Malo će tko o 2020. godini razmišljati sa sjetom. Povratak na gospodarsku razinu iz 2019. sad se očekuje 2022., ili čak 2023. Za ovu godinu, procjenjuje se, pad BDP-a mogao bi biti osam do devet posto, a rast u 2021. oko pet posto. Pandemija koronavirusa pritisnula je telekomunikacijski sektor ništa manje od ostatka gospodarstva. Kompanije se suočavaju s padom prodaje, rastom nenaplativih potraživanja i manjim brojem posjetitelja u roamingu što im značajno oblikuje ključne financijske pokazatelje. Međutim, A1 Hrvatska na to je odgovorio drugačijim pristupom - digitalnim i zelenim, koji otvara mogućnosti razvoja digitalnog društva.
Primjeri pametnih gradova
Operater, koji zapošljava oko dvije tisuće ljudi i svakodnevno brine o potrebama dva milijuna korisnika u Hrvatskoj, 2020. godinu dočekao je u najvećoj mjeri digitalno transformiran. Nadalje, uveo je model hibridnog i fleksibilnog rada kao odgovor na zaštitu zaposlenika u vrijeme pandemije te pojačao ulaganja u 5G i fiksne mreže nove generacije temeljene na optici kako bi korisnicima omogućio još naprednije usluge. Povrh toga, da bi dugoročno podržali stvaranje boljih uvjeta za poslovanje i život, investirali su u novi podatkovni centar kako bi osnažili kapacitete za podršku digitalne transformacije hrvatskoga gospodarstva i pametnih gradova te su se pridružili UN-ovoj inicijativi Global Compact.
A1 Hrvatska, kao dio A1 Telekom Austria Grupe, vodećeg pružatelja digitalnih usluga i komunikacijskih rješenja u Srednjoj i Istočnoj Europi, postavio si je u zadatak ugraditi u svoje poslovanje deset temeljnih načela UN-ove inicijative Global Compact. Dio tih načela već primjenjuju. Cilj kompanije je postići potpunu CO2 neutralnost do 2030. Po pitanju održivog razvoja velik naglasak A1 Hrvatska stavlja na zelenu ekonomiju koja se ogleda u poslovnim IoT rješenjima koja pridonose zajednici, poput pametnih spremnika za otpad, pametnih brojila, mjerenja kvalitete zraka i pametnog parkinga.
Novi podatkovni centar
Kriza koje je zahvatila cijeli svijet potaknula je i A1 da kroz ubrzanu digitalizaciju Hrvatske ponudi još bolja poslovna rješenja. U rujnu je tvrtka pokrenula 11 milijuna eura vrijednu investiciju u svoj drugi podatkovni centar, koji će biti jedan od najmodernijih u regiji. Bit će sagrađen prema standardu Tier III i moći izdržati potres magnitude 9 po Richterovoj ljestvici te tako podržati poslovanje hrvatskih tvrtki u digitalnoj tranziciji. Paralelno, operator A1 realizirao je u suradnju+i s lokalnim zajednicama nekoliko rješenja koja omogućuju digitaliziranu i zeleniju budućnost. Plin Vrbovec je preko A1 NB-IoT mreže digitalizirao brojila i povezao u IoT sustav. Tako prikuplja podatke o potrošnji plina u realnom vremenu čuvajući zaposlenike od mogućnosti zaraze koronavirusom, ali i svoje korisnike jer ih brzo može upozoriti na preveliku potrošnju. A1 je ove godine predstavio i pametne spremnike za otpad, kojima se postižu uštede do 50 posto u gospodarenju otpadom i 40 posto u broju spremnika u gradovima. Kroz ponudu usluga na pametnarjesenja.hr gradovima i njihovim stanovnicima A1 Hrvatska nudi jednu bolju digitalnu i zelenu budućnost.
Usto, snažno ulaže u pravi, gigabitni 5G. U idućoj godini operater je usmjeren na kupnju 5G radiofrekvencijskog spektra. Već sada intenzivno rade na 5G tehnologiji, a prvi su u Hrvatskoj demonstrirali brzinu surfanja veću od 1 Gbps i latenciju od 6 ms na komercijalnim uređajima. Svojim korisnicima žele omogućiti upravo takvo iskustvo pravog 5G, odnosno mobilnu mrežu koja nudi gigabitne brzine i iznimno niske latencije, za što su uvjereni da će pozitivno utjecati na poziciju Hrvatske prema Indeksu digitalnoga gospodarstva i društva (DESI) koji objavljuje Europska komisija.
Razvijanje vještina budućnosti
Podloga za sva ta ulaganja, uštede i ponude je digitalna transformacija A1 Hrvatske, a u njezinoj srži je razvoj vještina budućnosti zaposlenika. U posljednjih 12 mjeseci 87 posto zaposlenika A1 završilo je barem jedan oblik edukacije namijenjene njihovom osobnom i profesionalnom razvoju. Kompanija je uvela Coaching i Mentoring interne programe te stavila naglasak na učenje novih tehnologija i načina rada na pet ključnih područja: Agile, 5G, Data Analytics & AI, Digital & Growth Marketing, Process automation. Zato danas ova telekomunikacijska kompanija zapošljava data analitičare, specijaliste za AI i strojno učenje, dizajnere korisničkog iskustva i stručnjake za robotizaciju. Sve su to poslovi koji do prije pet godina nisu niti postojali te dobro ilustriraju u kojem smjeru ide razvoj digitalnog društva u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....