Go Global - Go Virtual

‘Vuplast smo povezali s francuskom bolnicom i tako im otvorili vrata ‘

Ivan Barbarić, potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU, u intervjuu je otkrio kako se Komora prilagodila i unaprijedila komunikaciju s tvrtkama
 Roman Martin

Izrada online platforme Go Global - Go Virtual za B2B sastanke povod je za razgovor s Ivanom Barbarićem, potpredsjednikom Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU. Prilikom razgovora Barbarić nije komentirao ništa izvan djelokruga svojih poslova, osim mjera Vlade RH pomoći gospodarstvu u okviru politika i perspektiva EU.

Jesu li otežane međunarodne aktivnosti HGK u ovom razdoblju s obzirom na to da se ne održavaju sajmovi i ne organiziraju gospodarska izaslanstva?

- Okolnosti vezane za pandemiju covida zaustavile su redovne aktivnosti i ustaljene prakse, ali su unaprijedile komunikaciju i ubrzale primjenu digitalnih platformi. U HGK smo se brzo prilagodili novim okolnostima i priliku vidjeli u online povezivanju te smo izradili online platformu za B2B sastanke Go Global - Go Virtual.

Kako funkcionira platforma HGK Go Global - Go Virtual?

- HGK je uz podršku Europske poduzetničke mreže pokrenuo platformu za online B2B sastanke na tržištima za koja su domaći gospodarstvenici pokazali najveći interes. Prvom smo anketom kao ključna definirali tržišta Slovenije, Rusije, Austrije, Njemačke i zemalja Višegradske skupine. Cilj je održati inozemnu aktivnost i ubrzati oporavak domaćega gospodarstva. Platforma omogućava inozemnim kupcima da pronađu kvalificirane hrvatske dobavljače, upoznaju potencijalne partnere, otkriju nove proizvode i usluge. Svako izdanje počinje pozivima prema hrvatskim tvrtkama koje na platformu unose svoje profile, djelatnost i interese za suradnju. Po završetku prijava bazu hrvatskih interesa dostavljamo komorama u stranim zemljama. Slijede uparivanja te razgovori.

Možete li reći koje aktivnosti ste održali zahvaljujući toj platformi, te neke planove?

- Održali smo susrete sa Slovenijom, Rusijom i zemljama Višegradske skupine. Kad proanaliziramo profile tvrtki, uvoz, izvoz ili distributeri, vidimo da je platforma uvjerljivo najinteresantnija izvoznicima, u slučaju susreta sa Slovenijom gotovo 90 posto tvrtki na forumu bilo je zainteresirano za izvoz.Posao se ne sklapa preko noći, ali ono što je tvrtkama u ovakvim vremenima važno jest to da su do potencijalnih partnera došli preko platforme iza koje stoje institucije, naša i strane komore. Sada smo u pripremama za Austriju, Njemačku i Izrael, s tim da ćemo 2021. odrediti i dodatna tržišta u dogovoru s tvrtkama.

Ima li konkretnih rezultata?

- Izdvojit ću najuspješniji primjer ovakvog pristupa. U jeku lockdowna povezali smo tvrtku Vuplast s francuskom bolnicom koja je tražila dobavljača topivih vrećica za bioopasne stvari. Nedavno su na konferenciji Europske poduzetničke mreže koja djeluje i u sklopu HGK proglašeni najboljom poduzetničkom pričom u Europi. Putem EEN-a došli su i do svojih novih švicarskih partnera. Ovo je primjer kako HGK, kroz svoju snažnu međunarodnu mrežu i kontakte, pomaže pri izvozu. Ova inovativna tvrtka je prepoznala priliku, osmislila proizvod, a mi smo joj otvorili međunarodna vrata.

Kažete da je velik odaziv poduzetnika prilikom korištenja HGK Go Global - Go Virtual? Koliko ih sudjeluje na susretima?

- Najviše ih je bilo zainteresirano za susrete sa zemljama Višegradske skupine, 171 prijavljena hrvatska tvrtka i 144 tvrtke iz Višegradske skupine, a održano je više od 500 virtualnih sastanaka. Što se tiče online susreta s Rusijom, bilo je više od 250 prijavljenih tvrtki i više od 400 održanih sastanaka, dok je u B2B susretima sa Slovenijom sudjelovalo više od 90 tvrtki.

Nema konkurentnosti bez snažnog izvoza

Kako komentirate najnovije mjere Vlade pomoći gospodarstvu u okviru politika i perspektiva EU?

- Hrvatska, naravno u okvirima EU politika, određuje vlastite prioritete. Nema dvojbe da ekosustav za razvoj poduzetništva, inovacija i izvoza mora biti na vrhu prioriteta. Bez obrazovane radne snage, inovativnih i konkurentnih poduzeća nema razvoja države i gospodarstva. Ako bi nam sredstva Europske unije bila dostupna već početkom 2021.godine, to bi znatno ubrzalo oporavak. Krajnji je trenutak da izvoz postane okosnica gospodarskih strategija svih sastavnica društva jer nema nacionalne konkurentnosti, rasta i razvoja bez snažnog izvoza.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 10:39