Analiza

Iako se najavljuje bolja sezona, profitabilnost hotela ostaje upitna

Lani su hotelijeri imali generirali značajne gubitke jer nije bilo predsezone i posezone, a imali su i izrazito visoke fiksne troškove
 Srecko Niketic/Cropix
Lani su hotelijeri imali generirali značajne gubitke jer nije bilo predsezone i posezone, a imali su i izrazito visoke fiksne troškove

Iako je Hrvatska u odnosu na konkurenciju na Mediteranu 2020. godinu završila s nadmoćnim rezultatom, većina dionika u sektoru godinu je završila s drastičnim gubicima, među kojima su kao najveći "gubitnici" izašli hoteli.

Prema Analizi rezultata i benchmarkinga hotela, kampova i marina, koju su napravili BlueRock Consulting te Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, pad prihoda domaćih hotela dosegao je 73 posto u odnosu na rezultate iz rekordne 2019. godine, a lideri hrvatskog hotelijerstva bilježe i pad EBITDA do čak 181 posto, čime je njihova financijska situacija još teža nego što se prvotno mislilo.

Cjenovno pozicioniranje

Posljedica je to, između ostaloga, praktično nepostojeće predsezone i posezone 2020. godine te izrazito visokih fiksnih trošk...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. studeni 2025 05:30