Pod pritiskom

Režu troškove, otpuštaju radnike: Njemački div se muči zbog Kineza i Trumpovih carina

Porsche najavljuje otpuštanja i nove mjere štednje kako bi preživio pad prodaje i rast troškova

Porsche (ilustracija)

 Ranko Suvar/Cropix
Porsche najavljuje otpuštanja i nove mjere štednje kako bi preživio pad prodaje i rast troškova

Porsche AG se priprema za daljnje smanjenje troškova kojim će nadoknaditi pad prodaje luksuznih automobila u Kini i rast troškova potaknut američkim carinama. Glavni izvršni direktor Oliver Blume je u dopisu zaposlenicima najavio da s pregovorima o tim smanjenjima započeti u drugoj polovici godine, prenosi Bloomberg. Uprava ovog proizvođača automobila sa sjedištem u njemačkom Stuttgartu time se drži prijašnjeg dogovora da će, osim smanjenja broja zaposlenika, pronaći i druge načine za dodatne uštede.

Porsche je, naime, u veljači najavio kako će do kraja desetljeća broj njihovih zaposlenika biti za 1900 manji kao “odgovor na slabu potražnju za električnim vozilima i izazovne geopolitičke i ekonomske uvjete“. Cilj je tako broj zaposlenika Zuffenhausenu i Weissachu za 15 posto, prije svega kroz dobrovoljne mjere poput prijevremenog umirovljenja i stimulativne otpremnine. Radnike štiti i Sporazum o sigurnosti radnog mjesta koji ostaje na snazi sve do 2030. Najava o smanjenju broja radnika u njemačkim pogonima uslijedila je nakon odluke o prestanku obnavljanja ugovora privremenih radnika.

Njemačka autoindustrija pred najtežom godinom: Evo što su smislili za borbu protiv Kineza

Njemački proizvođač luksuznih sportskih automobila tako slijedi primjer matične tvrtke Volkswagen koja je također smanjila troškove proizvodnje u Njemačkoj, zemlje u kojoj su radna snaga i energije skupi. Volkswagen je krajem prošle godine sklopio vlastiti dogovor sa sindikatima o smanjenju proizvodnih kapaciteta i smanjenju broja zaposlenika za 35 tisuća u sljedećih pet godina.

Porsche se muči s nižom potražnjom za električnim vozilima od očekivane i slabom prodajom luksuznih vozila u Kini, gdje je tržište automobila na baterije vrlo konkurentno. U SAD-u, najvećem pojedinačnom tržištu Porschea na kojem se oslanja isključivo na uvoz, trgovinski potezi predsjednika Donalda Trumpa utječu na marže.

Naš poslovni model, koji nam je dobro služio mnogo desetljeća, više ne funkcionira u svom sadašnjem obliku

Ranije ovog mjeseca su upozorili da su globalne isporuke njihovih automobila u prvoj polovici godine pale za 6 posto, što je doduše manji pad od onog u prvom kvartalu 2024., ali i dalje daleko od onoga što uprava priželjkuje. U Sjevernoj Americi, gdje se Porsche oslanja isključivo na uvoz, rast se usporio na 10 posto nakon što je u prvom kvartalu iznosio čak 37 posto.

Nisu jedini europski proizvođač automobila koji nastavlja zaostajati za kineskom konkurencijom. Mercedes-Benz Group AG je izjavio da je njegova prodaja pala za 10 posto u drugom tromjesečju nakon što su carine predsjednika Donalda Trumpa ograničile isporuke u SAD-u i Kini. Porsche je ipak u lošijoj poziciji jer nema vlastitu tvornicu u SAD-u.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
23. srpanj 2025 23:10