‘ONO KAD RADIŠ ŠTO VOLIŠ‘

Mladi hrvatski poduzetnici mijenjaju svijet: ‘Najvažnije je stvoriti plan i krenuti realizirati ga‘

Konferenciju Poduzetnički mindset za mlade putem interneta je pratilo nekoliko tisuća ljudi

Konferencija Poduzetnički mindset za mlade

Hrvatske startup tvrtke sve lakše dolaze do kapitala, a svojim se idejama uspješno nadmeću s inovatorima iz cijeloga svijeta. Potvrdili su to govornici i panelisti na konferenciji Poduzetnički mindset za mlade. Kako bi mlade motivirala da otkriju svoje talente i na njima grade budućnost, konferencija je imala podnaslov „Ono kad radiš što voliš…“

„Revuto aktivno upravlja troškovima pretplata. Nakon godinu i pol tvrtka ima tristo tisuća aktivnih korisnika i tri milijuna ljudi na listi čekanja”, otkrila je Josipa Majić, suosnivačica Revuta te pojasnila kako je nastala aplikacija koja ubrzano osvaja svijet: „Kako bismo danas pratili 'hot content', moramo imati sve pretplate. To je postalo dosta zahtjevno za upravljanje. Imamo tu potrošačku komponentu koja je najčešće zabava temeljena na pretplatama – filmovi, glazba i knjige, te B2B stranu - SAS (software as a service) alate koji imaju izraženu sezonalnost.“

Budući da je tvrtka nastala tijekom zaključavanja usred pandemije novog koronavirusa, to joj je odredilo način rada. Radi se na daljinu.

„Sve se radi 'remote'. Ljudi žive u raznim dijelovima svijeta i u raznim vremenskim zonama. Kad netko radi i kako netko radi, nebitno je. Bitno je da dostavi ono što je dogovoreno. Na temelju toga će ga se vrednovati i nagraditi“, istaknula je Josipa Majić.

Aktualni trenutak uspješno je osluhnuo i startup Cidrani. Shvaćajući da je preventiva ključ zdravlja u budućnosti, tvrtka se posvetila zdravoj personaliziranoj prehrani. Uz stranu investiciju tvrtki je mnogo pomoglo mentorstvo iskusnih poduzetnika dobiveno u BIRD Incubatoru.

image

Josipa Majić i Jan Štedul

„Stojimo na ramenima divova. Trebali bismo desetak godina i nekoliko stotina tisuća eura da dođemo do ove jasnoće koju sad imamo. Velika je vrijednost imati nekoga tko nam želi pomoći i tko nas usmjerava. Želja nam je postati tvrtka vrijedna trilijun dolara“, rekao je Bruno Balen, osnivač startupa Cidrani.

Vrijednost mentorstva istaknuo je i Albert Gajšak, osnivač CircuitMessa, koji uspješno okončava Kickstarter kampanju za CircuitMess Batmobile, edukativni STEM paket s pomoću kojega se izrađuje slavno Batmanovo vozilo kojim upravlja umjetna inteligencija. Kampanjom je do sada prikupljeno gotovo 380.000 dolara.

„Svoj sam biznis pokrenuo s 18 godina. Moja najveća pogreška je što sam pitao svaku osobu što misli o tome. Ljudi koji nisu bili poduzetnici, davali su mi savjete koji su mi samo otežali put. Ako želite naučiti voziti bicikl, pitajte one koji ga znaju voziti. Sada CircuitMess ima 23 zaposlenika“, rekao je Gajšak.

Nikola Dujmović, suosnivač Spana, smatra kako su za uspjeh ključni tvrdoglavost i strast, a višestruki poduzetnik Saša Cvetojević pojašnjava kako uspjeh često traži i promjene planova te prilagodbu.

„Tko shvati da je uspjeh nositi se s kaosom, bit će sretan i zadovoljan! Najvažnije je stvoriti plan i krenuti realizirati ga. Mi potičemo ljude da se razviju i dođu do direktorskih pozicija. Naša se tvrtka oko zaposlenika bori s najjačim tvrtkama na svijetu. U IT-u se bilo tko od doma može zaposliti bilo gdje na svijetu“, rekao je Tomislav Grubišić, izvršni direktor Bornfighta.

Poželjni poslodavci u Hrvatskoj slažu se da kod kandidata za posao vole vidjeti radno iskustvo, što mogu biti i najrazličitiji studentski poslovi.

„Poslodavac mora imati hrabrosti dati priliku mladom čovjeku koji ima talent i potencijal. On uz dobru potporu šefa i kolega može dati sjajan rezultat. Dečko koji je prije dvije godine došao u naš opskrbni lanac, danas je šef tvornice u Zagrebu“, kazala je Ruža Tomić Fontana, direktorica tvrtke Coca-Cola HBC.

image

Konferencija Poduzetnički mindset za mlade

Mladi zaposlenici, tvrde poslodavci, otvaraju nove perspektive.

„Mladi donose svježinu, polet, energiju i nove ideje, što je jako bitno za svaku organizaciju. Najvažnije je da postoji dobar 'miks' iskusnih kolega i mladih nada. Mladi pomičući granice sebe, pomiču i granice kompanije, pa se stvara nova vrijednost. Nadamo se da ćemo iduće godine prijeći čarobnu brojku od 10.000 zaposlenika”, rekao je Tomislav Glavaš, glavni izvršni direktor M+ Grupe.

Ella Dvornik Pearce sudionicima konferencije Poduzetnički mindset za mlade dala je uvid u svoj posao influencerice, a liječnik Natko Beck, kojeg je Hrvatska udruga za odnose s javnošću proglasila Komunikatorom godine, mladima je savjetovao da kontinuirano rade na sebi.

„Gradite sebe! Hranite znatiželju jer njome odgovarate na probleme, čime stvarate nova rješenja. Ulažite u prave i istinske vrijednosti. Takva energija će privlačiti druge ljude. Budite dobri prema sebi i drugima. Ulaganjem u znanje, uz čisto i dobro srce, sve je moguće”, poručio je Beck.

Konferenciju Poduzetnički mindset za mlade putem interneta je pratilo nekoliko tisuća ljudi. Konferenciju je organizirala medijska platforma Poduzetnik, a programski partner projekta je EY Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 16:04