RAZVOJ FERAVINA

Projekti od 25 milijuna eura: ‘Valja mijenjati percepciju Slavonije, regije s jeftinim vinima‘

‘Naša ideja nije samo da budemo među najboljim vinarijama nego i da privučemo mlade ljude da se vrate ili dođu živjeti u Slavoniju‘
 Enosophia

Početkom prošle godine, u suradnji s konzultantskom kućom BlueRock Consulting, izrađena je strategija razvoja i dugoročne održivosti Feravina, a posljedično i cijelih Feričanaca kao destinacije.

Strategijom definirana nova vizija rasta i razvoja Feravina ima za glavni cilj transformaciju u modernu boutique vinariju. Osim vizije, prepoznata je potreba za ozbiljnim rebrendiranjem i novim pozicioniranjem jer su, s obzirom na sve izazovnije tržište i zahtjeve današnjeg potrošača, pred Feravinom bili značajni izazovi koje je potrebno savladati. Tako je stvorena Enosophia, novi brend i vinarija koji predstavljaju novi smjer razvoja Feravina temeljen na dugogodišnjoj tradiciji Feričanačkog vinogorja, ulaganju, inovaciji, boutique proizvodnji i fokusu na kvalitetu.

image
Ivan Maričić
Enosophia

U povodu toga razgovarali smo s Ivanom Maričićem, direktorom tvrtke Osilovac u sklopu koje posluje Enosophia, vinarija koju u idućih nekoliko godina očekuje niz investicija kako bi se napravio značajan iskorak na tržištu, i to ne samo u prodaji i plasmanu vina nego i u turističkom segmentu.

Značajan iskorak

- Cijela priča počela je kad smo shvatili da se moramo prilagoditi i mijenjati kako bismo mogli mijenjati vlastitu percepciju s jedne strane te percepciju Slavonije i slavonskih vinara s druge. Uvidjeli smo problem negativne percepcije s kojom se susreću slavonski vinari te percepciju Slavonije kao regije u kojoj se proizvode jeftina vina.

Rješavanju tih problema odlučili smo pristupiti ozbiljno, shvativši da nam treba strateški pristup i cjelovito rješenje. Rezultat je nova strategija razvoja čijoj smo izradi radili sa stručnjacima - kaže Maričić.S partnerima iz agencije Bruketa&Žinić&Grey krenulo se u proces rebrendiranja vinarije. Izrađena je nova brendovska arhitektura s novim vizualnim identitetom krovnog brenda i svih proizvoda koje će lansirati u idućih godina.

- Okruživši se najboljima u industriji, stvorili smo novi brend koji će moći nositi sve ono što smo dosad napravili te ostvariti sve naše planove i ambicije. Tako je nastala Enosophia, naša mudrost vina - pojašnjava Ivan Maričić.

Nova strategija podrazumijeva značajniji iskorak u proizvodnji vina u premium kategoriji, što u konačnici ima za cilj i povećanje udjela prodaje u višem cjenovnom segmentu, posebice HoReCa kanalu. Jačanje portfelja s visokokvalitetnim vinima potvrđuju i prva dva brenda Enosophije, graševina TRS no. 5 i rose Matarouge. Radi se o vinima kojima se želi zainteresirati i mlađu publiku. To se želi postići inovativnom interaktivnom etiketom, prvom takve vrste u domaćoj vinskoj branši. Intenzivno se radi i na razvoju novih proizvoda.

Jedan od najvažnijih projekata za usvojenu strategiju je razvoj kontinentalnog turizma i Feričanaca kao destinacije. Dio je to holističkog pristupa nove vinarije koji, osim izvrsnosti samog proizvoda, podrazumijeva brigu o ljudima, održivom razvoju i pozicioniranju Slavonije.

- Naša ideja nije samo da budemo među najboljim vinarijama u Hrvatskoj nego i vinarija koja će od Feričanaca napraviti poželjnu turističku destinaciju i privući mlade ljude da se vrate ili dođu živjeti u Slavoniju - naglašava Ivan Maričić.

Heritage hotel

U planu je gradnja vinskog hotela kapaciteta 60 do 80 soba koji će se sagraditi na lokaciji Starog podruma. Na taj projekt naslanja se projekt rekonstrukcije vincilirske kuće na lokaciji Goveđa glava. - To je jedna atraktivna pozicija u našim vinogradima u sklopu koje imamo tri objekta.

Uredit ćemo restoran s pripadajućim sadržajima u vinogradima te još nešto dodatnih smještajnih kapaciteta. Odnedavno imamo konje i sagrađenu konjušnicu uz lokaciju budućeg vinskog hotela, što će dodatno zaokružiti buduću turističku ponudu - pojašnjava Maričić te dodaje da je vrijednost navedenih projekata iznad 20 milijuna eura.

- Aktivno se radi i na gradnji heritage hotela, koji će se realizirati restauracijom kurije Mihalović. Taj je projekt vrijedan šest milijuna eura i hotel bi trebao biti dovršen u drugoj polovici 2022. godine. Bit će jedan od luksuznijih hotela u Hrvatskoj s manje smještajnih jedinica, ali bogatim popratnim sadržajima - kaže Maričić.

Usporedo s turističkim projektima, u planu je rekonstrukcija i dogradnja vinarije, uključujući gradnju kušaonice i showrooma, uz dodatne skladišne kapacitete. Radi se također o velikoj investiciji, vrijednoj oko pet milijuna eura.

- Posljednjih godina mnogo smo radili na podizanju novih nasada i konverziji vinograda. Konverzija, zamjena starih vinograda novima, rađena je uz pomoć sredstava iz Vinske omotnice, odnosno sredstvima iz fondova EU. Protekle godine dovršene su investicije u dva nova podruma, za fermentaciju i za odležavanje vina. Jedan je kapaciteta 570.000 litara inoks posuda, a drugi 147.000 litara velikih drvenih bačvi.

Sveukupno, u posljednje tri godine u vinariju je uloženo više od pet milijuna eura u te projekte. Naglasili bismo i ulaganje u novu opremu za proizvodnju pjenušaca charmat metodom, kojom smo na tržište izbacili prve pjenušce ove vrste od naših najzastupljenijih sorti, graševine i frankovke - ističe čelni čovjek tvrtke Osilovac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 12:14