Rast profitabilnosti

Neto dobit Grupe Podravka veća je 22,3 posto i iznosi 198 milijuna kuna

Koprivničkoj kompaniji u odnosu na isto razdoblje lani porasla je dobit, a prihodi su smanjeni za jedan posto
Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke

Pad prihoda od 1,1 posto, rast dobiti za 22,3 posto i povećanje EBITDA za 11,4 posto najvažniji su pokazatelji poslovanja koprivničke Podravke kada se rezultati kompanije u prvih šest mjeseci ove usporede s istovrsnim podacima iz prvog polugodišta prošle godine.

- Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvom polugodištu ove godine iznosili su 2,2 milijarde kuna te su niži za samo jedan posto u odnosu na usporedno razdoblje. Očekivani pad prihoda od prodaje u odnosu na 2020. godinu zapravo je posljedica neuobičajeno velikih narudžbi i stvaranja dodatnih zaliha kod kupaca u ožujku prošle godine - ističu u Podravci, uz podsjećanje da je spomenuto stvaranje dodatnih zaliha lani teklo pod lockdownom zbog širenja koronavirusa u većini zemalja u kojima Podravka posluje. Stoga, napominju u Podravci, kada se ukupne prihode kompanije od prodaje iz prvog polugodišta ove godine stavi u odnos s istim razdobljem 2020., koja nije bila obilježena krizom uzrokovanom bolesti COVID-19, tada se dolazi do rasta navedenih prihoda od oko četiri posto, što, dodaju, svakako pokazuje pozitivne trendove u poslovanju kompanije.

Kontrola troškova

Dobit Podravke u prvih šest mjeseci ove godine dosegnula je 197,6 milijuna kuna, čime je lanjski polugodišnji rezultat poboljšan za 24,8 milijuna kuna. Usporedba ostvarene EBITDA kompanije u promatranim razdobljima iskazuje rast od 36,5 milijuna kuna, nakon što je krajem lipnja Podravka dosegnula EBITDA od 357,1 milijuna kuna.

U oba ključna segmenta poslovanja, prehrani i farmaceutici, Podravka bilježi rast dobiti u prvih šest mjeseci ove godine u odnosu na lani. Iako je prehrana više sudjelovala u ukupnoj dobiti kompanije s ostvarenih 136,3 milijuna kuna, farmaceutika je rasla po većoj stopi, i to od 46,3 posto.

"Pozitivan utjecaj na poslovanje dolazi od optimizacije i kontrole troškova te pozitivnog kretanja tečajnih razlika po kupcima i dobavljačima te po kreditima na razini Grupe, što je uspješno kompenziralo niže prihode od prodaje te rezultiralo rastom profitabilnosti na svim razinama", ističe se u izvješću Podravke o poslovanju u prvih šest mjeseci ove godine.

Povećana potražnja

U dijelu izvješća posvećenom strukturi prodaje kompanije, navodi se, među ostalim, da je prihod od vlastitih prehrambenih brendova u prvom polugodištu bio za 2,7 posto slabiji nego u istome razdoblju 2020., što se također pripisuje povećanoj lanjskoj potražnji za Podravkinim brendovima uslijed lockdowna. Prihodi od prodaje drugih brendova rasli su u oba segmenta poslovanja. U izvješću se napominje i kako je dionica Podravke doživjela rast od 21,2 posto dosegnuvši na polovici tekuće godine cijenu od 588 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 21:16