
Gotovo dva tjedna od Trumpove najave uvođenja carina, tvrtke i dalje pokušavaju osmisliti dugoročnu strategiju koja će im omogućiti bar djelomičnu predvidivost u turbulentnim vremenima. Drugi najveći japanski proizvođač automobila Honda razmatra prebacivanje proizvodnje automobila iz Meksika i Kanade u Sjedinjene Države s ciljem da čak 90 posto svih njihovih automobila bude proizvedeno u toj zemlji.
Osim toga, u dvije do tri godine planiraju povećati ukupnu proizvodnju za 30 posto, piše Reuters. Kako bi to uopće bilo moguće, razmatraju zapošljavanje više američkih radnika kako bi s dvosmjenskog prešli na sustav u tri smjene.
Honda je već ranije najavila kako će svoju sljedeću generaciju hibrida Civic proizvoditi u američkoj saveznoj državi Indiani, umjesto u Meksiku, kako bi izbjegla potencijalne carine, a sada se taj plan proširuje i na druge modele. Prisutnost u SAD-u je za ovu tvrtku jako važna zbog toga što to tržište čini čak 40 posto njezine globalne prodaje - prošle su godine tamo prodali 1,4 milijuna vozila, a petinu njih morali su uvesti iz Kanade ili Meksika.
Odluka američkog predsjednika da uvede porez od 25 posto na automobile proizvedene u inozemstvu je pak drugog japanskog proizvođača automobila potaknula na smanjivanje proizvodnje. Nissan je najavio da će u razdoblju od svibnja do lipnja iz njihovih tvornica u Meksiku i Japanu izaći oko 13 tisuća manje najprodavanijih SUV Rogue modela. Ta je količina ekvivalent petini prodanih Roguea u Sjedinjenim Državama samo u prva tri mjeseca ove godine.
I radnici u tvornici Kyushu će raditi kraće, a nekim danima će proizvodnja biti potpuno obustavljena. Ovisno o razvoju situacije s carinama, uprava Nissana će na ljeto procijeniti hoće li se vratiti na redovnu proizvodnju ili nastaviti sa smanjivanjem, otkrio je Reuters.
Nissan je u svom ranijem priopćenju rekao da preispituje svoje operacije proizvodnje i opskrbnog lanca kako bi identificirao optimalna rješenja za učinkovitost i održivost. "Naš pristup bit će promišljen dok budemo pratili neposredne i dugoročne učinke", poručili su.
Ipak, Trumpovo premišljanje oko uvođenja carina privremeno ide na ruku azijskim proizvođačima automobila. Nakon što je predsjednik SAD-a rekao da razmatra odgodu uvođenja carina za automobilsku industriju, njihove su dionice snažno porasle jer bi taj potez bio veliko olakšanje i za industriju i za potrošače.
“Razmišljam o nečemu kako bih pomogao nekim automobilskim kompanijama jer im treba vremena da prebace proizvodnju. Ne mijenjam mišljenje, ali sam fleksibilan”, rekao je Trump u ponedjeljak. Rezultat - dionice Toyota Motora povećale su se za 3,7 posto, Honda Motora 3,6 posto, Hyundai Motora 4,3 posto, a Kia Corp za 3,4 posto.
Komentari
0