Gaming natjecanje

Počelo je drugo državno gaming natjecanje srednjih škola: Prije dvije godine pokrenuli su ga sami učenici

‘Esport donosi mnoge prilike, ali se svi zajedno moramo pobrinuti da izgradimo odgovorne mlade igrače‘

Predstavljanje projekta

 Telemach/

Od ideje entuzijastičnih učenika do drugog državnog gaming-natjecanja u kojem sudjeluju 32 srednje škole iz svih krajeva Hrvatske, Telemach Cube School Esport League u utorak je i službeno započeo s prvom od tri faze. Prva je grupna i u njoj sudjeluju sve prijavljene ekipe, nakon čega 12 najboljih u travnju ulazi u play-off. I dok će se prve dvije faze projekta igrati online, dvodnevna velika završnica natjecanja održat će se 10. i 11. svibnja u Hall of Gameu, prvoj gaming-areni u Hrvatskoj, u kojoj će se četiri najbolje natjecateljske ekipe boriti za pobjedu.

Partneri ovogodišnjeg projekta su gaming-arena Hall of Game i Telemach koji im, uz cjelokupnu podršku, svojom 10 Giga optičkom mrežom osigurava najmoderniju infrastrukturu potrebnu za igranje završnice.

Okupljanje gamera nije jedini cilj. Dugoročno se želi promovirati odgovorno igranje, ali i uvođenje esporta u srednje škole kao izvannastavne aktivnosti. Tako bi i oni učenici koje ne zanimaju "klasični" sport, pjevanje, ples ili školska natjecanja iz znanja dobili svoje mjesto za stjecanje novih prijatelja.

Entuzijazam učenika

Kada je prije dvije godine nekoliko učenika iz rovinjske Srednje škole Zvane Črnje došlo na ovu ideju, njihova učiteljica i mentorica Monika Marković Šurlina odlučila im je prepustiti da sami ostvare svoju viziju i samo ih malo usmjeriti. Učenici su tako sami izradili web stranicu, osmislili logotip, ali i osposobili stara školska računala kako bi se na njima uopće moglo igrati. School gaming liga održavala se u svibnju 2022., kada su se nakon korone stvari napokon vratile u normalu, pa je petodnevna liga bila veliki događaj u toj srednjoj školi - imali su svoje komentatore, uživo prenosili na internetu, a sve je popratila i novinarska grupa. Kada se sve zbroji, u događaju je sudjelovao 101 učenik.

- Tada smo shvatili da bi bilo lijepo da se tako vesela atmosfera oživi i drugdje pa smo prošle godine organizirali prvo državno natjecanje koje je bilo svojevrsna nadogradnja School gaming lige - prisjeća se Monika Marković Šurlina.

Prošle se godine prijavila 21 škola, a kako se iz svake moglo prijaviti više timova, ukupno se na kraju natjecalo njih 40. Titula pobjednika pripala je timu Mašine iz Tehničke škole Bjelovar. U ovogodišnjem natjecanju Telemach Cube School Esport League sudjelovat će 32 tima.

Iako se kod nas na esport, mahom zbog neupućenosti, i dalje gleda kao na još jednu igricu uz koju djeca "samo gube vrijeme", Monika Marković Šurlina objašnjava kako se igranjem stječu mnoga znanja i vještine, posebno ona vezana za digitalne kompetencije.

Prilike i izazovi

- Natjecanje u videoigrama učenike podučava vještinama poput strateškog razmišljanja, timskog rada, komunikacije i rješavanja problema. Posebno me veseli što učenici pokazuju poštovanje jedni prema drugima, ali i prema suparničkim timovima, bez obzira na ishod igre. Čak i u porazu, svima su nam važni sportsko ponašanje i fair play - ističe.

Osim prilika, esport donosi i izazove vezane za prekomjernu upotrebu tehnologije i mentalno zdravlje, pa Marković Šurlina dodaje kako je zadatak učitelja, mentora, ali i roditelja da mlade generacije nauče da si sami znaju postaviti granice, a da o tjeskobi koja se može pojaviti otvoreno razgovaraju.

- I roditelji trebaju biti uključeni u igranje svoje djece. Ako o njemu malo znaju, manje će i razgovarati o tome, pa mogu nastati problemi. Zato je potrebno educirati roditelje kako bismo zajedno izgradili odgovorne igrače i odgovorne mlade ljude - zaključila je Monika Marković Šurlina.

Ana Milićević, izvršna direktorica Sektora marketinških komunikacija Telemacha, istaknula je kako su vrlo ponosni što su se imali priliku uključiti u ovaj projekt.

- Svjesni smo izazova koje tehnologija donosi i upravo iz tog razloga nastojimo osigurati znanja i alate koji će im omogućiti da tehnologiju koriste na siguran i odgovoran način - poručila je.

Direktor Hall of Gamea Marko Matijević dodao je da su širenje ovakvih inicijativa i promicanje esporta u školskom okruženju ključni za razvijanje kompetencija novih generacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 06:21