vrhunski brodovi

Domaći konzorcij gradi šest brodica za hitnu medicinsku pomoć

Pulski Tehnomont, šibensko brodogradilište Iskra te inženjersko-projektantna tvrtka Metal Shark pobijedili su na natječaju ministarstva
 Luka Gerlanc/Cropix

Posao gradnje i opremanja šest brodica za hitnu medicinsku pomoć dobio je konzorcij domaćih brodogradilišta Tehnomont brodogradilišta Pula i Iskra brodogradilišta 1 Šibenik. Tu odluku donijelo je Ministarstvo zdravstva nakon što je proučilo tri pristigle ponude na natječaj raspisan 30. lipnja ove godine.

Natječaj je raspisalo Ministarstvo zdravstva za projekt "Uspostave hitne medicinske pomorske službe brzim brodicama", a financira se iz fondova EU.

Jamstvo

Na natječaju je pobijedila zajednica ponuditelja: pulskog Tehnomonta i šibenskog brodogradilišta Iskra te riječke inženjersko-projektne tvrtke Metal Shark. Utvrđeno je da je ona dostavila pravovaljano jamstvo za ozbiljnost ponude, da ponuda ne prelazi cijenu koja je raspisana natječajem te da su ispunjeni svi zahtjevi i uvjeti vezani uz predmet nabave i tehničke specifikacije. Oni su ponudili cijenu nešto manju od 61,2 milijuna kuna bez PDV-a, koja je manja od procijenjene vrijednosti javne nabave (66 milijuna kuna bez PDV-a).

Novac za gradnju brodova hrvatske pomorske hitne pomoći koji će biti stacionirani u Dubrovniku, Supetru na otoku Braču, Šibeniku, Zadru, Rabu i Malom Lošinju, najvećim dijelom, čak 85 posto, dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija Europske unije, a preostali dio iz državnog proračuna.

Na natječaj vrijedan 66 milijuna kuna koji je raspisalo Ministarstvo zdravstva pristigle su, dakle, tri ponude. Uz hrvatski konzorcij ponude su dostavili talijansko brodogradilište Cantiere Navale Vittoria, koje ponudilo je 82,4 milijuna kuna, te zajednica ponuditelja Global grupe iz Dubrovnika i nizozemskog KD Workboatsa s ponudom od 56,5 milijuna kuna. Ministarstvo zdravstva ponudu talijanskog brodogradilišta Cantiere Navale Vittoria odbilo je jer prelazi planirana i osigurana sredstva, dok je ponudu zajednice ponuditelja Global grupe iz Dubrovnika i nizozemskog KD Workboatsa odbila jer nije dostavljeno jamstvo za ozbiljnost ponude.

Tehnomont ima 300 zaposlenih, a 110 ih radi u njihovom brodogradilištu, dok Iskra brodogradilište 1, odnosno bivši NCP iz Šibenika ima 175 zaposlenih. Kako su kazali, svako brodogradilište će izgraditi po tri brodice. Tomislav Smirčić, direktor Tehnomont brodogradilišta, tvrdi da je cilj udruživanja s Iskra brodogradilištem 1 iz Šibenika podjela posla te da gradnja ovih brodova ostane u Hrvatskoj.

Prvi korak

- Ovo je prvi korak u suradnji naša dva brodogradilišta jer postoji obostrana volja za suradnjom na novim projektima. Naravno da ćemo odlučivati od posla do posla, ali načelno postoji volja za suradnju. Mi imamo veliko iskustvo u gradnji brodova, posebno u aluminiju. Ne može nam se osporiti činjenica da naša brodogradilišta nisu tehnološki potpuno opremljena te stručno i kadrovski sposobna izgraditi vrhunske brodove - istaknuo je Tomislav Smirčić.

Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta 1 Šibenik, vidi u konzorciju velik potencijal za uspješno natjecanje za gradnju brodova i na ostalim tržištima. - Ovo je zanimljiva niša, tako da možemo izaći na ostala tržišta. Na ovaj način smo povećali konkurentnost i dobili kompetitivne prednosti oba brodogradilišta - kaže Vuletić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:25