GRUPA VINDIJA

Uz brigu o zaposlenicima i kooperantima uslijed rasta troškova, nastavljene su investicije u inovacije i ekološki prihvatljivu proizvodnju

Vindija

Unatoč izazovnoj poslovnoj godini, Grupa Vindija u listopadu je ponovno povećala plaće svih zaposlenika kompanija u svom sastavu za 16 posto. Za novo povećanje izdvojeno je dodatnih 19 milijuna kuna pa je, uz prijašnja višestruka povećanja plaće svih zaposlenika, na godišnjoj razini izdvojeno nešto više od 75 milijuna kuna. Uz stalna povećanja dohotka svi zaposlenici, bez obzira na staž ili poziciju u kompaniji, mogu računati na redovite isplate regresa, božićnica i uskrsnica, ali i prigodne uplate i poklone povodom blagdana. Ulaganje u zaposlenike među prioritetima je Vindije kao vodeće prehrambene industrije u Hrvatskoj, ali i regiji s više od 1400 proizvoda u asortimanu, 10 tvrtki članica, 4271 zaposlenika i mreže veće od 1000 kooperanata. Ključni segmenti poslovanja Grupe Vindija neupitna su kvaliteta svih proizvoda, briga o zaposlenicima i kooperantima, inovacije koje optimiziraju proizvodne procese, prate potrebe potrošača i podupiru zelenu tranziciju, očuvanje okoliša i prirodnih resursa.

Velika očekivanja potrošača

U nepovoljnom i izazovnom poslovnom okruženju Vindija Grupa je 2021. ostvarila rast konsolidiranog prihoda od 9,5 posto, a zadržavši fokus na tehnološkim iskoracima i usavršavanju proizvoda profitabilnost je očuvana i tijekom prvih šest mjeseci 2022. godine. Pojačan rast poslovnih pokazatelja zabilježen je i u izvozu koji čini 25 posto ukupne prodaje. Vindijini prepoznatljivi brendovi tradicionalno su dostupni i omiljeni potrošačima u svim zemljama regije, a izvoze se i na tržišta članica Europske unije. Grupa i sve njene članice posebno su usmjerene na inovacije jer su one u prehrambenoj industriji ključne za praćenje tehnološke razine grane i održavanje konkurentnosti i kvalitete kako bi u svakom trenutku ispunili očekivanja sve zahtjevnijih potrošača. Grupa Vindija i u 2023. nastavlja razvijati poslovanje s naglaskom na jačanje domaće proizvodnje i izgradnju jačeg gospodarstva Varaždinske županije, ali i cijele države.

image

Vindija

image

Vindija

Kad je riječ o brizi o kooperantima, Vindija sa svojom mljekarom jedina u Hrvatskoj organizirano otkupljuje kravlje, kozje i ovčje mlijeko. Kompanija je preuzela otkup mlijeka i od 109 farmera Ličko-senjske županije i tako poduprla razvoj stočarstva ruralnog kraja, ali i cijele županija. Budući da su primarno uz rast cijena energenata značajno rasli ulazni troškovi, Vindija je od početka 2022. sedam puta povećavala otkupnu cijenu mlijeka farmerima. Ukupno povećanje otkupne cijene tako iznosi 80 lipa po litri, a za to je na godišnjoj razini Grupa izdvojila dodatnih 109 milijuna kuna.

Inovativna kartonska boca

U Vindiji među najvažnijim ciljevima ističu i brigu o okolišu i u proizvodnji neprestano traže ekološki prihvatljivije alternative i posluju prema smjernicama Zelenog plana Europske unije i Global Compacta. U proizvodnji za rad rashladnih postrojenja ne upotrebljava se niti jedan plin štetan za ozonski omotač već se koriste ekološki prihvatljive alternative. Sve emisije koje nastaju tijekom proizvodnje bezopasne su za tlo, a redovito se provode i mjerenja emisija onečišćenih tvari u zrak kako bi se spriječila nepotrebna zagađenja okoliša. Vindija je prva tvrtka na domaćem tržištu i tek treća u svijetu koja je u dijelu asortimana plastičnu ambalažu zamijenila inovativnom i ekološki prihvatljivom kartonskom bocom, odnosno Tetra top pakiranjem. Prvi u Europi i kao četvrta tvrtka u svijetu na tržište su plasirali ekološki prihvatljivu Ultra Edge ambalažu za asortiman Vindi sokova te Tetra Brik Aseptic® Edge za mlijeko, s čak 71 posto odnosno 68 posto obnovljivog materijala. U dio svog asortimana uveli su i Tetra Edge bio based pakiranja s čak 88 posto materijala iz obnovljivih izvora. Čep je izrađen od prirodnih materijala, točnije od plastike dobivene od šećerne trske te zahvaljujući tome ambalaža generira 20 posto manje štetnog ugljikovog dioksida. Od samog početka primjene Pravilnika o ambalaži Vindija je usvojila sve obaveze koje se tiču zbrinjavanja otpada i smanjivanja negativnog utjecaja na okoliš. Proizvodne pogone karakterizira poseban način obrade sirovina koji uključuje razvrstavanje i pravilno skladištenje otpada.

image

Vindija pogon

Među 10 tvrtki članica Grupe Vindija je Koka, jedna od vodećih peradarskih kompanija koja godišnje proizvede, othrani i preradi više od 22 milijuna pilića i time čini značajan udio u ukupnoj nacionalnoj peradarskoj proizvodnji koja je na razini od 97 posto samodostatnosti. Koka je 2021. ostvarila ukupne prihode od 1,39 milijardi kuna uz rast od 8,7 posto u odnosu na godinu prije. Uspješnost kompanije temelji se na zaokruženom i strogo kontroliranom proizvodnom ciklusu. Cijeli proizvodni proces organiziran je kao integrirana peradarska proizvodnja, odnosno proizvodnja mesa peradi "od polja do stola", a uključuje sve od uzgoja matičnih nesilica i valionice jednodnevnih pilića, preko tova brojlera, proizvodnje stočne hrane pa sve do finalnih proizvoda od peradskog mesa te distribuciju.

Razvoj pametne poljoprivrede

Ostvarili su i rast izvoza od 17,2 posto pa je udio vrijednosti izvoza u ukupnoj prodaji povećan s 19,1 posto u 2020. na 20,6 posto u 2021. Više od 76 posto ukupnog izvoza čini upravo izvoz u zemlje članice EU. Kao i na razini Grupe, poseban je naglasak na inovacijama i ulaganjima koji omogućuju ili pospješuju održivu proizvodnju, osiguravaju ekološke izvore energije te ekološki poboljšavaju druge poslovne procese. Vindija, pa tako i Koka, predvodnik je trendova zelenog poslovanja i svakodnevno razvija pametnu poljoprivredu te svoje proizvodne pogone i cijelo industrijsko postrojenje temelji na korištenju obnovljivih izvora energije pa su tako na farmama postavljeni solarni paneli, a u tvornicama za obradu i preradu voze se električni viličari.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 23:33