U sferi proizvodnje čelika se koncern ThyssenKrupp suočava s velikim poteškoćama. Sada je predstavljena strategija za budućnost. Koncern planira zatvoriti jednu čeličanu i ukinuti više tisuća radnih mjesta.
Dio za proizvodnju čelika industrijskog koncerna ThyssenKrupp je predstavio koncept za budućnost kojim menadžment namjerava odgovoriti na krizu u kompaniji i izazove čitave čelične industrije.
Prema priopćenju, kompanija reagira na sve veće i dublje strukturne promjene na europskom tržištu čelika te na ključnim tržištima kupaca i ciljeva. Sve veći viškovi kapaciteta i s njima povezano povećane jeftinog uvoza, osobito iz Azije, navode se kao glavni faktori koji znatno umanjuju konkurentnost koncerna.
Smanjenje radnih mjesta i kapaciteta
Te probleme uprava planira rješiti smanjenjem proizvodnih kapaciteta s trenutnih 11,5 milijuna tona godišnje na 8,7 do 9 milijuna tona, kako bi se "prilagodili budućim tržišnim očekivanjima".
Također, piše Deutsche Welle, planira se značajno smanjenje broja radnih mjesta. Prema planovima o prilagodbi proizvodne mreže na razini koncerna i značajnom smanjenju administracije, do 2030. godine trebalo bi nestati oko 5.000 radnih mjesta.
Uz to, daljnjih 6.000 radnih mjesta trebalo bi se prebaciti na vanjske pružatelje usluga ili kroz prodaju poslovnih aktivnosti, stoji u priopćenju.
Dodatno, planirano je zatvaranje pogona za daljnju obradu čelika u Kreuztal-Eichenu.
Strukturni izazovi
ThyssenKrupp je jedan od najvećih industrijskih konglomerata u Europi s bogatom poviješću koja seže do 19. stoljeća, i poznat je po inovacijama u proizvodnji čeliku, industrijskoj opremi, liftovima i inženjerskim rješenjima. No posljednjih se godina suočava s financijskim poteškoćama, strukturnim problemima i promjenama na globalnom tržištu.
Jedan od ključnih problema koncerna je strukturna neefikasnost. ThyssenKrupp djeluje u širokom spektru industrija, što često dovodi do preklapanja funkcija, visokih operativnih troškova i nedostatka fokusa na ključne segmente. Posebno su problematični odjeli za proizvodnju čelika i industrijsku opremu, koji su opterećeni visokim fiksnim troškovima i sve većom konkurencijom iz Kine, gdje proizvođači mogu ponuditi niže cijene.
Osim toga, u procesu digitalizacije i modernizacije proizvodnje koncern nije uvijek bio dovoljno brz, što je otežalo prilagodbu novim industrijskim standardima. Ovi problemi rezultirali su niskom profitabilnošću u nekim segmentima poslovanja, a to je pak dovelo do financijske nestabilnosti. Time se dodatno smanjuje ukupna konkurentnost koncerna na svjetskom tržištu.
Financijski problemi
Visoka razina duga i slabi rezultati u ključnim sektorima stvorili su pritisak na upravu da poduzme hitne mjere restrukturiranja. Unatoč nekim pokušajima prodaje dijelova poslovanja, piše Deutsche Welle, poput odjela za liftove koji je bio jedan od najprofitabilnijih segmenata, novac dobiven od prodaje nije bio dovoljan za dugoročnu stabilizaciju.
Pored toga, globalni poremećaji u lancima opskrbe i volatilnost tržišta sirovina dodatno su povećali troškove poslovanja.
Uz to je i globalna tranzicija prema zelenim tehnologijama i dekarbonizaciji industrije dodatno zakomplicirala situaciju za ThyssenKrupp, posebno u segmentu proizvodnje čelika. Potrošači i zakonodavci sve više zahtijevaju ekološki prihvatljive procese, što zahtijeva goleme investicije u zelene tehnologije. Iako je kompanija počela ulagati u razvoj čelika proizvedenog uz niske emisije ugljika, to je praćeno visokim troškovima, dok istovremeno tradicionalni segmenti čelika generiraju sve manje prihoda.
Organizacijske promjene
Stoga su sada najavljene mjere menadđmenta pokušaj da se provede restrukturiranje koncerna, te da ga se postavi na zdrave temelje. No to uključuje otpuštanja zaposlenika odnosno nepopunjavanje oslobođenih radnih mjesta kada ljudi ideu u penziju, te zatvaranje neprofitabilnih odjela.
Kompanija je također pokušala povećati svoju fleksibilnost kroz suradnju i zajednička ulaganja s drugim kompanijama, no rezultati ovih inicijativa zasad nisu dostatni za rješavanje dubinskih problema.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....