DOGOVOREN POSAO

Kineski gigant preuzima najveći njemački maloprodajni lanac elektronike, poznata i cijena

Ključnim dioničarima MediaMarkta i Saturna Kinezi su ponudili povoljnjih 4,6 eura po dionici.

Trgovina MediaMarkta

 Iris Van Den Broek/Anp Via Afp
Ključnim dioničarima MediaMarkta i Saturna Kinezi su ponudili povoljnjih 4,6 eura po dionici.

Dio najvećih dioničara njemačke kompanije Ceconomy, u čijem su vlasništvu maloprodajni lanci elektronike MediaMarkt i Saturn, objavili su dogovor s kineskim JD.comom o prodaji svojih udjela po cijeni od 4,6 eura za dionicu.
- Uprava i Nadzorni odbor Ceconomyja planiraju preporučiti i ostalim dioničarima tvrtke da prihvate ponudu JD.coma - priopćeno je iz Ceconomyja, uz napomenu da je jedan od dioničara Convergenta odlučila zadržati 25,4 posto vlasništva u Ceconomyju. O prodaji su ‘prelomili‘ dioničari tvrtke Haniel, Beisheim i Freenet koji svoju odluku tumače kao sklapanje partnerstva s JD.comom, a ne kao klasičnu prodaju i ‘exit‘. Partnerstvo će se, prema istome izvoru, ostvariti kroz suradnju u prodajnim kanalima, tehnološkim rješenjima, logistici i skladištenju robe.

image

Trgovina MediaMarkt

Horst Galuschka/Dpa Picture-alliance Via Afp

- Operativna neovisnost Ceconomyja je očuvana, JD.com ne traži ugovor o prijenosu kontrole ili dobiti u društvu. Ugovor s investitorom sadrži obvezujuće obveze za postojeću strategija rasta tvrtke, njezine zaposlenike, sjedište, tržišta i kultne brendove tvrtke - navode iz Ceconomyja. Njemački mediji procjenjuju da će Kinezi za dionice Haniela, Beisheima, Freeneta i za dio vlasništva Convergente platiti dvije milijarde eura. Budući da je dionica Ceconomyja na frankfurtskoj burzi posljednjih tjedana dostizala maksimalnu cijenu od 4,4 eura, ponuda Kineza smatra se prihvatljivom za većinu dioničara njemačke kompanije.
- S promjenjivim očekivanjima kupaca i tržišnom dinamikom stajanje na mjestu nije opcija. Želimo podržati promjenu u europskoj trgovini u nadolazećim godinama ne samo pratiti ga, želimo ga i dalje voditi. JD.com je pravi partner za to - poručio je izvršni direktor Ceconomyja Kai-Ulrich Deissner. U preko 1000 trgovina MediaMarkta i Saturna s oko 50 tisuća zaposlenih te u on-line prodaji u prošloj je godini ostvaren prihod od 22,4 milijarde eura uz prilagođenu EBITDA od 305 milijuna eura. Rast on-line prodaje lani im je iznosio 23,6 posto dosegnuvši promet od 5,1 milijardi eura.

Napredak na ljestvici

Godišnji prihod JD.coma lani je iznosio 158,8 milijardi dolara uz operativnu dobit od 3,6 milijardi dolara. Uoči sklapanja dogovora s dioničarima MediaMarkta i Saturna iz JD.coma su se pohvalili novim skokom na listi 500 najvećih kompanija na svijetu prema izračunu magazina Fortune. Sada su na 44.mjestu što je napredak za tri mjesta u odnosu na istovrsni izračun u 2024..
- Od pridruživanja Fortune Global 500 2016., JD.com je postigao niz impresivnih prekretnica. Tvrtka je učetverostručila svoju bazu kupaca i proširila mrežu partnerskih robnih marki i trgovaca za više od deset puta. Broj zaposlenika porastao je sa 100.000 na približno 900.000 zaposlenika do prvog tromjesečja 2025., uključujući kurire, timove za korisničku podršku i druge vitalne uloge - priopćili su iz kineskog trgovca elektronikom. Upozorili su i na ubrzavanje globalne ekspanzije JD.coma kroz plan razvoja vrijednog 1,4 milijarde dolara za svoje prekogranično poslovanje e-trgovine.

- Cilj projekta je uvesti 1000 novih inozemnih brendova u Kinu tijekom sljedeće tri godine i dosegnuti rast prodaje veći od 10 milijardi 1,4 milijarde dolara - napominju iz JD.coma. Do ulaska u Ceconomy, JD-ova europska online maloprodajna platforma nastavlja poslovati lokalno u Nizozemskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i na drugim lokacijama sa skladištima i osobljem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
01. kolovoz 2025 12:46