ANDRIJA IMA MAMU

Megi omogućila Klinici Magdalena udvostručiti kapacitet pregleda hipertenzije

Hrvatski startup, koji je razvio Vladinog virtualnog asistenta protiv koronavirusa, predstavio chatbot iz kojeg se razvila ideja o Andriji, a koji mjeri visoki tlak
Nina Šesto, direktorica digitalnog zdravstva
 Privatni album

Chatbot Andrija, koji služi kao virtualni asistent protiv koronavirusa, a kojeg je na proljeće predstavilo Ministarstvo zdravstva, ima mamu. Pola godine ranije hrvatski startup Mindsmiths, koji je u partnerstvu s Infobipom, Neosom i Oracleom razvio Andriju, započeo je s testiranjem chatbota Megi iz koje se i razvila ideja za Andriju.

Chatbotovi su digitalni asistenti koji na webu ili chat aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera ili Telegrama sami, bez pomoći ljudi, razgovaraju s korisnicima. I dok Andrija korisnike ispituje o simptomima kako bi utvrdio da li su potencijalno zaraženi koronavirusom, Magi radi sličan posao, ali za ljude koji boluju od visokog tlaka.

Mislav Malenica, osnivač i direktor Mindsmithsa kaže da su digitalnu asistenticu, odnosno chatbot Megi razvili u suradnji s privatnom Klinikom Magdalena, a testirana je i u Domu Zdravlja Centar u Zagrebu u okviru javnog zdravstva.

image
Mislav Malenica, osnivač i direktor Mindsmithsa
Privatni album

"Shvatili smo da pregled u prosjeku traje 22 minute, a gotovo 15 minuta liječnik prikuplja informacije. Uz Megi vrijeme potrebno za prikupljanje informacija se s 15 minuta skraćuje na 4 minute. Vrijeme potrebno za podešavanje terapije može se skratiti sa 6 mjeseci na 3 tjedna. Ako bi liječnicima pomogli da svoju pažnju usmjere samo na pacijente koji ih u tom trenutku doista i trebaju rasteretili bi ih skoro za 80 posto kontrolnih pregleda", kaže Malenica.

Megi izgleda kao chatbot, a u njenoj pozadini nalazi se umjetna inteligencija koja je modelirana na znanju stručnjaka za visoki tlak, primarno kardiologa te medicinskih sestara iz područja kardiologije. Malenica kaže da je razvoj Megi započeo prije godinu i pol dana. Prvih šest mjeseci bila je u fazi razvoja. U posljednjih 12 mjeseci integrirana bila je u hrvatski bolnički sustav i skrbila je o više od 80 kroničnih bolesnika - pacijenata oboljelih od visokog tlaka, odnosno hipertenzije.

Nina Šesto, direktorica digitalnog zdravstva u Klinici Magdalena kaže da od visokog tlaka pati 1,13 milijardi ljudi ili svaki sedmi čovjek. No, manje od 20 posto njih uspješno regulira krvni tlak i to dovodi do mnogih drugih bolesti, a to uzrok najvećeg opterećenja za zdravstveni sustav.

"Tijekom pandemije upravo su kronični pacijenti najpogođeniji jer im je uskraćen standardni pristup zdravstvenom sustavu. Istraživanja pokazuju da će do 2050. minimalno 40 posto EU populacije imati jednu ili više kroničnih bolesti", kaže Šesto.

Renata Romić, liječnica obiteljske medicine Doma zdravlja Zagreb - Centar, koja skrbi o osam pacijenata hipertenzičara i pri tome s njima koristi Megi, kaže da je jedna od najvećih prednosti Megi ta što je jednostavno dostupna u svakom trenutku i pacijentu i njoj kao liječnici.

image
Renata Romić, liječnica obiteljske medicine
Privatni album

"U trenucima snažnih skokova tlaka ona im je prvi kontakt koji smireno kaže što, kako i gdje dalje napraviti tako da im zbog straha tlak još više ne naraste, a još nam nudi i detaljni pregled tlaka tako da pacijenti i ja sami možemo doći do zajedničkih zaključaka o terapiji bez dodatnih dijagnostičkih pretraga ili kontrola od strane specijalista u bolnicama", kaže Romić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. veljača 2024 13:28