MALE TAJNE

Osjećate li se u nekim situacijama prevareno u restoranu? Mate Janković: ‘Ključ leži u - vodi!‘

Kaže da su servis i servisni koraci postupci koje je u restoranu najteže standardizirati

Mate Janković

Kako se osjećate kad vam u restoranu automatski donesu flaširanu bocu vode, a da vas nisu ni pitali? I osjećate li se prevareno kad vam naplate kruh i maslac koji pikate dok čekate da vam posluže jelo?

O malim tajnama dobrog servisa u svojoj objavi na društvenim mrežama piše hrvatski chef Mate Janković, uz napomenu da su servis i servisni koraci, uz pripremu i izdavanje hrane, postupci koje je u restoranu najteže standardizirati.

Pojašnjava tako da je prva stvar koju zahtijeva od servisnog osoblja uvažavanje gosta.

Pravo gosta na izbor

"Od trenutka kada je gost smješten za stol, imamo nekoliko minuta da mu donesemo jelovnike i upoznamo ga sa našom ponudom. U tom trenutku radimo nešto što smatram vrlo važnim u uspostavljanju odnosa s gostom. Ponudimo mu opcije vode, obična u boci, mineralna i obavezno voda iz bokala (slavine).

Poštovanje prava gosta na izbor kako će trošiti svoje novce, meni je jedna od najvažnijih stvari. Pravilo ovog i svakog mog budućeg restorana biti će da se gostima ne donosi voda iz boce bez njihove jasne želje i narudžbe", kaže Janković.

Gostima se zatim nudi aperitiv i pušta ih se da pregledaju menu. Za stol se odmah donese voda, domaći kruh i maslac koju se ne naplaćuju posebno. Politika je restorana da ljudi mogu jesti kruha i maslaca koliko ih je volja. Zadatak je servisnog osoblja da donesu sami ili dopune ukoliko gosti zatraže još.

"Često je servis vrlo intenzivan, ali ako ste u prvih nekoliko minuta dotakli stol ljubaznošću i osmijehom, donijeli vodu, kruh i maslac te u sljedećih nekoliko minuta aperitive, kupili ste si vrijeme da se posvetite i drugim stolovima. Gosti odmah dobivaju dojam da je nekom stalo, da pazi na njih i da su njihove inicijalne potrebe zadovoljene na fer i korektan način. Voda, kruh, maslac. Tri detalja koja servis pretvaraju u hospitality i gostu ostavljaju prvi, vrlo važan dojam o restoranu i osobi koja će ih tu večer posluživati", zaključuje Janković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 11:59