Pristanišna prekretnica

Rijeka Gateway ulazi u završnu fazu: Prvi brod i vlak pokreću novu eru luke

Terminal testira sve sustave i procese s pravim brodom i vlakom prije službenog početka rada u rujnu

Kontejnerski terminal Rijeka Gateway

 Damir Skomrlj/Cropix
Terminal testira sve sustave i procese s pravim brodom i vlakom prije službenog početka rada u rujnu

Kontejnerski terminal Rijeka Gateway ušao je u završnu fazu testiranja dolaskom prvog kontejnerskog broda i vlaka, pri čemu se početak operativnog rada očekuje u rujnu, priopćeno je u ponedjeljak.

"Rijeka Gateway potvrđuje visoku razinu spremnosti i koordinacije svih timova uoči skorog početka operativnog rada, ističući pritom važnost multimodalnog transporta kao ključnog elementa budućeg poslovanja terminala", istaknuto je u priopćenju.

Brod M/V Cape Fulmar, koji je stigao iz Port Saida u Egiptu, dug je 170 metara, širok 25 metara i ima kapacitet od približno 1.440 TEU. Ostati će na terminalu četiri tjedna i služiti kao platforma za sveobuhvatnu obuku i testiranje operativnih procesa u stvarnim uvjetima.

Terminal u Rijeci bit će jedini terminal u ovom dijelu Europe s daljinski upravljanim dizalicama

To uključuje planiranje, ukrcaj i iskrcaj svih vrsta kontejnera, osiguranje tereta, kao i koordinaciju i prijevoz terminalnim vozilima. Prvi kamioni i vlakovi s izvoznom robom očekuju se početkom rujna, dok je dolazak prvog komercijalnog broda planiran za 12. rujna. U početku će brodovi pristajati jednom tjedno, a učestalost dolazaka će se uskoro povećati, najavljeno je.

image

Kontejnerski terminal Rijeka Gateway

Damir Skomrlj/Cropix

Uz dolazak broda, terminal je dočekao i svoj prvi testni vlak operatera ENNA Logic. Vlak duljine 500 metara, podijeljen u dvije kompozicije na dva kolosijeka, dopremio je prazne kontejnere za testiranje RMG dizalica.

“Dvije godine nakon službenog početka gradnje, naš terminal je danas potpuno opremljen i spreman za testni rad. Dolazak testnog kontejnerskog broda i vlaka označava početak ključne, ali i uzbudljive faze testiranja. Naš talentirani i predani tim u potpunosti je spreman na testiranje svih sustava i procesa koje su posljednjih mjeseci pripremali i postavljali”, naglasio je Peter Corfitsen, generalni direktor Rijeke Gateway, u izjavi koja se prenosi u priopćenju.

image

Kontejnerski terminal Rijeka Gateway

Damir Skomrlj/Cropix

Rijeka Gateway tim trenutačno broji preko 220 zaposlenika. Paralelno s tehničkim pripremama, ulažu se značajni napori u zapošljavanje i obuku kadra koji će činiti temelj budućeg poslovanja. U 2025. godini već je uloženo preko 45.000 sati u edukaciju tima, što dokazuje predanost razvoju ljudi kao ključnog pokretača uspjeha, navodi se.

Terminal Rijeka Gateway rezultat je najveće privatne investicije u logistiku u Hrvatskoj, zajedničkog ulaganja tvrtki APM Terminals i ENNA Grupe. S kapacitetom od 650.000 TEU u prvoj fazi te mogućnosti prihvata velikih kontejnerskih brodova do 18.000 TEU, terminal pozicionira Rijeku kao ključnu ulaznu točku za robu koja putuje prema središnjoj i zapadnoj Europi, zaključuje se u priopćenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. kolovoz 2025 16:31