Analiza MMF-a

Rizik tranzicije na e-vozila: Europski BDP rast će 1,45 % godišnje, a ekonomija SAD-a 2,29 %

Najveći trošak platile bi zemlje srednje Europe koje imaju snažan automobilski sektor, do 1,5 posto BDP-a tijekom pet godina

Tvornica električnih automobila (ilustracija)

 Adek Berry/Afp
Najveći trošak platile bi zemlje srednje Europe koje imaju snažan automobilski sektor, do 1,5 posto BDP-a tijekom pet godina

Tranzicija na električna vozila, ocjenjuje MMF, imat će globalne i regionalne makroekonomske implikacije, uz dalekosežne posljedice na obrasce ulaganja, proizvodnju, međunarodnu trgovine i zapošljavanje. Kineska dominacija tržištem smanjit će značaj velikog i međusobno povezanog automobilskog sektora u Europi, ali posljedice u dugom roku ipak ne bi trebale biti negativne za europsku ekonomiju.

U scenariju da udjel kupnje kineskih automobila u EU poraste za 15 posto tijekom pet godina, trošak promjene kratkoročno bi bio malen, u rasponu od 0,2 do 0,3 posto BDP-a, a dugoročno blizu nule, stoji u MMF-ovu radu "Europski prijelaz na električna vozila usred intenziviranja globalnog natjecanja". Međutim, utjecaj promjena značajno se razlikuje među zemljama.

"Nepovoljni kratkoroč...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 07:15