Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca

Svaki stanovnik Hrvatske zaslužuje trgovinu u svojoj neposrednoj blizini - i s tom misijom razvijamo mrežu Studenca

U 2025. planiramo otvoriti više od 150 novih trgovina. Samo u Zagrebu već upravljamo s više od 150 lokacija, u Splitu s više od 50, a u više od stotinu manjih mjesta Studenac je jedina trgovina

Michal Senczuk, predsjednik Uprave Studenca

Godinu iza nas završili smo s rezultatima koji potvrđuju snagu našega formata - praktične trgovine u susjedstvu. Prihodi Studenac Grupe porasli su za 22 posto, na 816,5 milijuna eura, dok je like-for-like prodaja zabilježila rast od 11 posto. Prilagođena EBITDA dosegnula je 78 milijuna eura, što je porast od 18 posto u odnosu na 2023. godinu. Otvorili smo 140 novih trgovina i integrirali dodatnih 68 lokacija, pa smo zaključno s krajem 2024. godine poslovali na 1443 lokacija širom Hrvatske i Slovenije.

Iako je 2025. počela izazovno za cijeli sektor, zbog širenja negativne klime uslijed inflacijskih pritisaka, rasta ulaznih troškova te novog zakonskog okvira i odluka, i dalje s optimizmom pristupamo ambicioznim poslovnim ciljevima koje smo postavili. Brzo smo se prilagodili i dosljedno poštujemo nove propise, a naš fokus ostaje nepromijenjen: unapređenje usluge prema kupcu, pouzdana opskrba, sigurnost proizvoda i transparentno poslovanje - imperativi su za Studenac.

U 2025. planiramo otvoriti više od 150 novih trgovina. Samo u Zagrebu već upravljamo s više od 150 lokacija, u Splitu s više od 50, a u više od stotinu manjih mjesta Studenac je jedina trgovina. Tamo smo lokalnoj zajednici više od trgovine - mjesto susreta, značajan poslodavac i podrška domaćim proizvođačima. Želimo da svaki kutak Hrvatske dobije “svoju” trgovinu, jer još uvijek postoje područja koja nemaju mogućnost svakodnevne kupovine u neposrednoj blizini.

S obzirom na našu poziciju najvećeg konsolidatora na tržištu maloprodaje, i u tom smjeru nastavljamo razvijati našu mrežu. Naime, u proteklih pet godina integrirali smo u Studenac deset većih regionalnih i lokalnih lanaca, uključujući i slovensku Keu kao našu prvu međunarodnu akviziciju.

Iako se radi o ukupno oko 700 trgovina koje smo na ovaj način integrirali u Studenac, svaku akviziciju provodimo uz puno poštovanje prema zaposlenicima i asortimanu lokalnih brendova. Konsolidacija nam donosi nove zaposlenike u mrežu koji poznaju svoje kupce, bazu lojalnih kupaca te niže operativne troškove. Uz dosljedni rast mreže kroz otvaranje novih trgovina, nastavkom tržišne konsolidacije ubrzavamo put prema mreži od ukupno 3 400 trgovina do 2028.

Najrasprostranjenija mreža treba logistiku nove generacije. Stoga nastavljamo ulagati u transformaciju čitavog opskrbnog lanca. Uskoro otvaramo čak dva logističko-distributivna centra - u Velikoj Gorici centar će biti otvoren do kraja ove godine, dok će novi centar u Dugopolju postati operativan sredinom 2026. Zajedno će se prostirati na ukupnoj površini većoj od 60 tisuća četvornih metara. U njihovo opremanje i modernizaciju sustava ulažemo 10 milijuna eura. Na krovove postavljamo solarne panele koji će pokrivati 80 posto površine, smanjujući troškove energije i ugljični otisak.

Logistika je ključni stup naše dugoročne strategije. Kako naše poslovanje raste i mreža trgovina se širi, ulažemo u novu logističku infrastrukturu s ciljem podizanja ukupne razine usluge - osiguravajući bolju kvalitetu proizvoda, svježinu i dostupnost, uz pojednostavljenje procesa na razini trgovina. Ova poboljšanja omogućuju nam da dosljedno opskrbljujemo kupce tijekom cijele godine, u svim regijama.

Tijekom ljetnih mjeseci, kada operativna složenost raste, naše obalne i otočne trgovine opskrbljujemo svakodnevnim isporukama, koje na vrhuncu sezone dosežu više od 2400 paleta dnevno. Ovo ulaganje dodatno će ojačati pouzdanost i učinkovitost našeg opskrbnog lanca tijekom cijele godine, pa i u najzahtjevnijim razdobljima.

Rasti možemo samo ako raste i zajednica. Zato smo pokrenuli platformu “Narančasta ribica” - sveobuhvatan sustav podrške jednoroditeljskim obiteljima kroz besplatne instrukcije, sportske i umjetničke aktivnosti, psihološku pomoć i brojne ostale aktivnosti. Drugu godinu zaredom vodimo djecu samohranih roditelja na besplatno ljetovanje koje će im ostati u pamćenju čitav život, a prvi put ćemo za njih osigurati i back to school pakete sa svim potrepštinama za bezbrižan polazak u novu školsku godinu. Društvena odgovornost za nas nije samo slovo na papiru, nego dio našeg identiteta - zato joj pristupamo konkretnim potezima i potičemo pozitivne promjene. Posebno smo ponosni što smo jedina kompanija u Hrvatskoj koja se bavi ovom skupinom i što oko jednoroditeljskih obitelji okupljamo čitav niz dionika koji su ih spremni na razne načine podržati.

Ulazimo u drugu polovicu godine svjesni rizika: geopolitičkih tenzija, izazova na tržištu rada, nestabilnosti. Ipak, s obzirom na to da je u Hrvatskoj promet u maloprodaji u travnju porastao za pet posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, uvjereni smo da će potrošačka potražnja ostati stabilna te i dalje rasti.

Studenac će učvrstiti svoju poziciju lidera inovacija u malom formatu, partnera domaćih proizvođača i pouzdanog poslodavca.

Nastavljamo ulagati u naše ljude, digitalne alate, logističku mrežu i obnovljive izvore energije kako bismo ispunili svoje obećanje i bili prvo, najbliže i najdraže odredište za malu kupnju u Hrvatskoj i Sloveniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. lipanj 2025 17:22