POKRIVAJU ČITAVU HRVATSKU

Riba Marikomerca stiže u trgovačke lance: ‘Za vrijeme pandemije, povukli smo dobar potez‘

Što direktno, što posredstvom distributera, Marikomerc je opskrbljavao 2500 ugostiteljskih objekata. Sada će se njihovi proizvodi naći i u maloprodaji

Ivan Dellorco, predsjednik Uprave Marikomerc

 Zvonko Pavić/Cropix

Tvrtka Marikomerc iz Poličnika nakon 30 godina rada i pozicioniranja u distribuciji i preradi svježe i zamrznute ribe, kojom opskrbljuje hotele i restorane, razvojem vlastitih brendova Perla - biser mora i Dobar ulov ušla je i u trgovačke lance. Trgovina je zasad dosegnula udio od 10-ak posto u prihodima Marikomerca, iz kojeg najavljuju da im je cilj postati bitan prerađivač i distributer zamrznute hrane te partner u logistici. Što direktno, što posredstvom distributera, Marikomerc opskrbljuje oko 2500 ugostiteljskih objekata.

Ta obiteljska zadarska tvrtka počela je s radom prije 30 godina na jednom prodajnom mjestu na zadarskoj ribarnici, a sada ima 128 radnika. Za vrijeme sezone zaposlenih je i više od 155, a plan za iduću godinu je doći do 170 zaposlenih. Obitelj Dell‘Orco ima i tvrtku Di Maris, poznatu kao lanac specijaliziranih ribarnica.

image


Zvonko Pavić/Cropix

Pripremili infrastrukturu

- Iako smo se godinama pozicionirali u segmentu prodaje za ugostiteljstvo (HoReCa), za vrijeme pandemije povukli smo dobar potez, tako da se naši proizvodi sada nalaze na policama maloprodajnih lanaca. Razvili smo velik broj novih i inovativnih proizvoda, pa nam je u planu izlazak i na inozemno tržište. Svi su proizvodi nastali zahvaljujući našem dobrom poznavanju HoReCa segmenta. Cilj nam je bio standardizirati kvalitetu i olakšati posao ugostiteljima - ističe Ivan Dell‘Orco, predsjednik Uprave Marikomerca.

Marikomerc je do pandemije rastao po godišnjim stopama od 20 posto, a zahvaljujući, između ostalog, i investiciji u proizvodni pogon i proširenje, logističkog centra u vrijednosti od 8 milijuna eura, lani su rasli 60 posto.

- Uspostavili smo sve potrebno i pripremili infrastrukturu za jačanje proizvodnih kapaciteta kako bismo napravili jači iskorak na inozemno tržište. To nam je dugogodišnji cilj. Imamo kontinuiran rast u HoReCa segmentu, partnere s kojima surađujemo, a ove smo godine pokrenuli vlastitu distribuciju u Zagrebu. Tako da u ovom trenutku, osim Slavonije, pokrivamo čitavu Hrvatsku. Izvoz smo udvostručili u odnosu na prošlu godinu. Naravno, to još nisu ni približne brojke koje namjeravamo dostići, a tiču se izvoza - otkriva Ivan Dell‘Orco.

Marikomerc iz Jadrana nabavlja srdelu, inćun i kozice. Što se tiče drugih vrsta ribe ili plodova mora, imaju, kaže predsjednik Uprave, takav pristup da ono što se nabavlja izvan Hrvatske mora biti bolje kvalitete od domaće. To je, kaže, slučaj i s hobotnicom.

- Nju, kao i lignje, uglavnom nabavljamo izvan Jadrana. Cilj je preraditi proizvod u našem pogonu. Klima se stalno mijenja, tako da se to ozbiljno odražava na žive vrste u moru. S druge strane, broj ribarskih brodova, kao i njihova efikasnost ulova, raste, a raste i broj stanovnika. Neke zemlje to jako dobro kontroliraju. Veliki su izazovi pred riboprerađivačima - kaže Dell‘Orco.

image
Zvonko Pavić/Cropix

Tri poslovna segmenta

Uz trgovinu i proizvodnju, Marikomerc kao treći poslovni segment razvija i logistiku.

- Logistiku smo prije imali samo za vlastite potrebe, ali kako je ovo sezonalan posao, onda smo odlučili raditi i za druge. Imamo vozni park s više od 40 različitih vrsta vozila. To je zanimljiv razvojni segment naše tvrtke. Posebno je brendiran oznakom MLS, što znači Marikomerc Logistics Solutions - napominje Dell‘Orco.

U planu su daljnje investicije u automatizaciju proizvodne linije, a investirat će i u jačanje logističkih kapaciteta.

- Držimo se kvalitete, iako na tržištu prolaze proizvodi koji imaju nižu cijenu. Ulažemo u održivost i obnovljive izvore energije. Svi naši proizvodi pakirani su u ambalažu od recikliranih materijala. Surađujemo sa znanstvenim institucijama, ulažemo u inovacije... Ove smo godine tekućim dušikom zamrznuli jadransku kamenicu i time osigurali kontinuitet kvalitete tijekom čitave godine. U suradnji sa znanstvenim institucijama, konkretno sa zagrebačkim PBF-om, sada razvijamo projekt s kojim nam je namjera produljiti vijek trajanja svježe ribe. Dobili financiranje iz fondova EU ili ne, nastavit ćemo ulagati u inovativne projekte - najavljuje Ivan Dell‘Orco.

image


Zvonko Pavić/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. ožujak 2024 18:31