Jiří Dvorjančanský, član Uprave i glavni direktor A1 Hrvatska
 Boris Kovacev/Cropix
Prihod veći 4,7 posto

Slabljenje kune za 1,1% stajao A1 Hrvatska 1,1 mil. eura negativnog deviznog utjecaja

A1 Hrvatska je povećanjem broja mobilnih korisnika za 3,7 posto na 1,94 milijuna nakon dugo vremena značajno smanjio razliku za HT-om, istopivši je na oko četvrt milijuna korisnika
Piše: Bernard IvezićObjavljeno: 28. travanj 2021. 12:46

Slabljanje kune u odnosu na euro od 1,1 posto u prvom tromjesečju ove godine stajalo je A1 Hrvatska, po prihodima drugog najvećeg operatera u Hrvatskoj, čak 1,1 milijun eura negativnog deviznog utjecaja. Telekom Austrija, vlasnik A1 Hrvatska, objavio je u izvješću za prvo tromjesečje da je njegova hrvatska operacija zbog toga imala prikazala operativnu dobit manju za 400.000 eura. U drugim stvarima, Telekom Austrija, izuzev fiksne telefonije, mahom se hvalila rezultatom koji je polučio A1 u Hrvatskoj.

- Prihodi od mobilnih usluga za cijelu grupu TA manji su 0,4 posto zbog rezultata poslovanja u Austriji, Bjelorusiji i Sloveniji, a to je gotovo u cijelosti nadoknađeno rastom u Hrvatskoj, Bugarskoj, Srbiji i sjevernoj Makedoniji - navodi TA grupa.

A1 Hrvatska u prvom je tromjesečju ove godine zabilježio rast prihoda od 4,7 posto na 105,9 milijuna eura. To je treći najveći rast u cijeloj grupi TA, odmah iza Sjeverne Makedonije i Slovenije. U fiksnim telekom uslugama prihod je pao za 3,7 posto na 30,9 milijuna eura, dok je u mobilnim uslugama porastao 2,3 posto na 57,5 milijuna eura. Operativna dobit A1 Hrvatska veća je čak 7,1 posto i iznosi 35,7 milijuna eura. Profitabilnost A1 čak je još veća nakon što se oduzmu ugovori o najmu. Tad raste za 8,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani na 32 milijuna eura.

Telekom Austria navodi i da je A1 Hrvatska povećao broj mobilnih pretplatnika za 3,7 posto na 1,94 milijuna. Treba vidjeti kakve će kvartalne pokazatelje izbaciti Hrvatski telekom, ali po ovom se pokazatelju razlika između dva najveća operatera po prvi put u dugo vremena smanjila na svega četvrt milijuna korisnika. U fiksnom djelu, A1 je zabilježio ukupan pad broja korisnika za 1,7 posto na 669.300 korisnika. No, pad je posljedica odljeva korisnika iz fiksne telefonije dok u ponudi interneta raste. U prvom tromjesečju porasla je 0,4 posto na 251.100 korisnika. Inače, TA navodi da A1 planski smanjivao fiksni dio na uštrb mobilnog.

- Prihodi od mobilnih usluga porasli su, usprkos gubicima u roamingu, zbog dobre prodaje mobilnih WiFi rutera (op.a. Homebox) nakon prebacivanja kupaca s fiksnog 'bitstream' pristupa na mobilne WiFi rutere, kao i zbog većeg broja ugovornih korisnika. To je nadoknadilo pad prihoda od usluga nepokretne telefonije potaknut spomenutom smjenom kupaca - pojašnjavaju u TA.

Dodaju da je u prvom tromjesečju nastavljeno snažno tržišno natjecanje. A1 je zbog toga redizajnirao mobilni portfelj i produljila božićne kampanje. TA dodaje i zanimljivo objašnjenje povećanja prihoda.

- Ukupni prihodi povećali su se za 4,7 posto, vođeni prihodima od opreme nakon povećane prodaje slušalica, dok su prihodi od usluga ostali nepromijenjeni - zaključuje TA grupa, matična tvrtka operatera A1 Hrvatska.

Linker
30. travanj 2021 10:37