Branko Roglić, osnivač i vlasnik Orbico Grupe, danas najveće europske kompanije za distribuciju robe široke potrošnje i kozmetike, nekoliko je puta poručio kako su mogućnosti za "širenje Orbica beskonačne". Kako je tome tako potvrđuje i posljednja Orbicova akvizicija, a koja je upravo pred finalizacijom.
Grupa bi tako u sljedećih tjedan do deset dana trebala završiti posao preuzimanja talijanske kompanije HBI Italy Acquisition o.S.r.l. i to na nekoliko europskih tržišta. Spomenuta tvrtka bavi se prodajom sportske odjeće globalno popularnog brenda Champion, a u posljednjoj godini ostvarili su prihode oko 500 milijuna eura.
- Radimo na toj akviziciji, no dok se posao ne finalizira radije ne bi ništa komentirao, niti objašnjavao. Ne želim reći hop prije nego skočim. Za deset dana sve bi se trebalo znati, pa ćemo tada moći više o detaljima akvizicije i koji su nam planovi - otkrio nam je u kratkom razgovoru Branko Roglić.
O akviziciji su prvi izvijestili regulatori s onih tržišta na kojima HBI Italy Acquisition posluje - Sloveniji, Kosovu, Poljskoj i Makedoniji, te se u zapisima može vidjeti kako je dogovoreno preuzimanje između Orbica kao kupca i američke kompanije Authentic Brands Group LLC, kao prodavatelja.
Naime, Authentic Brands postao je ove godine vlasnik Championa, nakon što je u poslu vrijednom 1,2 milijarde dolara, legendarni sportski brend kupio od kompanije Hanesbrands.
Logički zaključak opisane transakcije znači da vlasništvo nad Champion brendom sada pripada korporaciji Authentic Brands, dok ChampionHBI Italy Acquisition, posjeduju licencu za distribuciju proizvoda spomenutog brenda i kontrolira nekoliko tvrtki koje se bave prodajnim aktivnostima Championa.
Budući da je Authentic Brands Group netom nakon akvizicije Hanesbrandsa prodao talijansku podružnicu, čini se kako se nisu uklapali u njihove buduće planove. Orbicu se, pak, akvizicijom otvaraju dvije opcije; pozicioniranje na tržištu sportske odjeće (predviđa se da će globalno tržište sportske odjeće porasti sa 193,89 milijardi dolara u 2023. na 305,67 milijardi dolara do 2030.) ili moguća prodaja nekretnina koje talijanska tvrtka posjeduje.
No Champion je jedan od brendova kome u posljednje vrijeme i ne ide najbolje.
Nastao je 1919, jedan je od najpoznatijih svjetskih sportskih marki, a premda se u posljednje vrijeme pozicionirao kao omiljeni izbora milenijalaca i pripadnika generacije Z, prošlu godinu prodaja im je u SAD-u pala za 30 posto. Rezultati prvog kvartala ove godine jednako su tako porazni, globalna prodaja pala je za 25 posto.
Američki mediji sve su vrijeme upozoravali kako Hanes, čiji glavni biznis je proizvodnja i prodaja donjeg rublja, na Champion gleda kao na teret, pa ovogodišnja prodaja nije doživljena kao veliko iznenađenje.
- Vjerujemo da će ova prodaja pomoći Championu, dok će Hanesbrands pozicionirati za postizanje dosljednog rasta i generiranja novčanog toka kroz fokusiranu strategiju na unapređenju svojih marki donjeg rublja i optimiziranju opskrbnog lanca svjetske klase - poručili su iz Hanesa nakon prodaje
Valja naglasiti kako je Authentic Brands u ožujku ove godine kupio i Reebok, a vrijednost te akvizicije iznosila je 2.1 milijardu eura.
Plan Orbico Grupe jest, pak, do 2030. doseći prihod više od 6 milijardi eura, a projiciraju da će se stopa godišnjeg rasta od 10 do 15 posto ostati konstantom.
Riječ je o kompaniji koja posluje na 20 tržišta, nemaju dugova ili kredita, a Roglić tvrdi kako će konsolidirani prihodi Orbica ove godine iznositi oko 4 i pol milijarde eura.
Kada je o akvizicijama riječ, Orbico Grupa u rujnu ove godine postala je i većinski vlasnik ukrajinske distributerske kompanije SAV koja se nakon transakcije preimenovala u SAV Orbico. Riječ je o tvrtki s preko 1.300 zaposlenih i ekskluzivnim distributerom 60 brendova na ukrajinskom tržištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....