TRGOVINA

Novo normalno dovelo je do rasta e-trgovine, no kupci i dalje više vole doći u dućane i opipati i probati proizvode

Eventualna obnova recesijskih pritisaka smanjila bi kupovnu moć stanovništva, povećala averziju prema riziku te se negativno odrazila na privatnu potrošnju. Dodatno, nedavan rast inflatornih pritisaka ima negativan učinak na realni raspoloživi dohodak kućanstava
 Rawpixel.com/Shutterstock
Eventualna obnova recesijskih pritisaka smanjila bi kupovnu moć stanovništva, povećala averziju prema riziku te se negativno odrazila na privatnu potrošnju. Dodatno, nedavan rast inflatornih pritisaka ima negativan učinak na realni raspoloživi dohodak kućanstava

Sektor trgovine na malo ostvario je značajan pad tijekom 2020. godine, ali već od prvog kvartala ove godine možemo govoriti o normalizaciji poslovanja te o uzletu aktivnosti tijekom drugog i trećeg kvartala godine uslijed oporavka cjelokupne ekonomske aktivnosti, povratka značajnog dijela inozemnih turista, blagog rasta zaposlenosti i plaća te akumulirane štednje kućanstava. Ublažavanje mjera socijalnog distanciranja rezultiralo je smanjenjem obujma trgovine preko interneta dok je prodaja odjeće, obuće i kožnih predmeta koja je u 2020. zabilježila najsnažniju stopu pada među promatranim segmentima, ostvarila značajan rast.

U kratkom roku novi sojevi virusa te potencijalno zaoštravanje mjera socijalnog distanciranja ostaju najveća prijetnja ovom sektoru. Eventualna obnova ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 01:18