Njemačka na čekanju

Ryanair povlači potez koji će iznenaditi putnike u Njemačkoj

Unatoč rastu u većini Europe, Ryanair ove zime smanjuje broj letova i sjedala na njemačkom tržištu.

Ryanair Boeing 737-8AS 

 Pau Barrena/Afp
Unatoč rastu u većini Europe, Ryanair ove zime smanjuje broj letova i sjedala na njemačkom tržištu.

Iako za sljedeću godinu najavljuje proširenje letova generalno u Europi, Ryanair ponovno reže letove na najvećem emitivnom tržištu Njemačke, otkrio je direktor marketinga Dara Brady. Istodobno, kako je poznato, za Hrvatsku povećavaju broj letova, no samo za postojeće destinacije. Ryanair u 37 zemalja u kojima posluje očekuje 206 milijuna putnika u fiskalnoj 2026. godini i 300 milijuna do 2034., i za sva tržišta osim njemačkog najavljuju rast.

Ove zime u Njemačkoj će biti uklonjeno 800.000 sjedala i 24 linije. Od 13 njemačkih zračnih luka koje Ryanair opslužuje, njih devet bit će pogođeno, to su Memmingen, Berlin, Baden-Baden, Köln, Frankfurt-Hahn, Niederrhein, Hamburg, Nürnberg i Bremen. Dortmund, Dresden i Leipzig.

Među linijama koje se ukidaju nalaze se, primjerice, Krakov i Riga iz berlinske zračne luke Brandenburg. Riga će također nestati iz reda letenja u Memmingenu. Kopenhagen i Bristol više neće biti dostupni iz zračne luke Köln/Bonn.

Zbog toga će ove zime ponuditi sedam milijuna avionskih karata na oko 200 linija u Njemačkoj, što je pad u odnosu na 7,2 milijuna karata prošle zime. U prosjeku, zrakoplovna kompanija u Njemačkoj koristi 30 zrakoplova.

Razlog ovim rezovima su i dalje visoke njemačke naknade.

Vlada ih ignorira

"Porez na zračne putnike, kao i troškovi kontrole zračnog prometa, sigurnosti i zračnih luka, među najvišima su u Europi. To Njemačku čini znatno manje konkurentnom u odnosu na druge zemlje EU", rekao je Brady.

Irski niskotarifni prijevoznik već dugo izražava nezadovoljstvo njemačkim zrakoplovnim tržištem te već godinama kritizira visoke troškove poslovanja na toj lokaciji. Ti su im troškovi usporili oporavak njemačkog tržišta nakon pandemije. Stopa oporavka u Njemačkoj iznosi 88 posto, dok su druge europske zemlje znatno ispred (Irska 111 %, Mađarska 114 %, Italija 115 %, a Poljska čak 124 %).

Ryanair bilježi najveći rast na drugim tržištima, Brady je posebno istaknuo talijanske regije poput Trsta i Kalabrije, zatim Skandinaviju (primjerice Stockholm Arlanda), Maroko, te matičnu bazu u Dublinu. Ipak, kompanija će u svoju mrežu dodati zračne luke Saarbrücken i Lübeck.

Tvrtka i dalje visoko cijeni njemačko tržište, ali, kako kaže Brady, nema smisla širiti se u Njemačkoj kad druge zemlje nude povoljnije uvjete.

U kompaniji pojašnjavaju da su njemačkoj vladi ponudili plan kojim bi udvostručili broj letova u Njemačkoj, dodatno investirali u tržište i otvorili 1.000 novih radnih mjesta. No, vlada na taj prijedlog nije reagirala.

Za Hrvatsku su još u rujnu najavljena pojačanja aktivnosti Ryanaira – kompanija je za hrvatsko tržište planirala 690.282 sjedala, što predstavlja porast od 9,4 posto u odnosu na prošlu zimu, odnosno dodatnih 59.070 sjedala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 14:40