M SAN grupa planira 2023. godine izlistati svoje dionice na Zagrebačkoj burzi. Ovotjedno predstavljanje prve korporativne obveznice, uz jaku podršku triju najvećih banaka u Hrvatskoj - Zabe, PBZ-a i Erstea te dva velika odvjetnička društva - Šavorić & Partneri i Mišković & Mišković, čini se, bilo je tek pokazna vježba. Informacija je to koju je dobio Jutarnji list nakon što smo počeli istraživati što je najvećeg IT distributera u regiji, čiji je jedini vlasnik Stipo Matić, koji je jedan od najbogatijih ljudi u Hrvatskoj, potaknulo da istupi na tržište kapitala. Kompaniju, inače, vodi Miroslav Huzjak.
Huzjak, koji je u M SAN došao krajem 1998., ugovorio ključne ugovore s partnerima grupe, zatim preuzeo cijelo komercijalno poslovanje i potom krajem 2008. formalno postao njen predsjednik uprave, pojašnjava da je riječ o logičnom nastavku razvoja grupe.
- Srednjoročni plan društava je izlazak na IPO, rade se potrebne pripreme u tom smjeru, a uspješno izdanje korporativnih obveznica M SAN grupe je jedan od ciljeva koji smo ostvarili na tom putu - potvrdio nam je Huzjak.
Nije želio ulaziti u detalje poput planira li se ESOP, hoće li u IPO cijela grupacija ili određeni segmenti poslovanja i drugi detalji. Za to, navodi, još je prerano govoriti.
Navala IPO-a
- U ovom trenutku razmatraju se različite opcije izlaska na IPO kao i modeli implementacije ESOP-a - kaže Huzjak.
Navodi da pak treba primijetiti razliku između M SAN grupe i M SAN grupacije.
- M SAN Grupa d.o.o. je hrvatska kompanija u čijem su poslovnom fokusu distribucija i proizvodnja računala, potrošačke elektronike i bijele tehnike dok M SAN grupaciju čini M SAN Grupa, sa svojim kompanijama u vlasništvu u zemlji i inozemstvu koje se bave temeljnim poslovanjem, zajedno s tvrtkama iz poslovnih domena logistike, servisa i ekološkog zbrinjavanja otpada - kaže Huzjak.
Pojašnjava da je to važno zato što poslovanje M SAN grupacije ne obuhvaća poslovanje u sferama poljoprivrede, nekretnina, niti sistem integracije već su to samostalne poslovne vertikale i kompanije, a s M SAN grupacijom su povezani putem zajedničkog vlasnika - Stipe Matića.
Vijest o tome da M SAN razmatra izlazak na burzu, i to domaću, dolazi u jeku vala najava IPO-a hrvatskih tehnoloških tvrtki. Infobip je nedavno najavio da krajem iduće, a odnosno najkasnije početkom 2023. godine želi svoje dionice izlistati na burzi u New Yorku. Slično se spekulira i o tvrtki Mate Rimca, posebno nakon što je također nedavno dao do znanja da prati situaciju na tržištu kapitala s obzirom na to da takav, vrlo jeftin pristup svježim sredstvima, obilato koristi njegova konkurencija. Sve je to dodatno naglasila činjenica da jedna od tri najveće softverske i jedna od deset najvećih u IT-u u Hrvatskoj, zagrebački SPAN, dobio zeleno svjetlo regulatora Hanfe za svoj prospekt i time si otvorio put za listanje na Zagrebačkoj burzi. Riječ je o prvoj tehnološkoj dionici koja će se izlistati u Zagrebu unazad dva desetljeća.
Probuđeni interes
Ivana Gažić, predsjednica uprave Zagrebačke burze, ne skriva zadovoljstvo probuđenim interesom domaćih tehnoloških tvrtki za listanjem u Hrvatskoj.
- Jako smo sretni što nakon Ericssona Nikole Tesle sada imamo i dionicu SPAN-a koja će se izlistati na Zagrebačkoj burzi. Za M SAN grupu još nemamo informacije o njihovom mogućem izlistavanju, ali nas je ugodno iznenadilo što su izdali korporativnu obveznicu - kaže Gažić.
Navodi da im je interesantna, jer je to oblik financiranja koji ide preko tržišta kapitala, a ne preko bankarskog tržišta što je do sada bio slučaj.
- Dogodi li se pak da se na ZSE-u izlista i treća IT dionica, znači dionica neke tehnološke tvrtke, onda je to vrlo jak signal da u Hrvatskoj, osim proizvodnje hrane i turizma, imamo i velikog potencijala za razvoj u IT-ju. Za ZSE i hrvatsko tržište kapitala to je svakako jako dobar signal - kaže Gažić.
Prema informacijama iz prospekta za svoje korporativne obveznice, M SAN grupa lani je zabilježila rast prihod od 8,5 posto na 2,65 milijardi kuna. Cijela grupacija broji više od 600 zaposlenika u svim državama regije, a posluje i na tržištima Europske unije. Uz distribuciju stranih IT brendova ima i svoje vlastite marke Vivax i MS Energy. Vivax joj je najjači brend i na njemu je lani generirala prihod od 450 milijuna kuna, u Hrvatskoj i inozemstvu. Iako M SAN ima niz konkurenata, podaci koje je objavio pri izdanju obveznica ukazuju da je tržišni lider i u Hrvatskoj i u regiji. U Hrvatskoj joj je prvi idući konkurent Microline, a u regiji Comtrade.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....