dizajn

‘Kutija cigareta je mikroprostor u kojem treba ispričati priču‘

Zagrebački Studio Octopus Ink nakon tri godine završio je opsežan posao redizajna svih proizvoda bugarske kompanije Kings Tobacco International
 Damir Krajac/Cropix

Nakon tri godine napornog rada zagrebački Studio Octopus Ink napravio je redizajn svih proizvoda bugarske kompanije Kings Tobacco International. Riječ je o najvećoj duhanskoj neovisnoj industriji u ovom dijelu svijeta, koja u svojem portfelju, između ostalog, ima dva jaka brenda - King i Corset - prisutna na 65 tržišta na četiri kontinenta.

Glavna referenca za ovaj posao bila je činjenica da je Miran Tomičić, osnivač i direktor agencije Studio Octopus Ink, godinama bio art-direktor i kreator brendova za Tvornicu duhana Rovinj. Dizajn proizvoda duhanske industrije obiteljsko je naslijeđe Mirana Tomičića. Dizajnom su se još sedamdesetih godina prošlog stoljeća bavili njegovi roditelji, koji su radili za velike tvrtke, među ostalim i za TDR. Zanimljivo je da je Miran Tomičić redizajnirao Ronhill čiji je dizajn postavio njegov otac.

Izazovan dizajn

- Dizajnirati kutiju cigareta vrlo je izazovno. To je mikroprostor u kojemu treba komunicirati čitavu priču koja odgovara određenom stilu života, određenom tržištu i njegovim regulativama. Taj dio ekspertize sa sobom je donio naš partner Kruno Šimunović, koji ima dugogodišnje iskustvo rada za kompaniju Philip Morris na više tržišta u regiji. Ovaj je put bilo presudno naše zajedničko i sveobuhvatno iskustvo i dubinsko poznavanje duhanskog biznisa. Bez iskustva iz suradnje s TDR-om te bez iskustva i referenci koje naš tim ima u duhanskoj industriji, sigurno ne bi bilo ove suradnje. Radi se o vrlo specifičnoj grani, koja ima preciznu zakonsku regulativu i ograničenja - ističe Miran Tomičić.

Transformacija

Tomičić dodaje da se u posljednje vrijeme duhanska industrija mijenja više nego ikada, ponajviše zbog restrikcija koje proizlaze iz regulatornih okvira i brige za zdravlje potrošača.

- Kretanja unutar duhanske industrije trenutno se odvijaju u nekoliko pravaca. Najprije je svoje mjesto u njoj pronašla tehnologija, kroz tzv. grijane duhane. Trenutno se u velikom dijelu svijeta događa tranzicija prema organskim, ekološki prihvatljivim proizvodima koji predstavljaju zamjenu za duhan. U tome prednjače sjevernoameričke tvrtke. I u jednom i u drugom slučaju radi se o zahvaćanju u isti potrošački prostor te o proizvodima koji imaju svoje identitete i svoju ambalažu - pojašnjava Tomičić.

U svojem portfoliju Studio Octopus Ink ima i niz projekata za FMCG industriju. Iz agencije Bruketa&Žinić, u kojoj je Tomičić radio kao kreativni dizajn direktor, slijedili su ga klijenti Chiavalon i Natura tartufi. Studio Octopus Ink rebrendirao je Karlovačko pivo i slovenski Union za Heineken. Za Podravku su dizajnirali seriju "konceptualnih premium chef" sardina Eva, koje su namijenjene stranim tržištima. Za Ferravino su kreirali pjenušce Francesca i Grasecco te niz drugih etiketa. Tu su i nove etikete za vinariju Kozlović, Galić vina i pjenušci, Vina Prgin, Dom Kalebić sa Šolte, kao i za Dopo dropo, koji proizvodi ulje koštica grožđa.

Dobar dizajn

Dobili su i nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva za rješenja ambalaže za svježe tartufe proizvođače tartufa Pietro & Pietro.Tomičić napominje da pojedini hrvatski proizvođači doista veliku pozornost posvećuju dizajnu jer shvaćaju da je dizajn sastavni dio njihova proizvoda.

- Ambalaža je prvo što potencijalni kupac vidi kod određenog proizvoda i često upravo ona utječe na odluku o kupnji. Iako se u javnosti i u medijima posljednjih godina sve češće može čuti sintagma 'hrvatski dizajn', osobno smatram da dizajn može biti samo dobar ili loš- smatra osnivač Studija Octopus Ink.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 04:28