
Prve dvije od sedam brodica za traganje i spašavanje na moru koje Iskra brodogradilište Šibenik gradi za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, u sklopu projekta obnove flote lučkih kapetanija u Hrvatskoj, isporučene su Lučkim kapetanijama u Puli i Splitu i spremne su za prve intervencije. Riječ je o aluminijskim brodicama dužine 15 metara, sposobnima za plovidbu brzinom većom od 35 čvorova, koje su namijenjene za traganje i spašavanje na moru, ali i obavljanje drugih poslova lučkih kapetanija poput nadzora sigurnosti plovidbe, inspekcijskih poslova na pomorskom dobru.
Nakon što su izgrađene i opremljene u Iskra brodogradilištu su uspješno prošle sve testove koji simuliraju najteže uvijete plovidbe te test prevrtanja kao krajnju potvrdu čvrstoće njihove konstrukcije i vrhunskih maritimnih sposobnosti. U tom su brodogradilištu zadovoljni što su uspjeli potvrditi svoju kvalitetu u gradnji takvih brodica.Demonstrirali su je već ranije, gradnjom brzih brodica hitne medicinske pomoći na moru koje su svoje mogućnosti i kvalitetu potvrdile u brojnim intervencijama u najtežim uvjetima plovidbe. Brodice za traganje i spašavanje na moru građene su upravo prema modelu tih brodica. Brodice za lučke kapetanije nabavljene su kroz ugovor ukupne vrijednosti 13,6 milijuna eura bez PDV-a. Nakon ove dvije brodice, isporuka preostalih pet brodica očekuje se do kraja sljedeće godine. Nabava tih brodica dio je šireg projekta obnove flote brodica i brodova lučkih kapetanija koji je u tijeku.
„SAR 15 primjer je predanosti Iskra brodogradilišta u isporuci plovila koja spajaju inovativni dizajn s praktičnom funkcionalnošću, osiguravajući sigurnost i učinkovitost u pomorskim misijama spašavanja.Vrhunska stabilnost i sigurnost. Dizajniran je kao nepotopiv brod i opremljen je sustavom za smookretanje, što znači da se vraća u uspravan položaj čak i nakon prevrtanja. To se postiže kroz više plovnih komora i vodonepropusnih pregrada, čime se štiti posada i oprema u ekstremnim situacijama. Pouzdan je i postiže maksimalnu brzinu od gotovo 36 čvorova.Ta sposobnost brzog odgovora ključna je za akcije spašavanja. Mi smo iznimno ponosni što smo kao domaće brodogradilište ovaj zahtjevan posao dobili unatoč stranoj konkurenciji te ga uspješno realiziramo, čime dokazujemo da ipak postoji perspektiva za hrvatsku brodogradnju“, istaknuo je Roko Vuletić, predsjednik uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, koji je dodao da su za Iskra brodogradilište Šibenik, brodice hitne medicinske pomoći na moru i brodice za lučke kapetanije važan su poslovni iskorak jer im otvaraju vrata inozemnog tržišta na kojem su brodice takvog tipa, veličine i maritimnih svojstava vrlo tražene. Koriste ih, kako napominje Vuletić, policije, obalne straže, kompanije za prijevoz posada na naftne i plinske platforme te vjetroelektrane na moru mnogih zemalja. Upravo će isporučene SAR brodice biti jedan od projekata koje će Iskra predstaviti svjetskom tržištu na sajmu Seawork u Southamptonu, koji se održava od 10.-12. lipnja.
Komentari
0