
Porsche AG se priprema za daljnje smanjenje troškova kojim će nadoknaditi pad prodaje luksuznih automobila u Kini i rast troškova potaknut američkim carinama. Glavni izvršni direktor Oliver Blume je u dopisu zaposlenicima najavio da s pregovorima o tim smanjenjima započeti u drugoj polovici godine, prenosi Bloomberg. Uprava ovog proizvođača automobila sa sjedištem u njemačkom Stuttgartu time se drži prijašnjeg dogovora da će, osim smanjenja broja zaposlenika, pronaći i druge načine za dodatne uštede.
Porsche je, naime, u veljači najavio kako će do kraja desetljeća broj njihovih zaposlenika biti za 1900 manji kao “odgovor na slabu potražnju za električnim vozilima i izazovne geopolitičke i ekonomske uvjete“. Cilj je tako broj zaposlenika Zuffenhausenu i Weissachu za 15 posto, prije svega kroz dobrovoljne mjere poput prijevremenog umirovljenja i stimulativne otpremnine. Radnike štiti i Sporazum o sigurnosti radnog mjesta koji ostaje na snazi sve do 2030. Najava o smanjenju broja radnika u njemačkim pogonima uslijedila je nakon odluke o prestanku obnavljanja ugovora privremenih radnika.
Njemačka autoindustrija pred najtežom godinom: Evo što su smislili za borbu protiv Kineza
Njemački proizvođač luksuznih sportskih automobila tako slijedi primjer matične tvrtke Volkswagen koja je također smanjila troškove proizvodnje u Njemačkoj, zemlje u kojoj su radna snaga i energije skupi. Volkswagen je krajem prošle godine sklopio vlastiti dogovor sa sindikatima o smanjenju proizvodnih kapaciteta i smanjenju broja zaposlenika za 35 tisuća u sljedećih pet godina.
Porsche se muči s nižom potražnjom za električnim vozilima od očekivane i slabom prodajom luksuznih vozila u Kini, gdje je tržište automobila na baterije vrlo konkurentno. U SAD-u, najvećem pojedinačnom tržištu Porschea na kojem se oslanja isključivo na uvoz, trgovinski potezi predsjednika Donalda Trumpa utječu na marže.
Ranije ovog mjeseca su upozorili da su globalne isporuke njihovih automobila u prvoj polovici godine pale za 6 posto, što je doduše manji pad od onog u prvom kvartalu 2024., ali i dalje daleko od onoga što uprava priželjkuje. U Sjevernoj Americi, gdje se Porsche oslanja isključivo na uvoz, rast se usporio na 10 posto nakon što je u prvom kvartalu iznosio čak 37 posto.
Nisu jedini europski proizvođač automobila koji nastavlja zaostajati za kineskom konkurencijom. Mercedes-Benz Group AG je izjavio da je njegova prodaja pala za 10 posto u drugom tromjesečju nakon što su carine predsjednika Donalda Trumpa ograničile isporuke u SAD-u i Kini. Porsche je ipak u lošijoj poziciji jer nema vlastitu tvornicu u SAD-u.
Komentari
0