Zvuk kao kapital

Split ugostio panel o budućnosti domaće glazbene industrije: Počela izrada strateškog okvira sektora

Industrija koja donosi milijune traži ravnopravan status – evo što su dogovorili vodeći ljudi scene

Panel je moderirao Milan Majerović Stilinović, sudjelovali su Maja Vidmar Klarić iz Croatia Recordsa, glazbenik i predstavnik Hrvatskog društva skladatelja Saša Antić, Dario Draštata (Runda, ZAPRAF), Jakov Kolega (Greengreen Advisory), Nenad Marčec (HUP KKI) i Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca

Dan nakon festivala Melodije Jadrana, u splitskom hotelu Park održan je panel „Ritam promjena: Vizija hrvatske glazbene industrije“, na kojem su predstavnici glazbene industrije i institucija raspravljali o izazovima i potencijalima sektora te najavili izradu Strateškog okvira za razvoj glazbene industrije u Hrvatskoj.

Organizator panela bila je HUP Koordinacija kreativnih i kulturnih industrija (KKI), a panel je moderirao Milan Majerović Stilinović. Na događaju su sudjelovali Maja Vidmar Klarić iz Croatia Recordsa, glazbenik i predstavnik Hrvatskog društva skladatelja Saša Antić, Dario Draštata (Runda, ZAPRAF), Jakov Kolega (Greengreen Advisory), Nenad Marčec (HUP KKI) i Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca.

Počela izrada strateškog dokumenta

Strateški okvir, čija je izrada ovom prilikom najavljena, temeljit će se na četiri stupa: razvoju talenata i obrazovanju, digitalnoj tranziciji, profesionalizaciji sektora i ekonomskoj održivosti.

Sudionici su se složili da je hrvatska glazbena industrija – iako često zanemarena u javnim politikama – snažan i rastući dio gospodarstva. U Europskoj uniji kreativne i kulturne industrije generiraju 3,9 % BDP-a i zapošljavaju više od 8 milijuna ljudi, dok glazbeni sektor sam donosi 25 milijardi eura prihoda, od čega više od 65 % dolazi iz digitalnih kanala.

image

Panel „Ritam promjena: Vizija hrvatske glazbene industrije“, posjetitelji i sudionici

U Hrvatskoj trenutno djeluje oko 800 poduzetnika u glazbenoj industriji – 20 % više nego prije pet godina – a prihodi su gotovo udvostručeni, s 151 milijun eura u 2019. na 279 milijuna eura u 2024.

Izvoznom rastu unatoč, institucionalna podrška nedostaje

„Hrvatska glazbena industrija, oslonjena na bogatu tradiciju i talentirane kreativce, ima veliki potencijal za rast i međunarodnu prepoznatljivost“, izjavila je Maja Vidmar Klarić, izvršna direktorica Croatia Recordsa. Naglasila je važnost ulaganja u ljude, obrazovanje, tehnologiju i kreativno okruženje:

„Naša vizija je Hrvatska kao prepoznatljiva glazbena destinacija, a cilj nam je povezati domaću scenu s globalnim tržištem.“

Nenad Marčec, predsjednik HUP Koordinacije kreativnih i kulturnih industrija, istaknuo je kako su glazbeni profesionalci još uvijek nedovoljno prepoznati kao relevantan gospodarski faktor:

„Cilj nam je danas bio čuti stavove splitskih glazbenika. Njihovi prijedlozi bit će osnova za izradu konkretnih inicijativa koje ćemo ponuditi donositeljima odluka.“

image

Panel je moderirao Milan Majerović Stilinović, sudjelovali su Maja Vidmar Klarić iz Croatia Recordsa, glazbenik i predstavnik Hrvatskog društva skladatelja Saša Antić, Dario Draštata (Runda, ZAPRAF), Jakov Kolega (Greengreen Advisory), Nenad Marčec (HUP KKI) i Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca

Dario Draštata, predstavnik udruženja Runda i ZAPRAF-a, ocijenio je da glazbena industrija u Hrvatskoj treba jasnu strategiju kako bi ostvarila puni potencijal:

„Današnji panel pokazao je visoku razinu zajedništva unutar sektora. Pred nama su prvi konkretni koraci u izradi strategije i razgovorima s institucijama.“

Mikro-poduzetnici ključni akteri

U panelu je naglašeno kako 90 % pravnih subjekata u glazbenom sektoru čine mikro i mala poduzeća, što sektor čini prirodnim partnerom u programima digitalizacije i razvoja poduzetništva. Jedna od važnijih prilika je najavljeni poziv Ministarstva gospodarstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (PKK 2021.–2027.), vrijedan 74 milijuna eura.

„Glazbena industrija ima značajan gospodarski doprinos, osobito kroz sinergiju s turizmom. No treba joj priznanje i ravnopravan tretman u ekonomskim politikama“, izjavila je Irena Weber, glavna direktorica HUP-a. Najavila je da će inicijativa uskoro biti predstavljena Ministarstvu kulture i medija te Ministarstvu gospodarstva.

Glazbenici iz publike: Vrijeme je za konkretnu akciju

Panelu su prisustvovali i istaknuti glazbenici poput Tončija Huljića, koji je upozorio na potrebu boljeg dijaloga unutar glazbenih udruga, te Zlatana Stipišića Gibonnija, koji je opisao izazove glazbenika između tržišnih i institucionalnih očekivanja. Gibonni je pozdravio najavu konkretnih mjera i ocijenio panel kao važan korak naprijed.

image

Panelu je prisustvovao i Zlatan Stipišić Gibonni

Zaključeno je da domaća glazbena industrija ne traži privilegije, već ravnopravne uvjete i pristup instrumentima koji su već dostupni drugim inovativnim sektorima. Panel u Splitu poslužio je kao početak strukturiranog okupljanja sektora i jasan apel kreatorima politika da glazbu prestanu doživljavati isključivo kroz prizmu kulture i počnu je promatrati i kao snažan ekonomski resurs.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
30. lipanj 2025 16:29