Nakon OpenMarketa i Shifta

Infobip nije objavio za koliko je preuzeo irsku tvrtku, no na primjeru slične akvizicije u Indiji vidljivo je koliki bi taj iznos mogao biti

Infobip i Anam zajedno će moći pružati tehnička rješenja za više od 700 mobilnih operatera globalno pokrivajući tako 64 posto mobilnih uređaja na svijetu
Silvio Kutić, Roberto Kutić, Izabel Jelenić
 Infobip

Infobip je napravio svoju treću akviziciju kako bi stekao kompetitivnu prednost nad konkurencijom u SAD-u, tržištu koje u ovoj i narednoj godini, prije najavljenog IPO-a u New Yorku, planira pokoriti. Konkurencija Infobipu je žestoka, prvenstveno američki Twilio i švedski Sinch. No, oni se po pitanju SMS sigurnosti i sprečavanja phishing napada na komunikacijskim kanalima ne mogu mjeriti s irskim Anam Technologiesom, tvrtkom koju je upravo preuzeo hrvatski Infobip.

Silvio Kutić, suosnivač i direktor Infobipa kaže da su sada postali globalni lider u području sigurnosti u komunikaciji.

- Akvizicijom Anama učvrstili smo lidersku poziciju u pružanju visoke razine sigurnosti i zaštite poruka mobilnim operaterima te im pomogli u povećavanju vrijednosti unutar vlastitog sektora, ali i unaprjeđenju odnosa s krajnjim korisnicima - kaže Kutić.

Anam Technologies je softverska tvrtka koja je razvila najbolji SMS firewall na svijetu. Od 2017. redovito je svake godine u prestižnom industrijski relevantnom Rocco izvještaju ocijenjen kao globalno najbolji SMS Firewall. Ove godine, dodatno, Juniper ga je proglasio najboljim SMS Firewallom na svijetu na svom Future Digital Awardsu.

Darragh Kelly, izvršni direktor Anam Technologiesa kaže da se veseli ulasku u Infobipovu obitelj i da ovu akviziciju vidi kao integraciju dvije najbolje tvrtke u segmentu sigurnosti u komunikaciji.

- Ovo je potvrda važnosti mobilnih poruka u današnjem rastućem digitalnom okruženju. Sigurnost i integritet mobilnih mreža ključni su dijelovi ekosustava razmjene poruka - kaže Kelly.

Tehnologija koju je razvio Anam Technologies postala je iznimno važna za omnichannel komunikaciju, gdje se poruke mogu slati preko svih kanala i primati preko svih kanala, a u kojem Infobip želi biti globalno vodeći igrač. Te su mogućnosti prepoznali i prevaranti i cyber kriminalci, a posebno je postala ključna za online trgovinu, gdje se potvrde o dostavi šalju SMS-om, i prijavljivanje na online servise. Primjerice, gdje se SMS koristi za dvostruku autentifikaciju od prijave na Facebook i Gmail do prijave u mobilne aplikacije poput Ubera ili Glova.

Darragh Kelly pojašnjava da su razvili tehnologiju koja prepoznaje prevarante koji iskorištavaju rast komunikacije na mobilnim mrežama.

- Da bi industrija nastavila rasti, potrebno je, s jedne strane, da kanal za razmjenu poruka bude uspješno obranjen od neželjenih poruka i prevara, a da s druge strane pozicija mobilnih operatera, poslovnih subjekata i krajnjih korisnika bude zaštićena - kaže Kelly.

Na američkom tržištu, gdje Infobip ima najveće aspiracije, upravo kupovanje preko weba i mobitela u stalnom je porastu, ali lani je skočilo za čak 44 posto. Amerikanci su tijekom pandemije preko interneta, prema podacima Digital Commerce 360, kupili robe i usluga u vrijednosti većoj od 861 milijardu dolara. To je toliko veliki iznos da u njega stane otprilike desetljeće i pol vrijednosti hrvatskog BDP-a. Unatoč tome, u toj istoj 2020. godini, preko interneta se u SAD-u obavilo svega 14 posto kupovine. Godinu prije 11 posto. Drugim riječima, taj će postotak nastaviti rasti, a tim i potreba za popratnim uslugama, poput obavijesti preko SMS-a. Samo tržište SMS Firewalla, prema analizi ResearchAndMarketsa, narast će do 2025. s 2,2 na tri milijarde dolara u vrijednosti.

Iako Infobip nije objavio za koliko je preuzeo irsku tvrtku, na primjeru slične akvizicije u Indiji prije tri godine vidljivo je koliki bi taj iznos mogao biti. Početkom 2018., Tech Mahindra kupila je 51 posto Bharti Comvive, danas Mahindra Comvive, tvrtke koja se bavi sličnim poslom, za 35 milijuna dolara. Čak bi se moglo govoriti i o usporedivim prihodima, jer Comviva je tada imala prihod od nešto više od 50 milijuna dolara. Ono što Infobip je otkrio je da će se plaćanje obaviti u kombinaciji novca i dionica Infobipa. Dobra je to vijest za dioničare Infobipa, jer ukazuje da je hrvatski jednorog u branši prepoznat kao igrač koji bi mogao brzo multiplicirati svoju vrijednost. Već se kod lanjske i prve dosad investicije u Infobip, kad je One Equity Partners uložio 200 milijuna dolara u hrvatsku tvrtku, nagađalo da joj je procijenjena tržišna vrijednost bliža dvije milijarde dolara nego jednoj, koja bi joj bila dovoljna za status jednoroga.

Inače, hrvatski jednorog krajem prošle godine je za 300 milijuna dolara kupio američku tvrtku OpenMarket, koja kao i Infobip prodaje SMS usluge. Time si je de facto kupio dio udjela na tom tržištu, kao i prodaju i logistiku u cijeloj Sjevernoj Americi. U travnju je Infobip kupio Shift, najveću developersku konferenciju u jugoistočnoj Europi s ciljem da od nje stvori najveću svjetsku developersku konferenciju.

Kao i prethodne akvizicije tako će se i Anam Technologies integrirati u Infobip. Anam će postati dio Infobipova odjela za strateška partnerstva s mobilnim operaterima. Infobipu je to dodatno važno, jer osim što kao lider u sigurnosti na omnichannelu može lakše osvajati poslove pri kompanijama ujedno dobiva i bolju pregovaračku poziciju s operaterima. Oni mu, naime, nisu samo kupci usluga već je i Infobip njihov kupac. Preko operatera prolazi sav telekomunikacijski promet, uključujući SMS i internet, a što su Infobipu ne samo izvori prihoda već djelom i ulazni troškovi.

- Infobip i Anam zajedničkim će snagama moći pružati tehnička rješenja za više od 700 mobilnih operatera globalno, pokrivajući tako 64 posto ukupnog broja mobilnih uređaja na svijetu. Infobipova komunikacijska platforma mjesečno obrađuje više od 14 milijardi korisničkih interakcija koje se odvijaju kroz cijeli niz komunikacijskih kanala, u više od 190 zemalja svijeta - zaključuju u prvom hrvatskom jednorogu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 14:54