
U METRO-u Hrvatska naša uloga nije samo opskrba - mi smo partner svakom ugostitelju, malom trgovcu i profesionalnom kupcu u njihovu rastu, razvoju i inovacijama. Prošla godina bila je prekretnica, ne samo po rezultatima nego i po načinu na koji pristupamo veleprodaji i logistici da bismo odgovorili na sve dinamičnije potrebe tržišta.
Danas poslujemo putem deset veleprodajnih centara diljem Hrvatske, a najnoviji je nedavno otvoren u Puli. No ti centri više nisu samo mjesta kupovine jer ih, u skladu s našom globalnom strategijom sCore, pretvaramo u Multichannel Fulfillment Centre (MFC) u kojima se klasična kupovina, digitalno naručivanje i logistička učinkovitost spajaju u jedinstveno iskustvo kupnje.
Višekanalnim pristupom omogućujemo svakom profesionalnom kupcu fleksibilnost sukladno njegovim potrebama. Oni koji nemaju vremena za obilazak centra mogu sve obaviti putem aplikacije METRO Companion, od narudžbe i praćenja dostave do izdavanja računa, i to sve digitalno. Kupcima koji više preferiraju osobnu kupovinu nudimo dodatne pogodnosti poput #MojMETRO cijena, s više od 500 posebno označenih proizvoda na dodatnom popustu, a koji se mijenjaju svaka dva tjedna. Kombinacija praktičnosti digitalne kupovine i fizičke prisutnosti pruža besprijekorno personalizirano iskustvo. Osim toga, proširujemo ponudu dodatnih usluga u našim centrima, od pripreme narudžbi za dostavu do pomoći u organizaciji dostave za kupce koji sami biraju robu, ali nemaju logističke kapacitete. Na taj način uklanjamo prepreke u poslovanju i omogućujemo kupcima da se više posvete vođenju svoga posla.
Logistika je temelj naše pouzdanosti, ona je nevidljiv, ali ključan dio u koji neprestano ulažemo. Naš centralni logistički centar u Svetoj Nedelji, aktivan od 2017. godine, strateški je smješten na važnom prometnom pravcu, čime omogućujemo brzu i efikasnu distribuciju uz zadržavanje vrhunske svježine proizvoda. U 2025. godini dodatno smo proširili logističku mrežu otvaranjem nove dostavne platforme u Kloštru Ivaniću. Ovo značajno ulaganje povećalo je naše skladišne kapacitete i unaprijedilo preciznost dostave, omogućujući još bržu i učinkovitiju dostavu. Time dodatno potvrđujemo predanost kvaliteti usluge, osobito prema ugostiteljskom sektoru i malim trgovcima. U veleprodaji i logistici prilagodba nije opcija, ona je nužnost. Zato stalno ulažemo u infrastrukturu kako bismo ostali korak ispred potreba tržišta.
Digitalna transformacija važan je stup našeg razvoja. Kroz platformu DISH nudimo profesionalcima u ugostiteljstvu suvremene alate za upravljanje jelovnicima, rezervacijama, radnim vremenima zaposlenika i zalihama. U 2026. godini planiramo uvesti DISH Pay, inovativno rješenje koje modernizira naplatu i unaprjeđuje iskustvo gosta, ali i olakšava svakodnevno poslovanje.
Da bismo istaknuli značaj digitalizacije u ugostiteljstvu, pokrenuli smo nagradu Dobar Tech, priznanje za najnapredniji digitalni restoran u Hrvatskoj. Prva nagrada je dodijeljena na Danima hrvatskog turizma 2024., a dobitnik je bio restoran Zora Bila iz Splita, koji je digitalne alate uspješno iskoristio za unapređenje poslovanja. Prijave za novo izdanje otvorene su 15. travnja i veselimo se otkriti nova inovativna rješenja.
U želji da osnažimo cijeli ugostiteljski sektor sklopili smo strateško partnerstvo s Hrvatskim kuharskim savezom i Nacionalnom udrugom obiteljskih i malih hotela. Zajedno razvijamo koncept autentičnih gourmet hotela kao mjesta koja spajaju visoku razinu ugostiteljstva s domaćim namirnicama i hrvatskom kulinarskom tradicijom. Time potičemo konkurentnost i kvalitetu hrvatskog turizma.
Posebnu pažnju posvećujemo obrazovanju i razvoju stručnosti kroz Gourmetro, naš kulinarski studio u centru Jankomir, namijenjen profesionalcima i entuzijastima, u kojemu nudimo prostor za edukaciju, upoznavanje s proizvodima i novim kulinarskim tehnikama.
Vjerujemo da budućnost ugostiteljstva počinje s mladima. Zato već godinama organiziramo natjecanje METRO Junior Top Chef kojim podržavamo nove naraštaje chefova. Ovogodišnji pobjednik bio je Ivan Dujmović iz Turističko-ugostiteljske škole u Splitu. Finale je još jednom pokazalo koliko talenta i strasti postoji kod mladih, a mentorstvom, praksom i edukacijom stvaramo temelje za svjetlu budućnost hrvatske gastronomije.
Rezultati svih ovih inicijativa i projekata ne izostaju. Rastemo u svim ključnim segmentima, tržišni udio nam se kontinuirano povećava, a vlastite robne marke bilježe značajan uspjeh. U samo osam godina prodaja robnih marki METRO je utrostručena te danas nudimo više od 3300 proizvoda, od svježih i suhih prehrambenih artikala do neprehrambene robe i sredstava za čišćenje. Brendovi poput METRO Chef, METRO Professional i METRO Premium jamče kvalitetu, povoljnu cijenu i pouzdanost, a sve usmjereno na potrebe profesionalnih kupaca.
I nadalje razmišljamo ambiciozno. Do 2030. godine želimo premašiti 500 milijuna eura prometa, a rast temeljimo na orijentiranosti prema kupcima, pametnim ulaganjima i digitalnim rješenjima koja čine razliku. U tržištu koje se stalno mijenja, ne vidimo samo izazove - nego i nove prilike.
U METRO-u Hrvatska ne pratimo budućnost, nego je gradimo. Zajedno s našim kupcima, partnerima i zaposlenicima oblikujemo novo značenje liderstva u veleprodaji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....