Prilika stoljeća

Hoće li konačno naši hotelijeri spustiti ionako već 'napuhane' cijene

Gosti će ove godine pak tražiti vrijednost više za svoj novac, odluke će donositi emotivno HOĆE LI KONAČNO NAŠI HOTELI SPUSTITI IONAKO 'NAPUHANE' CIJENE 'Nadam se da neće, a za to postoji jako dobar razlog'
Ilustracija
 Goran Sebelic / CROPIX

Sad kad je nakon dosta teorijskih natezanja postalo prilično bespredmetno daljnje polemiziranje hoće li se EU i naša najznačajnija emitivna turistička tržišta otvoriti i spasiti ovogodišnju turističku sezonu krenula su prirodno pitanja o strategijama prodaje i promocije našeg turizma pa u skladu s time i teorije o politici cijena.

Hoće li konačno naši hotelijeri spustiti ionako već ”napuhane“ cijene, pitaju se mnogi željni sunca i mora.

Odgovor je: neće. Barem se nadam kako neće. Za razliku od gradskih hotela kojima će trebati nešto duže povratiti stabilno poslovanje na razine prije korona-krize, naš sezonski turistički proizvod ima priliku stoljeća. Slovenija, nužni koridor za auto goste iz naših tržišta, upravo se otvorila. Neposredna konkurencija još je daleko od otvaranja granica, a turistički stručnjaci to znaju i zato već djeluju u nekoliko smjerova koje jedva primjećujemo, ili primjećujemo, ali ih šira javnost ne promatra s razumijevanjem.

Hotelijeri, pogotovo oni veliki koji imaju veći broj objekata, otvoriti će prvo samo one objekte koje će biti najlakše i najekonomičnije pokrenuti. Kampovi, apartmanska naselja nisu samo zgodna za rad u vrijeme epidemije radi lakšeg stvaranja propisane distance, već su i ekonomičniji jer imaju manje komunalne i druge troškove rada o objekata hotelskog tipa više kategorije. Po popunjenosti osnovnih usluga otvarati će se objekti u skladu s potražnjom, time će se uravnotežiti odnos ponude i potražnje, a revenue management ponovo imati smisla.

Digitalne, web platforme za rezervaciju smještaja cijelo vrijeme u dogovoru s hotelijerima nude cancelation free rezervacije, pa upravo stoga te cijene nisu snižene, jer ne predstavljaju obvezu za korisnika, ali održavaju posjećenost portala i osnovnu popunjenost smještajnih objekata nužnu za stratešku podlogu oblikovanja cijena.

Turoperatori, pa u dogovoru i suradnji s prijevoznicima, kartičarskm kućama i komercijalnim bankama već spremaju pakete s brojnim pogodnostima i odgodama plaćanja.

Gosti će ove godine pak tražiti vrijednost više za svoj novac. Oni koji se uvjere u sigurnost putovanja i zanemare osjećaj straha, unutar destinacije konačnu odluku o izboru odmorišnog odredišta donositi će također emotivno. Usluga više, doživljaj više, pažnja i lojalnost značiti će neusporedivo jači motiv od popusta i biti će osnovni alati uspješnog turističkog marketinga ove godine.

Ovo je jedinstvena prilika hrvatskog turizma da učini restart cijele industrije u smjeru održivosti i kvalitete. Manji broj posjetitelja, može podići profitabilnost turističke industrije, a ljetni mjeseci su ionako oni u kojima se dogodi 80% dodatne vrijednosti.

Napokon, Hrvatska ima dovoljno raznoliku ponudu i dovoljno ugodnu klimu kako bi i domaći turisti mogli uživati u blagodatima naše turističke ponude. Ukoliko su nekima cijene u srpnju i kolovozu previsoke, pa zašto ne iskoristiti godišnji odmor upravo sada kada smo svi željni sunca i mora, a turistički djelatnici nikad nisu nestrpljivije očekivali dolazak prvih gostiju kao ove godine.

Sada je prilika, već idućih vikenda, svibnja i lipnja, nakon više od 2 mjeseca prisilne kućne izolacije, potresa i loših vijesti zaroniti u plićaku neke naše plaže. Prilika kakva se neće ukazati ponovo tako skoro. Prilika, dok na istu ideju nije došlo sunca i mora žedno tržište par stotina milijuna duša središnje EU, ugoditi sebi i obitelji nakon najstresnijih vremena u modernoj povijesti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 05:22