
Ulaganjem u proizvodnju u Zagrebu širimo našu ponudu i prisutnost na području regije Adriatic, oslanjajući se na snagu i prepoznatljivost legendarnog brenda Ledo - poručio je glavni izvršni direktor Nomad Foodsa Stefan Descheemaeker na predstavljanju nove proizvodne linije Leda. Riječ je o novom postrojenju za proizvodnju sladoleda King u tvornici u zagrebačkoj Čavićevoj ulici koje će omogućiti udvostručenje plasmana Kinga na tržište na razinu od 90 milijuna štapića godišnje, ili oko 16 tisuća sladoleda u sat vremena.
Ledo je, podsjetimo, od 2021. u sastavu Nomad Foodsa, američko-britanske korporacije koja je vodeća u proizvodnji smrznute hrane na Starom kontinentu i jedna od najvećih na svijetu.
Ovo su najbolje hrvatske prehrambene tvrtke: Brojne zvučne kompanije ostale izvan TOP 10!
- Ono što sam odmah shvatio kada sam došao u Hrvatsku je da su brendovi Leda poput Snjeguljice dio nacionalnog DNK, djetinjstva i tradicije. Održavanje i unapređenje tradicije s pomoću nove tehnologije je upravo ono što radimo i ono što predstavljamo danas - naglasio je Descheemaeker. Prema riječima direktora lanca opskrbe u Nomad Foodsu Eduarda Bachiege, u novu proizvodnu liniju uložena su 4,2 milijuna eura što je, istaknuo je, najveće pojedinačno ulaganje u bilo kojoj od tvornica Nomad Foodsa.
- Ovo je samo početak, nastavit ćemo ulaganja u Ledo - poručio je Bachiega.
Rast od 30 posto
Ivan Babić, glavni direktor za regiju Adriatic u Nomad Foodsu, upozorio je da će nova proizvodna linija imati ulogu daljnjeg prodora brenda King. Nakon jugoistočne Europe, gdje se King već snažno pozicionirao, nova meta su tržišta srednje Europe, najavio je Babić.
- Šest od deset sladoleda koji se proizvedu na novoj liniji ide u izvoz. Svake godine na tržištu prodamo u prosjeku 30 posto više sladoleda nego u prethodnoj godini - otkrio je glavni direktor za tržište Adriatic u Nomad Foodsu. Uz Ledo, u diviziji Adriatic Nomad Foodsa su Ledo Čitluk u Bosni i Hercegovini, Ledo Mađarska, Ledo Slovenija, Ledo Crna Gora, Ledo Shpk na Kosovu te Frikom u Srbiji i Sjevernoj Makedoniji. Ukupno je u grupi Adriatic Nomad Foodsa zaposleno oko 3000 radnika, a proizvodnja se odvija u četiri tvornice.
- Ledo i Frikom su vodeći brendovi u Hrvatskoj, BiH, Srbiji, Sjevernoj Makedoniji, Sloveniji, Crnoj Gori i na Kosovu. Godišnje na tržište stavljamo 88 tisuća tona naših proizvoda. Svaki drugi dan 15 milijuna potrošača u regiji pojede barem jedan sladoled iz naših tvornica - istaknuo je Babić. Govoreći o specifičnosti hrvatskog tržišta, otkrio je da u nas slabije prolaze voćni sladoledi te da naši potrošači jako vole vaniliju i čokoladu.
- U marketing godišnje ulažemo oko deset milijuna eura i to se posebno pojačalo nakon ulaska Nomad Foodsa 2021. u vlasništvo Leda - istaknuo je Babić.
Prema riječima Petra Bermanca, country-menadžera u Ledu, od 1100 radnika u tvrtki njih 340 je u proizvodnji. Preko 180 kamiona Leda, naglasio je Bermanec, svakodnevno opskrbljuje oko 35 tisuća hladnjaka tvrtke na tržištu. - Kad je u pitanju King, svake godine na tržište izbacimo novi proizvod tog brenda. Reakcije na tržištu su jako pozitivne - dodao je Bermanec.
Roboti za pakiranje
Državni tajnik Ministarstva gospodarstva Ivo Milatić ocijenio je da ulaganja Nomad Foodsa u Ledo predstavljaju jednu od najvećih investicija u domaću prehrambenu industriju u cjelini.
- Naša prehrambena industrija unatoč izazovima pokazuje otpornost i konkurentnost, osobito u izvozu. No mislimo da tu još ima puno neiskorištenog potencijala - komentirao je Milatić.
Ukupna ulaganja Nomad Foodsa u zagrebačku tvornicu u protekle četiri godine dosegnula su 21 milijun eura, a investicije su, osim u novu proizvodnu liniju, išle u automatizaciju i sigurnost proizvodnje, uključujući novu rashladnu opremu i robotske sustave za pakiranje. Ulaganja u lanac opskrbe Ledo plus ukupno su dosegla 43 milijuna eura, što uključuje ulaganja i u nove rashladne škrinje, kamione i IT infrastrukturu. Poslovna strategija kompanije, kako se čulo na predstavljanju novog postrojenja u Čavićevoj ulici, ulaganje je u proizvode koji nose najveću dodanu vrijednost, poput Kinga.
Komentari
0