ODLAZE KLJUČNI GOSTI

Stigli rezultati za kolovoz, u minusu smo! Objavljeno je i koja je regija najviše potonula

Kriza u Njemačkoj i visoke cijene u Hrvatskoj kumuju nastavku pada noćenja Nijemaca, ali ne samo njih...

Ilustrativna fotografija

 Zvonimir Barisin/Cropix
Kriza u Njemačkoj i visoke cijene u Hrvatskoj kumuju nastavku pada noćenja Nijemaca, ali ne samo njih...

Hrvatski turizam nastavlja silaznu putanju treću godinu za redom, jasne su brojke. Pad o kojem se priča i ovog ljeta u špici sezone potvrdili su i upravo objavljeni službeni podaci iz eVisitora Hrvatske turističke zajednice. Brojke pokazuju pad broja noćenja stranih turista na čitavom Jadranu u rasponu od 2 do čak 4 posto u odnosu na prošli kolovoz, a u neznatnom padu je i kontinentalni turizam.

Kvarner je najviše potonuo s noćenjima (4 %), slijedi Šibensko-kninska pa Istarska županija koja ima dva posto minusa, a jedini koji bilježi neznatan rast broja stranih turista je Zagreb. Najveći pad pak imamo s tržišta Nizozemske, Njemačke i Mađarske, ali i ostalih vodećih tržišta, a raste nam tek domaće tržište i to u samo četiri regije: Dubrovačko-neretvanskoj, Splitsko-dalmatinskoj, potom Ličko-senjskoj županiji te opet Zagrebu.

Danas predstavljene brojke otkrile sve: Hrvatski turizam bilježi rast, ali ljetna sezona donosi iznenađenje

Stagnacija uz minuse

Ukupno je tijekom kolovoza zabilježeno 4,46 milijuna dolazaka stranih turista (jednako kao lani) te 500 tisuća dolazaka domaćih turista (+4 %). Broj noćenja stranih turista u kolovozu je iznosio 27,25 milijuna, što je 2 posto manje, a domaćih je bilo jednako. Ukupno, bilo je 2 posto manje noćenja nego lani.

Statistika od početka godine izgleda nešto bolje – od siječnja do kolovoza imamo 1 posto više dolazaka stranih turista te 8 posto više domaćih gostiju, uz jednak broj noćenja stranaca kao lani te plus od 3 posto kad su u pitanju domaći gosti. Ukupno imamo 2 posto dolazaka više nego lani, uz 1 posto više noćenja, što realno u odnosu na lani pokazuje stagnaciju turističkog prometa u Hrvatskoj.

Pritom je broj stranih noćenja rastao samo u siječnju, travnju i lipnju.

Brojke također potvrđuju produbljivanje krize strukture turističkih kapaciteta, u kojoj se većina noćenja i dalje odvija u apartmanima, ujedno segmentu koji bilježi najveći minus u broju noćenja u kolovozu, pad od 3 posto, dok su kampovi imali skoro dva posto pada broja noćenja u odnosu na lanjski kolovoz. Hoteli su u neznatnom plusu od jedva 1 posto.

Veliki preokret kod dolazaka naših najbrojnijih stranih gostiju, Hrvatskoj u prilog idu i geopolitičke okolnosti

Ključna tržišta

Kriza u Njemačkoj i visoke cijene u Hrvatskoj kumuju nastavku pada noćenja Nijemaca, za čak 6 posto u odnosu na lanjski kolovoz, i to je već treći kolovoz po redu s vrlo sličnim padom od 6 posto. Nizozemci pad noćenja broje dvoznamenkasto, ovo je važno kamping emitivno tržište koje također pada treću godinu zaredom, kao i Češko s kojeg opet imamo skoro 5 posto manje noćenja. I Talijani su treću godinu zaredom u silaznoj putanji, ovog kolovoza imaju 3 posto manje noćenja. Mađarsko je novo tržište koje se pridružuje ovima u minusu, u kolovozu je s tog tržišta bilo 6 posto manje noćenja.

‘Hrvatski turizam bilježi nikad bolje pokazatelje turističkog prometa, ali i nikada veću potrošnju‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. rujan 2025 19:45