KATEGORIJA LUKSUZA

Istra potvrđuje smjer prema premium turizmu: Rast u hotelima višeg standarda i ekskluzivnom smještaju

Regija bilježi rast ekskluzivnog smještaja i pomiče granice održivog turističkog razvoja

U Borgo Lapisu okupili su se brojni predstavnici turističkog sektora

 Studio_partum/
Regija bilježi rast ekskluzivnog smještaja i pomiče granice održivog turističkog razvoja

U prva tri kvartala ove godine Istra potvrđuje svoj status regije koja predvodi hrvatski turizam i jasno usmjerava razvoj prema premium segmentu. Podaci sustava eVisitor pokazuju više od 4,8 milijuna dolazaka i 29 milijuna noćenja, uz blagi rast u odnosu na prošlu godinu. Najveći porast ostvarili su hoteli i kampovi višeg standarda te ekskluzivni oblici smještaja, što potvrđuje da gosti sve više traže kvalitetu i autentičnost.

Taj trend bio je tema događanja održanog u Višnjanu, u sklopu kampanje The Season of Stories Hrvatske gospodarske komore, koja promovira održivi i visokovrijedni turizam kroz platformu Stories – Experience Premium Croatia.

Direktorica Sektora za turizam HGK Andreja Vukojević istaknula je da je Istra „svjetionik Hrvatske za razvoj turizma dodane vrijednosti“, regija koja godinama uspješno gradi model koji bi, smatra, trebalo primijeniti na nacionalnoj razini.

Prema njezinim riječima, fokus hrvatskog turizma treba pomaknuti s brojanja gostiju i cijena osnovnih usluga na ono što gosti doista traže – doživljaj i kvalitetu.

image

Direktorica Sektora za turizam HGK Andreja Vukojević

Studio_partum/

„Održivi turizam znači da privlačimo onoliko gostiju koliko infrastruktura može podnijeti, bez narušavanja kulturne i prirodne baštine. To podrazumijeva manji broj gostiju, ali višu kvalitetu ponude i stabilne prihode“, rekla je Vukojević.

Pozitivan pomak u strukturi gostiju i produljenju sezone vidi se i u rezultatima rujna, koji je, prema riječima direktora Turističke zajednice Istre Denisa Ivoševića, bio iznad očekivanja.

„Bilježimo oko osam posto više dolazaka i noćenja nego u istom mjesecu lani. Iako ne želimo fokus stavljati na brojke, taj rast u posezoni pokazuje da se uspješno odmičemo od sezonalnosti“, rekao je Ivošević. Dodao je da je Istra i dalje usmjerena na razvoj hotela i kampova vrhunske razine te na jedinstvena iskustva u unutrašnjosti regije, s ciljem da zadrži stabilan promet tijekom cijele godine.

Događaj u Borgo Lapisu, vili koja spaja tradicionalnu istarsku arhitekturu i suvremeni dizajn, okupio je brojne predstavnike turističkog sektora. Vlasnica vile Estelina Rudan, članica platforme Stories, istaknula je da pojam luksuza u turizmu više ne znači samo visoku cijenu, nego i autentičan doživljaj.

„Gosti danas žele osjetiti istinski duh destinacije – kroz okuse, priče i susrete s lokalnim ljudima. Upravo to povezuje platforma Stories, nudeći iskustva koja donose emociju, identitet i karakter svake destinacije“, rekla je Rudan.

O važnosti prostora i dizajna u stvaranju premium iskustva govorio je i dizajner interijera Boris Ružić, autor uređenja Borgo Lapisa. Istaknuo je da se autentičnost ne gradi samo sadržajem, nego i prostorom koji goste uranja u lokalni kontekst.

„Event smo smjestili u vrt, uz dugačak stol okružen vinogradima i kamenom stopljenim s prirodom. Gostima smo ponudili okuse domaće gastronomije, maslinova ulja, vina i likera – doživljaj rane jeseni u Istri kao novu pokretačku snagu hrvatskog turizma“, rekao je Ružić.

image

Gostima su se nudili okusi domaće gastronomije, maslinova ulja, vina...

Studio_partum/

Kampanja The Season of Stories nastavit će se i u inozemstvu. Platforma Stories ovaj tjedan predstavlja hrvatske članice na sajmu luksuznog turizma ILTM North America, gdje su već dogovoreni deseci sastanaka s međunarodnim agentima. Cilj, poručuju iz HGK, jest ojačati prepoznatljivost hrvatskog premium turizma i pozicionirati ga kao održiv i konkurentan model budućnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. listopad 2025 12:15