Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte

Povjerenje partnera potvrda je liderske pozicije Hrvatske pošte

Hrvatska pošta može biti tvrtka koja će pomoći digitalizaciji našeg društva. S tim smo ciljem ove godine razvili sustav e-pošte i digitalne pisarnice kojim ponajprije gradovima i općinama omogućavamo da na siguran način ubrzaju i pojednostavne slanje pismena digitalnim putem

Ivan Čulo, predsjednik Uprave dioničkog društva HP - Hrvatska pošta

 TOMISLAV MARIC/

U vremenu globalnih neizvjesnosti i rizika, e-trgovina nezaustavljivo raste. U novim uvjetima rasta količina paketa, prije svega onih iz Kine prema Europi, Hrvatska pošta još je jednom pokazala prilagodljivost i otpornost u dinamičnim tržišnim izazovima.

U 2024. Hrvatska pošta nastavila je s rastom, potvrđujući svoju poziciju vodećeg logističkog partnera na ovom prostoru. Financijski pokazatelji to potvrđuju - ukupni prihodi u prošloj godini rasli su 19,4 posto u odnosu na prethodnu godinu i iznosili su više od 322 milijuna eura, a prihodi od poštanskih usluga povećani su 18 posto. Paketne usluge zabilježile su rast od 22,1 posto zahvaljujući povećanoj potražnji i strateškom ulaganju u logističke kapacitete. Usto, naša usluga brze paketne dostave Paket24 u 2024. je ostvarila 19,1 posto veće količine nego u 2023., a prihod u 2024. bio je za 20,3 posto veći u odnosu na godinu prije.

EBITDA za 2024. iznosi 27,8 milijuna eura, a rast u odnosu na 2023. odraz je 13,6 posto većih poslovnih prihoda, posebice u dijelu prihoda od pismovnih i paketnih usluga. Poslovni rashodi rasli su 12,6 posto u odnosu na 2023., i to najviše u dijelu troškova osoblja i materijalnih troškova. Neto dobit je u 2024. rasla 133,6 posto u odnosu na 2023. i iznosi 31,2 milijuna eura.

Sve te rezultate Hrvatska pošta ostvarila je pripremajući se za izazovan proces reorganizacije u kojem, svjesni da je digitalizacija poslovnih procesa ključ budućeg rasta, smanjujemo nepotrebne administracijske procese kako bismo povećali mogućnosti dodatnog razvijanja operativnih procesa. Bez poštara nema ni e-trgovine, a ne bi bilo ni dobrih rezultata u proteklom razdoblju. Zato nastavljamo raditi na poboljšanju standarda naših radnika. S ukupnim povećanjem plaća za operativna radna mjesta od 20 posto u 2025. godini, Hrvatska pošta povećat će plaće svojih radnika čak 77,5 posto od 2017. godine.

Ipak, ni takvo povećanje plaća, uz mnoga varijabilna primanja i pogodnosti koje poštari mogu ostvariti ovisno o rezultatima rada, ne rješava jedan od glavnih izazova modernog poslovanja - nedostatak radne snage. Upravo će pronalazak i obuka kvalitetnih radnika biti jedan od glavnih naglasaka Hrvatske pošte u predstojećem periodu.

Hrvatska pošta više nije tvrtka kakva je bila prije deset godina. Zaposlenih je gotovo 3000 manje, a radimo brže, bolje i produktivnije. U našem novom sortirnom centru u Velikoj Gorici ove smo godine u pogon pustili stroj za automatizaciju visokog regalnog skladišta, čime prvi u Hrvatskoj korisnicima nudimo uslugu potpuno automatiziranog sustava za automatsko komisioniranje robe. Tako smo proširili spektar logističkih usluga koje nudimo partnerima i poslovnim korisnicima.

Paketno poslovanje oblikuje i logistiku, zbog čega su distribucijski centri odnosno skladišta postali važna karika za poboljšanje kvalitete usluge. Efikasnost i blizina skladišta krajnjem korisniku postala je ključna za zadovoljstvo kupaca. Zato smo pokrenuli projekt izgradnje novog visokoregalnog skladišta površine 20.000 četvornih metara s 40.000 paletnih mjesta. Svjesni smo velikog potencijala za rast, pa logističke usluge izdvajamo iz Hrvatske pošte u novu tvrtku kći Post Logistik kako bismo potencijal paletne dostave iskoristili u potpunosti.

Hrvatska pošta može biti tvrtka koja će pomoći digitalizaciji našeg društva. S tim smo ciljem ove godine razvili sustav e-pošte i digitalne pisarnice kojim ponajprije gradovima i općinama omogućavamo da na siguran način ubrzaju i pojednostavne slanje pismena digitalnim putem. Sa zadovoljstvom mogu reći da je broj gradova i općina koji su prepoznali pozitivne aspekte ovakvog načina poslovanja svakog dana sve veći. Vjerujemo da će naš sustav e-pošte u skoroj budućnosti koristiti poduzetnici, a onda i građani. Digitalnim slanjem i primanjem računa povećava se brzina i kvaliteta isporuke, smanjuju se troškovi i pridonosi se očuvanju okoliša, a to su sve ciljevi poslovanja Hrvatske pošte.

U prošloj godini nastavili smo i s transformacijom poslovanja u održivo i zeleno, a takvo poslovanje jedan je od ključnih dugoročnih ciljeva poštanskog sektora, koji je važnost očuvanja okoliša prepoznao još 2008. godine. Upravo je održivo poslovanje jedan od temeljnih stupova naše korporativne strategije do kraja desetljeća. Tu predanost potvrdili smo konkretnim potezima poput najvećeg voznog parka električnih vozila u Hrvatskoj, vlastite mreže punionica te energetski učinkovitim poslovnim objektima.

Poštarice i poštari su električnim vozilima, biciklima i dostavom na pješačkim rajonima prošle godine prešli 14,5 milijuna zelenih kilometara, što je gotovo 30 posto od ukupno prijeđenih 53,1 milijun kilometara te predstavlja povećanje od 9,3 milijuna kilometara u odnosu na 2023. godinu.

Netko bi se, čitajući ove retke o dobrim poslovnim rezultatima, digitalnoj transformaciji i tehnološkim iskoracima, mogao zapitati kako uz sve to u javnosti ima toliko prigovora na Hrvatsku poštu kada je riječ o našoj primarnoj djelatnosti - dostavi pošiljaka. Svaki prigovor i svaku pošiljku isporučenu sa zakašnjenjem doživljavamo ozbiljno i problem pokušavamo riješiti u što kraćem roku. No, percepcija nekad ne otkriva pravu sliku. U 2024. godini Pošta je zaprimila oko 30.000 prigovora, najčešće na prekoračenje roka i neisporuku pošiljaka. No, kad taj broj usporedimo s više od 206 milijuna pismovnih pošiljaka te gotovo 18 milijuna paketa samo u prošloj godini, pokazuje se da je udio prigovora u isporučenim pošiljkama gotovo zanemariv. To potvrđuju i neovisna mjerenja kvalitete, prema kojima Hrvatska pošta iz mjeseca u mjesec ispunjava sve propisane uvjete. No, jedan od najboljih dokaza naše kvalitete naši su partneri. Amazon, Zalando, Temu, Notino i mnogi drugi koji na tržištu na kojem djeluju svi svjetski logistički operateri za svojeg partnera odabiru upravo Hrvatsku poštu. Ako smo njima najbolji izbor, onda se u nas mogu pouzdati i naši vjerni korisnici.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s HP-om

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. lipanj 2025 15:43