NOVI FENOMEN

Moćne kompanije mijenjaju ploču, je li ovo početak kraja jedne ere? Trend otkriva hladnu istinu o velikim brendovima

Od Targeta do McDonald’sa, Nekoć su se utrkivali tko će biti glasniji - sada šute
 Josip Bandić/Cropix

U godini 55. obljetnice prvog Pridea, sve više globalnih korporacija, onih istih koje su donedavno ponosno brendirale svoju podršku LGBT zajednici, povlači se u tišinu. Logotipi više nisu u duginim bojama, donacije izostaju, a vedre kampanje koje su slavile različitost zamjenjuje hladni, neutralni korporativni jezik.

Još do prošle godine multinacionalke su se gotovo utrkivale tko će jače, šarenije i glasnije pokazati svoju prisutnost za vrijeme Pride mjeseca. Duga je postala komercijalni standard, a slavljenje raznolikosti marketinška norma.

Rainbow kapitalizam

Taj fenomen nije nastao slučajno; iza njega stoje promjene u potrošačkom ponašanju, rastuća platna moć i lojalnost te društvena klima koja je otvorila priliku za inkluzivne kampanje. Kod poduzeća se taj proces često naz...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. lipanj 2025 08:15