DSZ OBJAVIO

Proizvođačke cijene poljoprivrednih proizvoda porasle za 5,9 posto

Cijene biljnih proizvoda porasle su za 7,4 posto, a cijene stoke, peradi i stočnih proizvoda za 4,8 posto

Tržnica/ Ilustrativna fotografija

 Tonci Plazibat/Cropix
Cijene biljnih proizvoda porasle su za 7,4 posto, a cijene stoke, peradi i stočnih proizvoda za 4,8 posto

Prosječne proizvođačke cijene poljoprivrednih proizvoda u drugom tromjesečju ove godine porasle su za 5,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani, pokazuju privremeni podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS) objavljeni u četvrtak.

Pritom su cijene biljnih proizvoda porasle za 7,4 posto, a cijene stoke, peradi i stočnih proizvoda za 4,8 posto.

Na porast cijena biljnih proizvoda, kako navode statističari, utjecao je porast cijena u skupinama povrća, cvijeća i sadnica, za 12,7 posto, vina, za 9,4 posto, i žitarica, za 7,6 posto. Istodobno su cijene krmnog bilja pale za 3,7 posto.

U skupini proizvoda koji imaju najveći udio u stočarstvu u usporedbi s istim tromjesečjem 2024. porasle su cijene goveda, za 19,3 posto, mlijeka, za četiri posto i peradi, za 2,8 posto. Porasle su i cijene konzumnih jaja, za 5,3 posto. Istodobno su cijene svinja pale za 11,8 posto.

Cijene dobara i usluga za tekuću uporabu u drugom tromjesečju ove godine u usporedbi s istim tromjesečjem lani porasle su za 1,6 posto, na što je utjecao porast cijena gnojiva i stočne hrane.

Cijene gnojiva su porasle za 7,8 posto, a stočne hrane za 2,6 posto. Porasle su i cijene sjemena i sadnog materijala, za 6,8 posto, sredstava za zaštitu bilja, za 3,6 posto te veterinarskih usluga, za 10,8 posto.

Istodobno su cijene energije i maziva pale za 19,2 posto, podaci su DZS-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
14. kolovoz 2025 14:57