Unatoč izazovima koje je u svim segmentima života izazvala pandemija koronavirusa, tijekom gotovo cijele 2020. godine Fortenova grupa u potpunosti s uspješno prilagodila novim okolnostima. Osim što je javnost svjedočila izvrsnom odgovoru na održavanje opskrbe u svim ključnim dijelovima lanca, bilo da je riječ o proizvodnji, dostavi ili u trgovinama, kompanije Fortenova grupe su i interno uspjele organizirati svoje poslovanje tako da maksimalno ublaže udar gospodarskog pada na poslovanje.
Tako je poslovanje cijele grupe u 2020. obilježilo nekoliko važnih procesa. Uz organizacijske prilagodbe, dio odgovora na pandemijski udar bio je i na vrijeme usvojen i proveden program koji je predstavljao sistemsku prilagodbu poslovanja novim okolnostima. Stoga je ukupna realizacija Grupe, unatoč padu prihoda u djelatnosti maloprodaje i prehrane koje su bile i najviše pogođene padom aktivnosti u uslužnim sektorima (putovanja, HORECA kanal, turistička sezona), na vrlo zadovoljavajućoj razini, osobito u segmentu upravljanja likvidnošću.
Uz to, Fortenova grupa, neovisno o prilagodbama vezanim uz pandemiju, uspješno je realizirala ili započela brojne projekte planirane za 2020. Dio njih je bio vezan za rješavanje kapitalne strukture - od čišćenja kreditne strane poslovanja i jednostavnijeg i jeftinijeg financiranja preko početka provedbe procesa dezinvestiranje Poslovnog područja zamrznuta hrana do pojednostavljenja dioničke strukture smanjenjem broja vlasnika, kao i organizacijskih i upravljačkih vertikala. Krajnji cilj je jačanje temeljnih djelatnosti Grupe i povećanje potencijala za investiranje u maloprodaju, prehranu i poljoprivredu kako bi se potaknuo njihov budući rast.
Ujedno, Grupa je, pripremajući se za poslovanje nakon krize, u zadnjem tromjesečju 2020. realizirala i svoju prvu akviziciju - kupnju imovine osječke mljekare Meggle kako bi od 1. siječnja 2021. u tim pogonima počela proizvoditi mliječne proizvode, u skladu sa strategijom razvoja te djelatnosti u okviru Poslovnog područja poljoprivreda. Jedan od važnih procesa bio je vezan za dezinvestiranje u nematičnom poslovanju u okviru kojeg je, slijedom strategije fokusiranja na osnovno poslovanje u maloprodaji, prehrani i poljoprivredi i ukupno manje kompleksnu grupaciju radi ostvarivanja boljeg povrata u budućnosti, uspješno realizirano nekoliko transakcija.
Potpore i jačanje veza
Najmanje vidljiv široj javnosti, a zapravo jedan od najznačajnijih procesa u Fortenova grupi tijekom 2020. bila je briga o zaposlenicima na svim razinama - od provedbe mjera koje su se odnosile na zaštitu njihova zdravlja do različitih potpornih aktivnosti poput, primjerice, povećanja troškova prijevoza, iznosa za topli obrok, iznosa solidarne pomoći i jubilarnih nagrada te pomoći stradalih radnika. Svim zaposlenicima je isplaćena stimulacija za travanj i uskrsnica te regres, a radnici u Konzumu, kao zaposlenici na prvoj crti, imali su povećanje plaća za 15 posto. Također, prilikom donošenja odluka o upravljanju troškovima primjenjivan je socijalni cenzus.
S obzirom na izraziti angažman svih zaposlenih tijekom cijelog razdoblja pandemije, a posebno u proljetnom “lock downu” osmišljene su brojne aktivnosti koje su bile usmjerene na osnaživanje međusobnih veza zaposlenika, kao i njihove veze uz matične kompanije odnosno cijelu Fortenova grupu, što je uz funkciju ljudskih potencijala kao nositelja svih tih aktivnosti ojačalo ulogu i važnost interne komunikacije.
