdi da treba učiniti hrabriji
iskorak
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....