
Prema prvim nepotpunim podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je tijekom prvih osam mjeseci ove godine ostvareno 17,2 milijuna dolazaka i 89,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 2 posto u dolascima i 0,5 posto u noćenjima. Od toga je na Jadranu ostvareno više od 86 milijuna noćenja, na kontinentu gotovo 2 milijuna noćenja, dok je u gradu Zagrebu ostvareno 1,8 milijuna noćenja.
Promatrajući turističke rezultate ostvarene tijekom glavnih ljetnih mjeseci, odnosno u srpnju i kolovozu, u navedenim je mjesecima u Hrvatskoj realizirano 9,6 milijuna dolazaka te više od 60,4 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja zaostatak u dolascima od 0,5 posto te u noćenjima od 1,3 posto.
Možemo biti zadovoljni turističkim rezultatima u 2025., no oni su mogli biti bolji da smo, pogotovo u ljetnim mjesecima, bili konkurentniji s cijenama i bolje uvažili stanje na našim emitivnim tržištima. Međutim, Hrvatska po prvi put otkad se prate statistike bilježi pad broja kreveta u obiteljskom smještaju – iako ćemo tek krajem godine imati službene brojke o tome, oko 2200 kreveta manje u privatnom smještaju vrlo vjerojatno je u ovoj godini prešlo u dugoročni najam, što je rezultat zakonskih promjena koje su na snazi od početka godine.
Prvi rezultati novih mjera došli su i prije nego što se očekivalo, računali smo da će to biti tek u 2026. godini, kazao je ministar turizma Tonči Glavina na konferenciji za medije u srijedu, gdje su predstavljeni dosadašnji turistički rezultati za 2025. godinu, doduše bez rezultata kolovoza koji će biti obrađeni kroz koji dan, kažu u Hrvatskoj turističkoj zajednici.
A dosadašnji podaci pokazuju da smo u ljetnim mjesecima na ključnim tržištima imali pad broja dolazaka i noćenja, za razliku od predsezone koja je rasla. Tako i dalje ostaje zabrinutost zbog gospodarske situacije na tržištima kao što je njemačko, koje je ove godine imalo pad od 3 posto u prvih 8 mjeseci.
"Ovi su rezultati u skladu sa strategijom razvoja održivog turizma, u kojoj rast želimo generirati u mjesecima izvan ljetne sezone, izbjegavajući velika opterećenja odredišta u kratkom ljetnom periodu."
Tako sada po prvi put imamo situaciju u kojoj rast nije generiran u glavnim ljetnim mjesecima, što je rezultat naše strateške politike i jako smo time zadovoljni. Strateškim okvirom zadali smo si kontrolu uske sezonalnosti i pretvaranje u cjelogodišnju destinaciju i vidimo da smo u tome uspjeli. Očekujemo i odličnu posezonu koja će teško nadmašiti lanjske rekorde, ali i to je moguće. Iduća godina ovisit će o cjenovnoj konkurentnosti, ako u tome ne uspijemo, teško ćemo ponoviti ovogodišnje rezultate, prvo zbog aktivnosti konkurentnih zemalja kao i zbog gospodarske situacije u Europi", kazao je Glavina.
Podsjetio je kako je uoči sezone izdan niz upozorenja sektoru da budu razumni s cijenama, dio se toga držao, dio nije.
"Stanje na emitivnim tržištima nikome ne ide na ruku, no konkurenti su aktivniji nego ikada, otvaraju se i nove destinacije, neke koje su dosad bile slabo aktivne jačaju. Kako nema nagovještaja da će gospodarstvo rasti u idućoj godini, na to treba jako paziti. Iako, ne trebamo značajan rast u vršnim ljetnim mjesecima i poželjno bi bilo da rastemo izvan sezone", istaknuo je ministar.
I direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić tvrdi da su podaci pokazali da je ova turistička godina pokazala da je hrvatski turizam stabilan, no okolnosti su pridonijele tome da imamo stagnaciju, odnosno pad s nekih važnih tržišta.
Iako još nema finalnih rezultata kolovoza koji se navodno još zbrajaju, imamo tablicu s kumulativnim rezultatima u prvih 8 mjeseci koji pokazuju da smo na razini godine imali rast od 2 posto u dolascima i 0,5 posto u noćenjima.
Istodobno bilježimo pad s njemačkog tržišta za 3 posto, Česi su imali 4 posto manje noćenja, kao i Mađari, Nizozemci imaju 5 posto manje noćenja, 3 posto Slovaci, dok nam je ove godine stiglo i 8 posto manje Francuza. Dvoznamenkasti porast noćenja od 10, odnosno 12 posto imamo s američkog tržišta i iz Srbije, a bilježi se i rast domaćeg tržišta za 3 posto u noćenjima.
Komentari
0