Adria Summit

Hrvati preko interneta dnevno potroše preko 180 milijuna kuna, a ta brojka samo raste

U Savudriji summit o milijardu eura vrijednom tržištu na kojem svoju priliku danas traže svi

Iako se kao budućnost promatra e-trgovina u užem smislu te riječi, digitalna transformacija cijelog gospodarstva dovest će do ubrzanja online prodaje a time i prave budućnosti digitalne trgovine

 Andrey Popov

Hrvati dnevno na internetu kupuju robe i usluga u vrijednosti većoj od 180 milijuna kuna, što odgovara iznosu od oko milijardu eura očekivane vrijednosti e-trgovine u Hrvatskoj u 2022. godini.

Rast e-trgovine u Hrvatskoj unazad nekoliko godine munjevit je, kako prema podacima granskih udruga poput eCommerce Hrvatska tako i samih trgovaca. Uz takav prosječan dnevni promet nije neobična poplava novih internetskih trgovaca, sve učestalije okrupnjavanje regionalnih e-trgovaca kao i jačanje pozicija pojedinih igrača kroz izgradnju vlastite logističke infrastrukture, primjerice, ormarića za preuzimanje robe i organizacije mreže dostavljača.

Najveći regionalni stručnjaci za e-trgovinu okupit će se idućih nekoliko dana, od 5. do 8. svibnja, u hotelu Kempinski u Savudriji, na Adria Summitu, gdje će razgovarati o budućnosti e-trgovine te drugim aspektima digitalnog poslovanja.

image

Terasa Kempinski Hotel Adriatica u Savudriji gdje se održava Adria Summit 2022.

Moritzhoffmann.com

Organizatori summita, Zoran Torbica i Boris Vujičić, kažu da je internetska trgovina u porastu i da će nastaviti snažno rasti u narednim godinama.

- Kroz summit želimo ukazati da je proces digitalne transformacije kroz koje danas prolazi mnogo tvrtki, da će on dovesti do dodatnog rasta online poslovanja, i to je ono što mi smatramo budućnošću digitalne trgovine - kaže Boris Vujičić.

Dodaje da je istraživanje Mastercarda pokazalo da je u 2020. online trgovine narasla na 900 milijardi dolara. Godinu prije, tvrdi Mastercard, svaki sedmi dolar se trošio na internetu. Sad se troši svaki peti. Skok je to od 25 posto u samoj jednoj godini.

Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj kaže da sve veći interes potrošača za nove tehnologije plaćanja, prate i sve su veća očekivanja da se tvrtke dugoročno prilagode tome.

- Prema našim podacima, rast popularnosti kupnje online strelovito raste, a trgovci uvode sve više načina povezivanja s potrošačima. Očekujemo da će 20 do 30 posto ove digitalne promjene ostati trajno. U tom kontekstu – osim digitalizacije poslovanja – sigurnost, povjerenje i transparentnost nikad nisu bili važniji - kaže Vladimirescu.

Vujčić iz organizacije Adria Summita navodi da je cilj naglasiti važnost i prednosti e-trgovine u trgovačkoj djelatnosti danas. Zatim, odgovoriti na pitanje kakvu financijsku i investicijsku pismenost trebaju imati osnivači tvrtki koje nude usluge e-trgovine, ali i apostrofirati prostor za napredak te ukazati na nadolazeće trendove.

Zato su u Savudriji okupili od digitalnih medija i influencera preko banaka, prodavača softvera i vozila do VC fondova.

image

U Mastercardu očekuju da će 20-30 posto promjena koje su trgovci napravili tijekom pandemije sada trajno ostati

Mastercard

- Organiziramo deset panela na kojima će biti po pet do šest govornika, desetak predavača, tako da će posjetitelji imati priliku da u dva dana čuju promišljanja više od 70 stručnjaka iz regije. Lokacija je čarobna, zajedno sa svim sadržajima koje pruža, a energija znači da posvećujemo pažnju networkingu, druženjima i dobrom provodu - kaže Vujičić.

Zoran Torbica, jedan od organizatora Adria Summita kaže da Istru nisu odabrali slučajno.

- Ona je početkom svibnja osunčana, zrak je fenomenalan i čist. Hrana je domaća, ili modernim rječnikom, proizvedena na održiv način. Družit ćemo se uživo. Mi moramo biti zdravi - zaključuje Torbica.

Prvi dan o munjevitom rastu, drugi o korisničkom iskustvu

Prvi dan konferencije bit će riječi o projekcijama i prognozama utjecaja digitala u ukupnom udjelu u ekonomiji. Globalno, očekuje se da će digitalna prodaja rasti 50 posto u iduće četiri godine i postavlja se pitanje koliko brzo možemo pratiti taj vrtoglavi rast. O tome će svoje mišljenje dati predstavnici top menadžmenta nekih od najvećih kompanija u regiji. Uz sve to govorit će se i o temama vezanima za blockchain, kriptovalute i alternativne metode plaćanja, kao i decentralizirano financiranje. Drugi dan fokusiran je na korisničko iskustvo i organizaciju online platformi. Na summitu sudjeluju i eCommerce udruge iz Slovenije, Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Srbije te BiH.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:52