
U vremenu brzih promjena i sve većih očekivanja, otpornost i povjerenje nisu slučajnost, one se grade kroz dosljednost, inovacije i istinsko razumijevanje potreba onih kojima služimo. U srcu svakog uspješnog poslovanja leži sposobnost prepoznavanja pravog trenutka, osluškivanja zajednice u kojoj djelujemo i pravovremenog odgovora na izazove koji oblikuju naš svijet. Bilo da vodimo velike sustave ili svakodnevno obavljamo svoje zadatke, svi smo suočeni s promjenama koje nas potiču da budemo bolji, brži i inovativniji.
Upravo su nas takve vrijednosti, razumijevanje potreba, prilagodljivost i stalna težnja boljem, dovele do iznimnih poslovnih rezultata, ali i priznanja koja ne doživljavamo kao cilj, nego kao potvrdu da idemo pravim putem. Treću godinu zaredom proglašeni smo najboljom bankom u Hrvatskoj prema izboru uglednog financijskog magazina Global Finance. Ovo priznanje prije svega je odraz naše predanosti klijentima, njihovim očekivanjima, iskustvima i povjerenju koje nam svakodnevno ukazuju. Upravo su oni, svojim izborom i lojalnošću, omogućili da zajedno postignemo ovakav uspjeh.
To nas priznanje i obvezuje, jer iza svakog uspjeha stoji tim ljudi koji vjeruju u ono što rade. Ljudi koji svakodnevno daju sve od sebe kako bi klijentima pružili relevantan savjet, pravovremenu uslugu i rješenja usklađena s njihovim stvarnim potrebama.
Međutim, uspjeh ne dolazi bez izazova. U današnjem dinamičnom okruženju, gdje se globalni trendovi, tehnološke promjene i regulatorni okviri neprestano mijenjaju, potrebne su stalna prilagodba i inovativnost. U takvom kontekstu banke nisu samo promatrači nego aktivni dionici i partneri u razvoju gospodarstva, zajednice i svakog pojedinca.
Tome u prilogu idu i podaci iza kojih stoje ulaganja u tvrtke, kućanstva, ideje i budućnost. Iako zapošljavaju samo 1 posto ukupno zaposlenih u Hrvatskoj, banke stvaraju 3,4 posto bruto dodane vrijednosti, 3,4 posto svih investicija u novu dugotrajnu imovinu, 6,2 posto investicija u intelektualnu imovinu, 10,7 posto svih uplaćenih poreza na dobit te posredno potiču rast BDP-a za dodatnih 4,2 posto samo kroz kreditnu aktivnost.
Ako, pak, govorimo o kamatnim stopama koje su obilježile godinu iza nas, a koje su s pravom u fokusu interesa građana, moram istaknuti da su banke u Hrvatskoj pokazale visoku razinu odgovornosti. Iako su referentne stope Europske središnje banke značajno porasle, kamatne stope u Hrvatskoj ostale su ispod prosjeka eurozone, pa tako sada u Hrvatskoj imamo kamatne stope na stambene kredite među najnižima u čitavoj eurozoni, čime smo osjetno smanjili financijski pritisak na građane.
S druge strane, moramo progovoriti i o izazovima s kojima se suočavamo. Regulatorne izmjene, prije svega putem Zakona o usporedivosti naknada, ograničavaju prihodovne modele banaka, a istodobno ih ne prate mjere koje bi smanjile troškove poslovanja, što zahtijeva transformaciju poslovnih modela i strateško planiranje budućih investicija. Regulativa je važan temelj povjerenja i stabilnosti sustava. No, jednako tako, mora biti uravnotežena i omogućiti fleksibilnost, održivost i operativnu učinkovitost. Jer samo stabilne i snažne banke mogu biti pouzdan partner gospodarstvu u vremenu promjena.
U toj slici ne možemo zanemariti ni globalne okolnosti koje utječu na nas, bez obzira na našu veličinu ili tržišni udio. Geopolitički odnosi i carinski sporovi između ključnih svjetskih ekonomija, SAD-a, Kine i eurozone snažno se reflektiraju i na regionalna tržišta, što uključuje i Hrvatsku, postavljajući pred sve sektore nove zahtjeve. Sve češće stoga govorimo o potrebi diverzifikacije, jačanju regionalnih partnerstava i strateškom usmjeravanju na zelene i digitalne industrije.
Za nas kao banku, to znači stalnu prilagodbu portfelja, razvoj proizvoda koji odgovaraju na nove potrebe klijenata i prepoznavanje prilika u trenucima promjene. Uloga banaka u takvom okruženju više nije samo upravljanje rizicima nego i osiguravanje stabilnosti, kako za pojedince tako i za gospodarstva. OTP banka prepoznaje svoju ulogu u tom kontekstu ne samo kao financijska institucija nego i kao partner koji pomaže društvu da pronađe uporište u nesigurnim vremenima.
Zato kontinuirano ulažemo u inovacije i razvoj kako internih procesa tako i korisničkog iskustva. Digitalna transformacija nije više samo opcija ili konkurentska prednost, ona je nužnost. Naši klijenti to prepoznaju jer digitalna rješenja nisu samo brža i jednostavnija nego su i sigurnija. Primjerice, kada smo prije desetak godina počeli s online kreditima, klijent je predao zahtjev preko web stranice, ali je na kraju ipak završio u poslovnici jer se odobravanje kredita odvijalo presporo. Danas cijeli proces u prosjeku traje sedam minuta.
No, našu ulogu ne mjerimo isključivo poslovnim pokazateljima. Ponosan sam na projekte društvene odgovornosti koje provodimo jer je to jednako važan dio naše misije. Naš program OTP Zaokruži, s kojim već godinama sudjelujemo u obnovi dječjih odjela općih bolnica diljem Hrvatske, pokazuje kako male geste generiraju velike promjene. Tu su i program “Drugačiji svijet” putem kojeg stipendiramo djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi te višegodišnji projekt sa Zakladom Marina Čilića, jer vjerujemo u potencijal svakog mladog čovjeka, u njegovu snagu da oblikuje bolje društvo sutrašnjice.
Zato odgovornost prema zajednici počinje iz kulture kompanije. OTP banka kontinuirano gradi poticajno radno okruženje, na temelju transparentnosti, ravnoteže privatnog i poslovnog života te mogućnosti za profesionalni razvoj. Priznanje da smo i ove godine među najatraktivnijim poslodavcima za nas je potvrda da živimo ono što zagovaramo, da su naši zaposlenici istinski ambasadori naših vrijednosti.
Kao banka, vjerujemo u sinergiju. U slušanje i razumijevanje potreba naših klijenata. Vjerujemo u partnerstvo koje se ne temelji samo na financijskim uslugama nego na viziji, prilagodljivosti i konkretnom djelovanju. Istodobno u OTP banci prepoznajemo trenutak u kojem se nalazimo i ne bojimo se izazova. U svakom od njih vidimo priliku da budemo bolji, za naše klijente, zaposlenike i društvo u cjelini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....