ambiciozni planovi

Q svoju društvenu mrežu za kompanije izdvaja u novu tvrtku

‘Prvi klijent bio nam je Deloitte Hrvatska koji već nekoliko mjeseci aktivno koristi aplikaciju na razini cijele tvrtke, dok je Q aplikaciju Jenz počeo testirati tijekom lockdowna‘
Hrvoje Hrnjkaš i Marko Kučić iz Jenza imaju ambiciozan plan za iduće godine
 Srdjan Vrancic/Cropix

Jedna od najbrže rastućih softverskih tvrtki u nas, zagrebački Q, počela se pripremati da svoj prvi vlastiti proizvod, ni šest mjeseci otkako ga je predstavila na tržištu, izdvoji u zasebnu tvrtku. Mobilna aplikacija Jenz, alat za upravljanje korporativnom kulturom koji nalikuje na društvenu mrežu, već je sada poput startupa. Ima direktora, koji je ujedno i suosnivač, prvih nekoliko investitora i prvih desetak klijenata. Ujedno ima i ambiciozne planove, posebno kad se u obzir uzme da slične servise, među inima, nude Facebook, Google i Microsoft.

Marko Kučić, suosnivač i direktor Jenza, kaže da im je plan u idućih pet godina postati vodeća platforma za transformaciju i digitalizaciju interne komunikacije na tržištu Europske unije.

Cijeli paket

"Prednost je nad konkurentima to što ne nudimo samo alat, nego i cijeli paket transformacije interne komunikacije, podršku i pomoć u implementaciji, čime proces prilagodbe nije prepušten samo klijentu, nego tim Jenza, osim u tehničkom aspektu, pomaže i kod kreiranja sadržaja i plana objava", kaže Kučić.

Direktor Jenza, koji je u domaćoj poslovnoj zajednici poznat i kao suosnivač i direktor razvoja Cotrugli Business Schoola te član Uprave Tolar HashNET-a, i sam je investirao u mobilnu aplikaciju koju vodi. Ulagači u Jenz su još suosnivači tvrtke Q Filip Ljubić, Dalibor Jurgec i Vedran Tolić te voditelj razvoja Jenza Hrvoje Hrnjkaš. Svi su oni zajedno ubrizgali u razvoj Jenza više od 500.000 eura, odnosno gotovo četiri milijuna kuna.

Zagrebački Q izrastao je i brzo raste zahvaljujući izradi softvera po narudžbi. Lani je, prema Deloitteovim ljestvicama, to bila najbrže rastuća tehnološka tvrtka u Hrvatskoj, treća u Srednjoj Europi i 20. u regiji koja obuhvaća Europu, Bliski istok i Afriku. Dosad je radila softverske projekte za igrače kao što su Coca-Colu, Facebook, ili Volkswagen, ali ima i mnogo iskustva u natjecanju s najvećima. Svojedobno joj je najveći klijent bio Twint, švicarska mobilna aplikacija koja je na domicilnom tržištu potukla Apple Pay i Google Pay. No, sve do Jenza, Q se nije upuštao u razvoj vlastitih softverskih proizvoda.

Hrvoje Hrnjkaš, voditelj poslovnog razvoja Jenza, kaže da u ovom trenutku imaju nekoliko stranih i domaćih klijenata te da je još desetak tvrtki-klijenata u procesu prelaska na njihovu aplikaciju. Riječ je uglavnom o tvrtkama iz Austrije, Njemačke i Švicarske, a u Hrvatskoj se Jenzom služe Deloitte i Q.

"Prvi klijent bio nam je Deloitte Hrvatska koji već nekoliko mjeseci aktivno koristi aplikaciju, dok je Q aplikaciju Jenz počeo testirati tijekom lockdowna", ističe Hrnjkaš.

Otvoreni za investicije

Dodaje da početkom iduće godine očekuju znatno veći broj klijenata i nekoliko tisuća aktivnih korisnika. Kako bi mogli pratiti planirani tempo rasta, navodi, otvoreni su i za investicije. Zato sudjeluju i na Web Summitu koji će se održati u prosincu.Marko Kučić kaže da su Q-u pomogli tako što je aplikacija tijekom lockdowna zadržala kvalitetnu dvosmjernu komunikaciju, timski duh i transparentnost prema zaposlenicima. Pojašnjava da se kroz slike i videozapise obavještavalo zaposlenike kako stoje tvrtka i njezini klijenti, je li došlo do otkazivanja nekih ugovorenih poslova, koji su novi projekti, kakva je financijska situacija i koja su buduća predviđanja.

Navodi da formalno i pravno planiraju odvojiti Jenz i Q tijekom 2021. Trenutačno na razvoju aplikacije radi 15-ak zaposlenika Q-a."Nemamo zadani broj zaposlenih kojemu težimo, ali cilj je iduće godine izgraditi odvojeni tim koji će raditi isključivo na Jenzu", zaključuje Kučić.

U šest mjeseci više od 700 postova i 1000 kudosa

"Manji broj ljudi napustio je Q nego lani, a ocjena zadovoljstva na poslu popela se na 8.6, unatoč pandemiji i radu od kuće", kaže direktor Jenza Marko Kučić. Dodaje da je uprava Q-a u prvih šest mjeseci zaprimila 250 upita, prijedloga i kritika preko anonimnog shoutboxa u Jenzu, zaposlenicima se obratila preko 250 puta kroz tu aplikaciju, a sami zaposlenici postali su 700 privatnih objava i tisuću pohvala - kudosa. "Po internim anketama 82 posto zaposlenih smatra da su preko Jenza bolje informirani", kaže Kučić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 21:14