SVE JE POSKUPJELO

Končar otvara pulsku marinu za mjesec dana, a ne može do 80 posto državne zemlje koju je dobio

Planirano je da će prva faza radova u marini stajati 19 milijuna eura, a s opremanjem, ona će na kraju dosegnuti 30 milijuna.

Radovi na novoj marini sa 262 veza u moru i 42 veza na kopnu

 Dusko Marusic/Cropix

U utorak su prvi tehnički pregled u novoj pulskoj marini Polesana na otoku Katarina i Monumentima prošli pročistač i trafostanica, a sljedeći tjedan na dnevnom su redu i ostali objekti te marine koja se gradi već tri godine. Time će konačno biti zaključen dio investicije u velikom kompleksu nekadašnjeg vojnog područja u pulskoj luci, koji je u koncesiju dobio Danko Končar. No, investicija traje toliko dugo zbog brojnih zavrzlama, a trajat će još godinama, dok se ne zaokruži projekt. No, barem je ovaj dio završen iako se otvaranje marine najavljivalo još za sezonu 2018. Sada otočić Katarina izgleda sasvim drukčije, kao i dio obale oko otoka.

image

Pula, 301121.
Radovi na novoj marini sa 262 veza u moru i 42 veza na kopnu marine Polesana koju na podrucju Katarine gradi tvrtka Kermas Istra poduzetnika Danka Koncara.
Foto: Dusko Marusic/CROPIX

Dusko Marusic/Cropix

- U marini još nedostaje namještaj. Na redu su hortikultura i sve vanjske površine. Očekujemo da će prvi nautičari doći već krajem siječnja, a sve će biti ušminkano do sezone. U upravnu zgradu uselit će i operativa marine, od voditelja do mornara i recepcionera. Na početku će biti desetak zaposlenih, a kad sve bude u funkciji, ovdje će raditi nešto više 20 ljudi. Dakle, luka Sveta Katarina, na koju se odnose uporabne dozvole, imat će 400 vezova u moru i 50 na kopnu. U ovoj fazi to je 120 manje, a trenutačno se postavljaju pontoni i za njih - kaže glavna projektantica i predstavnica investitora Barbara Peruško iz tvrtke Coin Inženjering. Nakon godina pripreme projekta i otezanja s građevinskim radovima, konačno je zadovoljna što će biti završen barem dio velikog turističkog kompleksa na ulazu u pulsku luku. U tih nekoliko godina otkad su počeli pripremati projekt gradnje prve faze marine, cijene su skočile u nebo, a sve im je rokove pomrsila korona.

image

Barbara Peruško

Dusko Marusic/Cropix

Tako je prvotno planirano da će prva faza radova u marini stajati 19 milijuna eura, a s opremanjem, ona će na kraju dosegnuti 30 milijuna.

- Sve je poskupjelo. Nema izvođača radova. I materijalima koje ste naručili, dok su došli, cijena se povećala za 30 do 50 posto, a nekima i 100 posto. Rokovi su se pomaknuli jer nas je sve zatekla korona. Bilo je lutanja jer se na početku u tome nismo snašli. Neki su izvođači otišli, bilo je svega. Trećinu svog radnog vijeka provela sam na ovom projektu. Ova dva tehnička pregleda daju nadu da ćemo uspješno okončati tehnički pregled sljedeći tjedan - kaže nam Peruško. No, to je, naravno, samo manji dio investicije koja je nedavno zahvatila i dio vojarni, gdje će se urediti hotelski smještaj s popratnim sadržajima.

image

Radovi na novoj marini sa 262 veza u moru i 42 veza na kopnu

Dusko Marusic/Cropix

- Počeli smo s velikim građevinskim radovima, odnosno iskopom za garažu, kako se takvi radovi ne bi izvodili u sezoni kad očekujemo prve goste. Hoteli trebaju biti gotovi do kraja 2023. godine. Imamo puno posla pred sobom jer su postojeće zgrade pod konzervatorskom zaštitom, gradi se nova zgrada na mjestu gdje smo srušili staru, druga se zgrada diže za etažu. Bit će to tijesna suradnja između nas i konzervatora - govori nam Barbara Peruško koja je razočarana što još nisu počeli radovi na velikom dijelu državnog zemljišta. Na jednome zato što još nije potpisan ugovor o pravu gradnje, a riječ je o dijelu sa starim zgradama koje je proglašeno kulturnim dobrom, ali nakon natječaja za dodjelu zemljišta. I tada se morala mijenjati procedura s prava građenja na koncesiju nad kulturnim dobrom.

image

Radovi na novoj marini sa 262 veza u moru i 42 veza na kopnu

Dusko Marusic/Cropix

- Trenutačno posjedujemo samo 22 posto od onoga što smo dobili. Odlučili smo otvoriti jedan dio da bismo vratili dio investicije. Planirali smo, naravno, i veće prihode, ali još ne možemo početi raditi na velikom dijelu zemljišta. Nadam se da će na tehnički pregled doći što više državnih službi, posebno Ministarstvo graditeljstva, koje je nadležno za pravo građenja. Još nije potpisan ugovor o prijenosu prava građenja za to područje. Mi smo ga počistili, i smeće i raslinje, iako ne bismo smjeli ulaziti u tuđi posjed, ali ovo je apel državnim institucijama da dođu i uvjere se o čemu je riječ - objasnila nam je Peruško prvi dio problema čije razrješavanje traje aktivno od 2016. godine. Drugi dio problema, koji traje i nešto dulje, rješavanje je pitanja posjeda u dijelu bivše vojarne Monumenti, gdje živi jedna obitelj. Zbog tog problema Končar još pregovara s ljudima koji su u posjedu. I to je u žalbenom procesu koji traje od 2015. godine. U tom procesu nismo izravno uključeni pa ne znam detalje, ali to je suludo. Ugovor o koncesiji sklopili smo 2015. godine i otad na tom području ne možemo razvijati projekt - zaključila je Barbara Peruško.

U planu i brodska veza s rivom

Još traju radovi na zgradi s ronilačkim zvonom. Taj će se prostor dati na korištenje Arheološkom muzeju Istre (AMI) i trenutačno se priprema ugovor u završnoj fazi.

- AMI bi preuzeo vođenje galerije s eksponatom, ronilačkim zvonom koje će biti restaurirano. Tu će biti izloženi i drugi izlošci koje smo pronašli tijekom pripreme projekta. Imamo još jednu ideju. Htjeli bismo da se na Katarini ostvari ideja o Muzeju brodogradnje i brodarstva koju je pokrenuo AMI, a nekad je bio zamišljen u Uljaniku. Očekujemo da će nas podržati Grad i država i da ćemo moći realizirati morsku liniju, gdje bi se Pula otvorila s morske strane. Htjeli bismo grad spojiti s Katarinom, možda Štinjanom i Brijunima. Tu smo ideju iznijeli i pokušat ćemo to predložiti gradonačelniku. Vjerujem da bi se takav projekt mogao financirati iz europskih fondova. Puljani bi mogli doživjeti svoj grad iz neke sasvim nove perspektive - zaključila je Barbara Peruško.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. ožujak 2024 22:28