sajam

Od pametne maske i štita od covida-19 do Bookmedije

Unatoč pandemiji, odazvalo se 420 izlagača iz 20 država, među inima, Poljske, Irana i Tajvana. Na Facebooku INOVA već ima tisuću pratitelja
Tomislav Bronzin tvrdi da je budućnost u kombinaciji online i fizičkih sajmova
 Tomislav Kristo/Cropix

Samočišćujući i antimikrobni zaslon osjetljiv na dodir za mobitel, zatim pametna maska i štit za otkrivanje i dezinfekciju virusa covid-19 te Inin Dezinol aqua, dezinfekcijsko sredstvo na bazi vode, samo su neke od inovacija na ovogodišnjem sajmu INOVA, koji se zbog pandemije prvi put održava preko interneta. Najveći domaći sajam inovacija, koji ove godine okuplja 420 izlagatelja iz 20 država, uz znaku je medicinskih, energetskih i inovacija mladih inovatora.

Neven Marković, tajnik Saveza inovatora Zagreba kaže da su, unatoč koroni, uspjeli privući izlagače iz cijele Hrvatske, ali i Poljske, Irana, Tajvana i drugih zemalja.

"INOVA je druga najstarija izložba inovacija na svijetu s 44-godišnjom tradicijom okupljanja svih dostignuća hrvatskog inovatorstva, a s obzirom na to da je odaziv inovatora ove godine na oko 75 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu, mislim da je to najrječitiji dokaz iznimnog značaja hrvatske izložbe inovacija u svjetskim razmjerima", kaže Marković.

Sajam INOVA ove se godine održava isključivo preko interneta, a online će biti idućih šest mjeseci. Marković navodi da je sajam na Zagrebačkom velesajmu imao oko 100.000 posjetitelja godišnje te da se nada dobrom posjetu i na internetu. Na to da bi se to moglo dogoditi ukazuju brojke s interneta. Na Facebooku INOVA već ima tisuću pratitelja, a na YouTubeu njezin najavni video u protekla tri tjedna pogledalo je gotovo 25.000 ljudi.

"Sljedeća, 45. jubilarna INOVA će, očekujemo, biti platforma za globalnu promociju preko društvenih mreža, ali i za nacionalno predstavljanje uživo, jer iako su se svi naši partneri iz inozemstva odazvali na naš poziv za online izložbu, oni, kao i svi hrvatski inovatori, silno žele 'normalnu' izložbu", kaže Marković.

Tomislav Bronzin, direktor hrvatske tvrtke s najviše nagrada za inovacije, zagrebačkog Citusa, kaže da bi fizički sajam donio veće prilike za dogovaranje poslova na licu mjesta, ali da online sajam znači i mogućnost predstavljanja široj publici. Zato vjeruje da je budućnost sajmova u kombinaciji online i fizičkih sajmova.

"Predstavljamo najnoviju inovaciju zvanu Bookmedia, koju smo kreirali u partnerstvu s tvrtkom Felix Liber. Riječ je o globalnoj multimedijskoj platformi, temeljenoj na proširenoj stvarnosti, koja pruža novi doživljaj i interakciju između knjige i čitača tako što čitač, kad usmjeri pametni mobitel prema slici ili predmetu u knjizi, na mobitelu dobije zvuk, video ili drugi sadržaj kroz koji dobiva dodatne informacije", kaže Bronzin.

Neven Marković navodi da su inovatori i dalje u nezahvalnoj poziciji, jer, osim na razini grada Zagreba, nema potpora za inovatore na nacionalnoj razini te je situacija lošija nego prije ulaska Hrvatske u EU.

"Potpore startupima korisne su, ali nije svaki inovator za poduzetništvu. Treba pomoći onima koji jesu, ali ne samo u savladavanju početnih prepreka", zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 17:00