druga uzdanica

Silvio Kutić, Izabel Jelenić i Roberto Kutić uz Infobip imaju i biznis sa strane

Nakon deset godina trojac, koji je stvorio prvi hrvatski startup jednorog, pokazao i svoj odvojeni i samostalni biznis, koji su od 2011. godine polako gradili sa strane, uz Infobip
 Srecko Niketic/Cropix

Osnivači Infobipa, Silvio Kutić, Izabel Jelenić i Roberto Kutić, imaju i biznis sa strane. Tvrtka se zove Centili. Razvija rješenja za mobilna plaćanja, narasla je na promet od 20 milijuna eura i upravo je proslavila deset godina poslovanja. Trojac je 2018., taman prije početka priprema Infobipa za predstavljanje investitorima, Centile krenuo u cijelosti odvojiti od Infobipa.

Centili su lani dobili novi menadžment s potpunom slobodom da posao razviju u željenom smjeru. U ožujku je upravljanje tvrtkom preuzeo serijski poduzetnik Zoran Vasiljev. U vrijeme dot.com ere Vasiljev je pokrenuo jedan od prvih ISP-ova u regiji, kao i još nekoliko tvrtki koje je osnovao i prodao. U Singapuru je bio šef poslovnog razvoja jednog od tri najveća telekoma StarHuba. Neko vrijeme bio je direktor Arthur D. Littlea u Dubaiju, bavio se VC i PE investiranjem, mahom u Aziji te imao priliku raditi s jednim od otaca CRM revolucije Donom Peppersom. U Singapuru je čak osnovao i svoj košarkaški klub i ligu.

Njenu se u timu pridružio aktualni direktor operacija Centilija, Olivier Letant, koji je prethodno radio u nizu telekoma i konzultantskih tvrtki te je član Harvard Business Review Advisory Councila. Treći član tima je potpredsjednica za marketing, Dina Janevski Farčić. Ona je karijeru započela kao direktorica za accounte u Publicisu i Leo Burnettu u Beogradu, a nastavila u Telenoru i Telekomu Srbije.

Trojac je u 2020. uspio dovršiti odvajanje Centilija od Infobipa. Dvije tvrtke zadržale su partnerski odnos, što znači da po svijetu dijele urede, kojih Infobip ima više od 60, zatim često znaju tržišno nastupati zajedno, koristiti usluge jedna od druge i zajednički ulagati u razvoj novih proizvoda. Međutim, dvije su tvrtke krenule svaka svojim putem. Taman nakon toga, Infobip je objavio da je primio 200 milijuna dolara investicije od američkog VC fonda One Equity Partnersa.

Centili su tijekom prošle godine predstavili novi proizvod Centili Fusion. Riječ je o softveru koji telekomima omogućuje da uz minute i gigabajte ponude pretplatničke pakete koji sadrže i pretplatu na neku mobilnu aplikaciju. Primjerice, u paketu s uslugama nudi se i Deezer, Spotify i druge aplikacije, kao što je slučaj kod djela operatera u Hrvatskoj.

Još inovacija

Zoran Vasiljev, predsjednik uprave tvrtke Centili kaže da je 2020. bila godina u kojoj su mnogi biznisi učili nove stvari pa tako i njegova tvrtka te da je to otvorilo put za još inovacija.

"Deset godina rasli smo uz Infobip, prvog jednoroga u regiji, i sad smo spremni za iduću fazu razvoja, koja neće biti ograničena samo na mobilna plaćanja, što smo radili dosad, već gledamo mnogo šire", kaže Vasiljev.

Dodao je da će tijekom ove godine na tržište izbaciti prvo rješenje za konverzacijsku kupovinu koje podržava omnichannel način komunikacije. Radi se o softverskim dodacima koji omogućuju da tvrtke preko Whatsappa i drugih chat platformi mogu svojim korisnicima ponuditi da odmah obave kupovinu.

Novi oblik kupovine

Olivier Letant, direktor operacija Centilija kaže da je takav oblik kupovine na zapadu nov, jer svi ovdje digitalni način kupovine poistovjećuju s Amazonom.

"U Aziji, posebno Indoneziji, gdje su se prvo pojavili jeftini Blackberry uređaji, mali su biznisi prvo počeli koristiti mobitele da bi preko njih prodavali, i to preko SMS poruka, a u međuvremenu je u igru ušao omnichannel, dogodio se uspjeh WeChata u Kini, koji je cjelovita platforma za razmjenu poruka, slična Whatsappu, samo s podrškom za online poslovanje svim biznisima, i tijekom prošle godine veliki trgovci u Aziji počeli prodavati preko poruka, odnosno uveli su konverzacijsku kupovinu", kaže Letant.

Veliki potencijal

Dina Janevski Farčić, direktorica marketinga Centilija navodi da njihovi proizvodi imaju veliki potencijal u gaming industriji za ponovno aktiviranje igrača da se uključe u igru, ali i u svim sličnim industrijama, poput osobnog bankarstva i osiguranja, gdje postoji potreba za poticanjem klijenata da se nakon nekog vremena opet povežu s proizvodom ili uslugom. Navodi da potencijal vide i u bookingu i prodaji karata, posebno u prometu, te u dostavi.

"Blisko surađujemo s Infobipom na partnerskom modelu i to nam omogućuje da imamo konekcije do 280 mobilnih operatera diljem svijeta", kaže Janevski Farčić.

Olivier Letant navodi da je nedavno jedan malezijski proizvođač viskija po prvi put uspio dobiti srebrnu nagradu za kvalitetu na svjetskom nivou.

"Bocu tog viskija više nigdje niste mogli kupiti pa sam se obradovao kad sam na Whatsapp dobio poruku da je ima jedan trgovac. No, nije imao mogućnost da je odmah iz chat aplikacije mogu kupiti. Centili nude baš to", zaključuje Letant.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 14:53