U svijetu business-to-business (B2B) segmenta događa se tiha, ali brza revolucija. Hrvatske kompanije više ne traže samo nekoga tko će im provući internetski kabel ili prodati službene mobitele, nego traže end-to-end rješenja, odnosno uslugu od početka do kraja. To znači da žele jednog partnera koji će im složiti cijelu priču: od infrastrukture i clouda (oblaka) preko sigurnosti pa sve do naprednih aplikacija. A1 Hrvatska, kao kompanija koja se nalazi među vodećim integratorima sustava u zemlji, prepoznala je taj trend.
Jedan od najvažnijih stupova ove transformacije je sigurnost. S obzirom na to da živimo u doba kada hakeri ne spavaju, a regulative poput NIS2 i DORA postaju obvezne, tvrtke su pod velikim pritiskom. A1 tu uskače sa svojim Security Operations Centerom (Sigurnosni operativni centar), koji funkcionira kao digitalna zaštitarska služba koja 24 sata dnevno nadzire sustave i reagira na prijetnje prije nego što one postanu problem. Kako sami navode, sigurnost koju primjenjuju na vlastitoj infrastrukturi sada nude i svojim korisnicima, štiteći i vanjske i unutarnje granice kompanija.
RASTUĆE POTREBE KOMPANIJA
Kada je riječ o čuvanju podataka, A1 se može pohvaliti jednim od tehnološki najnaprednijih objekata u regiji koji nosi certifikat Tier III Facility. Taj vrhunski digitalni sef je otporan na potrese, poplave i nestanke struje, opremljen je najmodernijim sustavima napajanja i hlađenja, kontrolom pristupa i videonadzorom, a može neprekidno raditi i do tri dana bez vanjskog napajanja. Povećani kapacitet, uz 24/7 nadzor i podršku, odgovara rastućim potrebama kompanija koje koriste umjetnu inteligenciju i obrađuju ogromne količine podataka.
Kako bi dodatno osigurali podatke, sklopili su strateško partnerstvo s podatkovnim centrom DC North u Varaždinu. Ovo je ključno zbog geo-redundancije, odnosno zahtjeva da se podaci čuvaju na dvije lokacije u različitim seizmičkim zonama. Ako se kojim slučajem dogodi potres u Zagrebu, podaci su sigurni u Varaždinu i obratno. To korisnicima omogućuje usluge poput Disaster Recovery as a Service (DRaaS ili Oporavak od katastrofe kao usluga), što u prijevodu znači da tvrtka može nastaviti s radom gotovo trenutno, čak i nakon velikih havarija. Korisnicima je dostupna i usluga Backup as a Service (BaaS ili Sigurnosna kopija kao usluga).
Posebno je zanimljiv iskorak u sferu suverenog clouda kupnjom Exoscalea, jednog od top pet europskih cloud providera. U eri digitalne suverenosti, mnogim je tvrtkama i institucijama presudno da njihovi podaci ne napuštaju Hrvatsku. Exoscale je suvereni cloud dostupan u A1 podatkovnom centru, a A1 najavljuje da će od siječnja 2026. godine u ponudi imati i moćne Nvidia grafičke kartice. To će njihov podatkovni centar učiniti prvim AI-ready centrom u Hrvatskoj, spremnim za obradu golemih količina podataka potrebnih za moderne AI aplikacije.
NAJBOLJE KORISNIČKO ISKUSTVO
"S jasnom ambicijom da pružamo ICT kao uslugu, posvećeni smo besprijekornoj integraciji ICT rješenja u naš portfelj usluga za segment malih i srednjih poduzeća, omogućujući tvrtkama svih veličina da koriste napredne tehnologije s većom fleksibilnošću i jednostavnošću. Također, integracijom umjetne inteligencije, robotizacije i automatizacije, donosimo inovacije koje povećavaju učinkovitost poslovanja korisnika. Naša poruka je jednostavna, dok se korisnici brinu o svojem poslovanju, mi se brinemo za njihovu infrastrukturu i sigurnost", ističe Daniel Šimić, glavni direktor za poslovne korisnike A1 Hrvatska.
Gledajući prema budućnosti, odnosno prema 2026. godini, fokus ostaje na rastu i inovacijama. A1 Hrvatska nastavlja s ulaganjima u stručnjake i tehnologiju, s posebnim naglaskom na umjetnu inteligenciju i automatizaciju koja bi trebala povećati učinkovitost poslovanja njihovih korisnika. Žele biti prepoznati kao digitalni partner koji nudi najfleksibilnije usluge i najbolje korisničko iskustvo.
Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....