
Jedna od najbrže rastućih softverskih tvrtki u nas, zagrebački Q, počela se pripremati da svoj prvi vlastiti proizvod, ni šest mjeseci otkako ga je predstavila na tržištu, izdvoji u zasebnu tvrtku. Mobilna aplikacija Jenz, alat za upravljanje korporativnom kulturom koji nalikuje na društvenu mrežu, već je sada poput startupa. Ima direktora, koji je ujedno i suosnivač, prvih nekoliko investitora i prvih desetak klijenata. Ujedno ima i ambiciozne planove, posebno kad se u obzir uzme da slične servise, među inima, nude Facebook, Google i Microsoft.
Marko Kučić, suosnivač i direktor Jenza, kaže da im je plan u idućih pet godina postati vodeća platforma za transformaciju i digitalizaciju interne komunikacije na tržištu Europske unije.
Cijeli paket
"Prednost je nad konkurentima to što ne nudimo samo alat, nego i cijeli paket transformacije interne komunikacije, podršku i pomoć u implementaciji, čime proces prilagodbe nije prepušten samo klijentu, nego tim Jenza, osim u tehničkom aspektu, pomaže i kod kreiranja sadržaja i plana objava", kaže Kučić.
Direktor Jenza, koji je u domaćoj poslovnoj zajednici poznat i kao suosnivač i direktor razvoja Cotrugli Business Schoola te član Uprave Tolar HashNET-a, i sam je investirao u mobilnu aplikaciju koju vodi. Ulagači u Jenz su još suosnivači tvrtke Q Filip Ljubić, Dalibor Jurgec i Vedran Tolić te voditelj razvoja Jenza Hrvoje Hrnjkaš. Svi su oni zajedno ubrizgali u razvoj Jenza više od 500.000 eura, odnosno gotovo četiri milijuna kuna.
Zagrebački Q izrastao je i brzo raste zahvaljujući izradi softvera po narudžbi. Lani je, prema Deloitteovim ljestvicama, to bila najbrže rastuća tehnološka tvrtka u Hrvatskoj, treća u Srednjoj Europi i 20. u regiji koja obuhvaća Europu, Bliski istok i Afriku. Dosad je radila softverske projekte za igrače kao što su Coca-Colu, Facebook, ili Volkswagen, ali ima i mnogo iskustva u natjecanju s najvećima. Svojedobno joj je najveći klijent bio Twint, švicarska mobilna aplikacija koja je na domicilnom tržištu potukla Apple Pay i Google Pay. No, sve do Jenza, Q se nije upuštao u razvoj vlastitih softverskih proizvoda.
Hrvoje Hrnjkaš, voditelj poslovnog razvoja Jenza, kaže da u ovom trenutku imaju nekoliko stranih i domaćih klijenata te da je još desetak tvrtki-klijenata u procesu prelaska na njihovu aplikaciju. Riječ je uglavnom o tvrtkama iz Austrije, Njemačke i Švicarske, a u Hrvatskoj se Jenzom služe Deloitte i Q.
"Prvi klijent bio nam je Deloitte Hrvatska koji već nekoliko mjeseci aktivno koristi aplikaciju, dok je Q aplikaciju Jenz počeo testirati tijekom lockdowna", ističe Hrnjkaš.
Otvoreni za investicije
Dodaje da početkom iduće godine očekuju znatno veći broj klijenata i nekoliko tisuća aktivnih korisnika. Kako bi mogli pratiti planirani tempo rasta, navodi, otvoreni su i za investicije. Zato sudjeluju i na Web Summitu koji će se održati u prosincu.Marko Kučić kaže da su Q-u pomogli tako što je aplikacija tijekom lockdowna zadržala kvalitetnu dvosmjernu komunikaciju, timski duh i transparentnost prema zaposlenicima. Pojašnjava da se kroz slike i videozapise obavještavalo zaposlenike kako stoje tvrtka i njezini klijenti, je li došlo do otkazivanja nekih ugovorenih poslova, koji su novi projekti, kakva je financijska situacija i koja su buduća predviđanja.
Navodi da formalno i pravno planiraju odvojiti Jenz i Q tijekom 2021. Trenutačno na razvoju aplikacije radi 15-ak zaposlenika Q-a."Nemamo zadani broj zaposlenih kojemu težimo, ali cilj je iduće godine izgraditi odvojeni tim koji će raditi isključivo na Jenzu", zaključuje Kučić.
Komentari (0)
Komentiraj