
Nedostatak stručnih kadrova, koji će se jednim dijelom riješiti uvozom stručnjaka, tvrtke i organizacije u Hrvatskoj aktivno rješavaju i na druge načine. Najučestaliji je suradnja s fakultetima. Posljednji veliki primjer je partnerstvo zagrebačkog FER-a i Croatia osiguranja na prvom specijalističkom studiju za primjenu tehnologije u industriji osiguranja, tj. studiju za insurtech.
Gordan Gledec, dekan FER-a, koji ima stotinjak partnera iz gospodarstva, kaže da je time Zagreb postao jedno od regionalnih i europskih središta za edukaciju o insurtechu. Pohvalio se da su to ostvarili suradnjom više institucija. "U suradnji s Prirodoslovno-matematičkim, Ekonomskim, Pravnim i Šumarskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu FER će studentima ovog studija omogućiti da steknu znanja i unapređuju cjelokupnu osigurateljnu industriju", kaže Gledec.
Na sličnom modelu FER je s HAKOM-om pokrenuo studij za reguliranje tržišta elektroničkih komunikacija, s Grupom Končar studij o transformatorima, a u suradnji sa zagrebačkim FSB-om te Gradom Šibenikom studij energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora.
Davor Tomašković, predsjednik Uprave Croatia osiguranja, kaže da je njihov cilj predvoditi digitalnu transformaciju domaćeg i regionalnog tržišta. "Studij i suradnja s akademskom zajednicom pruža nam nova znanja i kompetencije koji su temelj daljnjeg razvoja kompanije, ali i cijele industrije osiguranja", smatra Tomašković.
U Croatiji pojašnjavaju da je suradnja s FER-om važna kako bi se iskoristio potencijal digitalnih tehnologija kao što su telematika, IoT, big data, strojno učenje i blockchain. Navode da se tako otvara put za stvaranje novih poslovnih modela te se kroz novi studij omogućava prijenosa znanja u gospodarstvo.
Na sličnom modelu specijalističke studije rade i drugi fakulteti, a tvrtke ih potiču i na druge oblike suradnje. U posljednje vrijeme vrlo su popularni sajmovi poslova. No, neki, poput zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, već dugi niz godina razvijaju i programe gdje studente, posebno pred kraj studija, povezuju s potencijalnim poslodavcima. IT tvrtka BE-terna tako tijekom 15 tjedana gostovanja na izbornim predavanjima studente uči izradi strategije upravljanja odnosima s klijentima i njezinoj implementaciji na Microsoftovoj platformi.
"Time studentima dajemo vjetar u leđa pri traženju prvog zaposlenja, bilo da je ono kad nas ili u nekoj drugoj tvrtki", zaključuju u BE-terni.