RECESIJA?

Pitanje vrijedno desetke milijardi dolara: Je li došao kraj zlatne ere streaminga?

Probleme osjećaju i drugi u američkoj industriji zabave, a pitanje je što ih tek čeka.

Ilustracija

 Seemanta Dutta/Alamy/Alamy/Profimedia/Seemanta Dutta/Alamy/Alamy/Profimedia

Za Hollywood ne postoji recesija, ljudi su i u Velikoj depresiji išli u kino i gledali televiziju, mantra je koja zapravo nije posve točna, a dokazuje to u ovoj krizi donedavno nezaustavljivi streaming servis Netflix, koji otpušta na stotine zaposlenika, uglavnom u SAD-u.

Dok raste inflacija i ekonomske prognoze ne blistaju, broj pretplatnika tog američkog diva s 11 tisuća zaposlenika širom svijeta i raskošnim programskim budžetom koji bi ove godine mogao doseći 17 milijardi dolara, počeo je padati prvi put u deset godina, a rast prihoda ograničava i snažna konkurencija, unatoč tome što je serijal "Stranger Things" trenutačno globalno najgledaniji program. Vrijednost dionice je dobrano oštećena nakon što je mjesecima u ustrajnom padu - sada se kreće oko 190 dolara, a, primjerice, na kraju prosinca prošle godine bila je oko 600 dolara.

Probleme osjećaju, kako piše Times, i drugi u američkoj industriji zabave, a pitanje je što ih tek čeka. Warner Bros. Discovery razmišlja kako da smanji troškove i također planira dijeliti otkaze, a Disney se našao u neobranom grožđu na Floridi, gdje ima svoj veliki tematski park, zbog svojih liberalnih stavova o LGBTQ pitanjima. Kako komentira američki veteran zabavne industrije i dekan škole filma na Chapman Universityju Stephen Galloway, bez sumnje će u toj golemoj industriji uslijediti u idućih nekoliko godina otkazi, samo je pitanje koliko i gdje sve.

Što se Netflixa tiče, on je od 2007. godine, kad je počeo sa streamingom, nezaustavljivo rastao te je promijenio način na koji se u digitalnom dobu gledaju filmovi i serije, a trenutačno ima oko 220 milijuna pretplatnika. Zahvaljujući tome, bio je miljenik Wall Streeta. No, streaming industrija je u međuvremenu sazrela, ekonomija se uzdrmala i pažnja ulagača se sada usmjerila na tradicionalnu poslovnu metriku uspjeha, poput profitabilnosti, što je dovelo do toga da Netflix pokušava staviti troškove pod kontrolu, piše Times.

U veljači su objavili da su izgubili 200 tisuća pretplatnika globalno (od 220 milijuna ukupno) te da će do kraja ove godine vjerojatno izgubiti još dva milijuna pretplatnika. U prošloj poslovnoj godini prihod je ipak rastao deset posto i dosegao je 7,87 milijardi dolara, ali investitori su očekivali da će to biti 7,95 milijardi dolara. Dosad je, u dvije runde, kompanija otpustila 450 zaposlenika.

Popustili su i oko dosadašnje stroge politike oglašavanja, pa sada najavljuju uvođenje jeftinijih pretplata koje će uključivati emitiranje oglasa, a ograničit će i mogućnosti dijeljenja lozinki. Kad su u travnju objavili poslovne rezultate, iz Netflixa su poručili da oko 100 milijuna ljudi gleda njihov program, a da za njega ne plaćaju ništa nego koriste lozinku drugog kućanstva.

Direktor Ted Sarandos je ovih dana objavio da upravo vode pregovore s nekoliko kompanija oko partnerstva u oglašavanju, a mediji su objavili da je među njima i Google.

Gledajući što se zbiva u streaming industriji, Galloway smatra da je zapravo nastupio kraj jedne ere, odnosno kraj "zlatne groznice". "Još ima zlata u tim brdima, ali ne više tako mnogo", kaže i dodaje da neće žuriti da kupi Netflixove dionice, ali smatra da će se kompanija vratiti na stazu uspjeha.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 20:14