auto-destinacija

Je li kontroverzni i skupi projekt ispunio očekivanja: ‘Žao mi je što nismo napravili i četvrtu etažu‘

Ove su godine ‘oči uprte‘ u parkirna mjesta, jer je to siguran prihod poduzeću koje trenutno zapošljava 101 stalnog radnika i devetero sezonaca
Goran Bulat
 Niksa Stipanicev/Cropix

U Šibeniku se ovog ljeta ne traži samo krevet, nego i parkirno mjesto više. Pohrlili su turisti, domaći i strani, iz svih krajeva Lijepe naše i europskih država u Krešimirov grad u svojim limenim ljubimcima. Kako je šibenska regija isključivo auto-destinacija, osim prometnih gužvi, najveći je problem pronaći slobodno parkirno mjesto. Posebno u Šibeniku.

I inače je to problem koji gradski oci već godinama rješavaju. Pomaka ima, ali očito je da će još godina i sezona proći dok grad ne bude imao dovoljan broj parkirališta. Što gradskih, što privatnih. Većih ili manjih. Sigurno je jedno – svako je novo parkirno mjesto dobrodošlo, što je potvrdila i ova (ne)očekivano izrazito dobra sezona. Potvrdio je to Šibenskom.hr i Goran Bulat, direktor društva "Gradski parking" d.o.o. Šibenik, rekavši da su njihova parkirna mjesta "popunjena sto posto".

– Brojke pokazuju da se polako vraćamo na 2019. godinu što se tiče naših parkirališta, kao i vezova na šibenskoj rivi i brodske linije 501 Brodarica – Krapanj. Evo, na liniji 501 ove godine imamo 10.000 putnika više nego lani, što ukazuje na povratak u "normalu". Kad se radi o vezovima na šibenskoj rivi, a mi taj posao radimo u ime i za račun županijske Lučke uprave, situacija je odlična. Jedino se od posljedica pandemije nije oporavio naš Autobusni kolodvor, jer ljudi još uvijek izbjegavaju putovanja autobusom zbog epidemioloških mjera. Prošle smo godine od turističkih autobusa uprihodili svega 65.000 kuna, a 2019. 800.000 kuna. Nažalost, u tom sektoru djelatnosti ni ove godine ne očekujemo bolju situaciju od lanjske. Gledano u cjelini, prošla je godina bila katastrofalna za naše poslovanje i okončali smo je s 4,3 milijuna kuna gubitaka – uvodno je rekao Bulat.

Ne čudi stoga što su ove godine "oči uprte" u parkirna mjesta, jer je to siguran prihod poduzeću koje trenutno zapošljava 101 stalnog radnika i devetero sezonaca. "Gradski parking" danas raspolaže i upravlja s ukupno 1623 stalna parkirna mjesta. U vrijeme turističke sezone u funkciji je još 600 sezonskih parkirnih mjesta: 400 mjesta na parkiralištu na prostoru bivšeg TEF-a, 100 mjesta kod bazena u Crnici te 100 mjesta u Solarisu. I to sve nije dovoljno da bi, kako se stručno kaže, promet u mirovanju zadovoljio sve potrebe. U cijeloj priči oko parkirališta, garaža na tri etaže ispod šibenske Poljane, s 256 parkirnih mjesta, službenog naziva "Logistički centar Poljana", zauzima posebno mjesto. Dovoljno je što je u samom centru grada, nadomak staroj gradskoj jezgri, da je sat parkiranja 10 kuna u sezoni, što je nezamislivo za jedno turističko mjesto, i stoga ne čudi što je tijekom srpnja, a tako je i u kolovozu, bila uvijek puna.

– Iskreno, žao mi je što nismo napravili i četvrtu etažu. I ona bi, siguran sam, bila dupkom puna. Poznato je da je o garaži ispod Poljane bilo različitih mišljenja, a ima i danas. Od onih da će biti prazna, da se automobili usmjeravaju u centar grada umjesto da ih se zadržava na prilazima gradu i slično, što ne bih previše komentirao. Činjenica da navigacija Google Maps vozača vodi u centar svakog grada, pa tako i našeg Šibenika. U krajnjem slučaju, i sami kad kao turisti putujemo po drugoj državi, želimo doći u centar grada koji posjećujemo. Svaki stranac to želi, a grad koji ima razvijen turizam i bogatu kulturno-povijesnu baštinu, te čiji stanovnici žive od turizma, ne može se "ograditi" od automobila. Činjenica je da mi na prostoru bivšeg TEF-a imamo sezonsko parkiralište za koje dnevna karta iznosi 20 kuna, što je jeftino. Međutim, ono nikada nije sto posto popunjeno zbog već izrečenih razloga. Dakle, da nismo napravili garažu ispod Poljane, u centru grada bio bi daleko veći kaos u prometu, ali i na uličnim parkiralištima – uvjeren je Bulat.

Prsten garaža

Ukupan broj parkirnih mjesta na privatnim parkiralištima u gradu nije nam poznat, ali poznata nam je činjenica da su i oni u sezoni puni, te da Šibeniku treba još stotine, pa i tisuće parkirnih mjesta kako bi sve potrebe domicilnog stanovništva i turista u sezoni bile zadovoljene. Gradske vlasti već godinama najavljuju i rješenje vide u takozvanom "prstenu garaža" u centru grada u kojem bi, uz postojeću garažu ispod Poljane, jednog dana bile i višeetažna garaža u Dragi i u Šarinoj pekari privatnog investitora, te garaža na lokaciji Vatrogasnog doma JVP-a Šibenik, nakon izgradnje novog doma u zoni bivše Vojarne bribirskih knezova.

S obzirom na to da je ugovor za izradu projektne dokumentacije za novi Vatrogasni dom potpisan 1. lipnja ove godine između Grada Šibenika i tvrtke "VV-Projekt" iz Splita, najrealniji su izgledi da bi upravo teren na kojem se nalazi "stari" Vatrogasni dom, smješten podno Tvrđave sv. Mihovila, mogao biti prvi na redu za kompletno uređenje i najavljenu izgradnju garažnog prostora. Kako je prilikom potpisivanja ugovora s projektantskom tvrtkom rekao šibenski gradonačelnik Željko Burić, u prvoj polovini sljedeće godine Grad bi trebao imati zemljište i građevinsku dozvolu za izgradnju novog Vatrogasnog doma u bivšoj vojarni.

– Gradnja novog Vatrogasnog doma otvara poziciju Tvrđave sv. Mihovila u sasvim drugačijem svjetlu. Projekt nezaustavljivo ide dalje jer mi imamo nekoliko varijanti financiranja gradnje Vatrogasnog doma – naglasio je tom prilikom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 04:28