Zahvaljujući, primjerice, dobroj suradnji Korporativnih komunikacija i Ljudskih potencijala Fortenova grupe, osigurana je stalna i transparentna komunikacija prema svih 26.000 zaposlenika u Grupi. Među ostalim su tijekom prvog razdoblja krize Korporativne komunikacije osmislile i uvele tjedni newsletter “Naši ljudi” u kojem su predstavljani zaposlenici koji su dali posebne doprinose u razdoblju izazova epidemije, nakon čega je taj newsletter zaživio kao interni komunikacijski kanal u kojem se svaki tjedan predstavljanjem zaposlenika i njihovih poslova, jača vrijednost zajedništva. Također, uređeni su i distribuirani različiti protokoli postupanja (npr. Komunikacijske smjernice vezane uz COVID-19) kao i kratki tekstualno slikovni vodič “Smjernice za rad od kuće”, kako bi se zaposlenicima dodatno pomoglo pri što efikasnijoj organizaciji rada od kuće.
To su bili i ključni razlozi zbog kojih razdvojenost timova radi provođenja mjera prevencije i zaštite zdravlja - gdje god je to bilo moguće, uglavnom u uredskim poslovima, organiziran je rad od kuće za više od 7000 zaposlenika Grupe - nije rezultirao gubitkom osjećaja zajedništva zaposlenih nego upravo suprotno - jačanjem osjećaja pripadnosti i lojalnosti.
Tako je redovito istraživanje Korporativne kulture i klime koje se provodi među svim zaposlenicima Fortenova grupe pokazalo napredak u svim dimenzijama istraživanja, osobito u segmentu angažiranosti zaposlenika, a posebno je značajno to što kontinuirano raste identifikacija zaposlenih s ključnim vrijednostima Grupe.
Kao posebno vrijedan u tom smislu pokazao se dugoročni projekt kojim su zaposlenici pozvani da predlože svoje ideje za poboljšanje poslovnih procesa u kojima sudjeluju na koji je tijekom prvog ciklusa od tri mjeseca pristiglo više od 170 prijedloga zaposlenika. Najbolje ideje su i nagrađene, a neke su već i implementirane u poslovanje. Zaposlenici su i taj kanal prepoznali kao priliku da daju dodatan doprinos poslovanju svojih kompanija, a veliki odaziv je dodatna potvrda da podržavaju i prihvaćaju projekte kojima se povećava njihova uključivost. Tako su zaposlenici Fortenova grupe tijekom krize zbog pandemije pokazali veliko zajedništvo, višu razinu efikasnosti, fleksibilnosti i otpornosti, kao i razmišljanje izvan okvira, što je, među ostalim, rezultiralo time da je usred krize, u vrlo kratkom roku, napravljeni golem iskorak u nekim djelatnostima, primjerice, u Konzumovoj online maloprodaji i usluzi dostave robe do krajnjeg kupca, a proizvodne su kompanije lansirale brojne nove proizvode. Samo Ledo tijekom 2020. na tržište je pustio 32 nova proizvoda - sa 12 proizvoda u asortimanu smrznute hrane te sa 20 proizvoda u sladolednom asortimanu, od kojih su neki osvojili i prestižne međunarodne nagrade. Zvijezda je u Hrvatskoj lansirala tri inovativna proizvoda, a npr. Dijamant u Srbiji cijelu novu liniju s čak 12 novih proizvoda.
Solidarnost bez granica
Svoje su zajedništvo zaposlenici pokazali i sudjelujući u internoj humanitarnoj akciji u kojoj su se na razini cijele grupe prikupljala sredstva za pomoć zaposlenicima čiji su domovi stradali u zagrebačkom potresu. Solidarnost nije imala granice jer su u akciji sudjelovali i kolege iz doslovno svih država u kojima posluje Fortenova grupa.
Za visoku kvalitetu upravljanja ljudskim resursima i brigu o zaposlenicima Fortenova grupa dobila je i priznanje tvrtke Selectio za Izvrsnost u izazovima u području upravljanja ljudskim potencijalima. Istodobno, kompanija se u manje od dvije godine koliko funkcionira našla među 10 najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, koje prema istraživanju o poslodavcima prvog izbora i razlozima njihove atraktivnosti već 16 godina provodi portal Moj posao i u kojem je tijekom 2019. i 2020. godine sudjelovalo gotovo 20.000 ispitanika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....