smjena generacija

‘Bitka za talente u Hrvatskoj traje već nekoliko godina, velike kompanije to znaju‘

Ida Hohnjec, direktorica Odjela za ljudske potencijale u Coca-Coli HBC Hrvatska, otkriva što kao velika kompanija čine kako bi privukli i zadržali talente

Ida Hohnjec, direktorica ljudskih potencijala u Coca-Coli HBC Hrvatska

 Goran Mehkek /Cropix
Ida Hohnjec, direktorica Odjela za ljudske potencijale u Coca-Coli HBC Hrvatska, otkriva što kao velika kompanija čine kako bi privukli i zadržali talente

U vrijeme kada je borba za talente postala svakodnevica, a generacijske smjene i nove tehnologije mijenjaju način rada, Coca-Cola HBC Hrvatska gradi jasnu strategiju razvoja zaposlenika od privlačenja mladih radnika iz zagrebačkog prstena preko međunarodne mobilnosti pa do ulaganja u žene na rukovodećim pozicijama. Kompanija nastoji stvoriti radno okruženje u kojem se karijere grade dugoročno, a s obzirom na to da se zaposlenici u kompaniji prosječno zadržavaju 11 godina, čini se da im to i uspijeva.

Ida Hohnjec, direktorica Odjela za ljudske potencijale u toj tvrtki s više od 500 zaposlenih, kaže kako bitka za talente u Hrvatskoj, a posebno u Zagrebu, traje već nekoliko godina, i to dobro znaju sve velike kompanije koje zapošljavaju mnogo ljudi. U području proizvodnje i distribucije je u roku od samo nekoliko godina broj mehaničara i električara na tržištu rada značajno pao, a potrebe su nastavile rasti. Coca-Cola HBC Hrvatska suočava se i s dodatnim izazovom - smjenom generacija u proizvodnji.

- To su radna mjesta za koja smo rijetko tražili zaposlenike jer su zaposlenici s nama ostajali na dugi rok, ponekad čak i cijeli radni vijek. Značajan dio njih će se u sljedećim godinama približiti dobi za mirovinu pa imamo ambiciju privući mlade ljude srednje stručne spreme iz zagrebačkog prstena da dođu raditi u proizvodnji kako bi mogli učiti uz iskusnije, a poslije i nastavili raditi kod nas - objašnjava Ida Hohnjec.

Coca-Cola HBC Adria dobila novog glavnog direktora

Mladi su danas, dodaje, puno hrabriji i skloniji riziku od prijašnjih generacija, dijelom i zbog promijenjenih okolnosti u kojima ulaze na tržište rada. Otvorena su im sva vrata, svijet se smanjio i bliži je nego ikad, tržište rada je brže, a ponuda radnih mjesta raznolikija.

- Mi smo u dobroj situaciji jer su raznolikost, vertikalna i horizontalna mobilnost te mogućnosti karijernog razvoja ono prema čemu nas talenti prepoznaju. Mladi ljudi traže poslodavce s kojima mogu rasti, koji s njima promišljaju o razvoju njihove karijere, koji im omogućuju prilike da rade na inovacijama te da mijenjaju radna mjesta bez promjene kompanije, a to u Coca-Coli HBC Adria dobivaju - ističe direktorica Odjela ljudskih potencijala.

Iako su dugo razmišljali o tome trebaju li im uopće strani radnici, zaključili su kako će im to omogućiti da trenutačni zaposlenici koji rade u proizvodnji ne budu preopterećeni. Pomoć stranih radnika, koji čine manje od jedan posto zaposlenika (nešto više ako se pribroje strani stručnjaci i menadžeri), zbog toga omogućava da svaki član tima ima optimalne uvjete za rad.

- Kolege strani radnici s Filipina dobili su uvodna predavanja o našoj zemlji, kulturi i načinu poslovanja. Svakome od njih dodijeljen je kolega kojemu se mogu obratiti tijekom radnog odnosa za bilo kakva pitanja i podršku. Povratne informacije od naših dugogodišnjih zaposlenika su vrlo pozitivne te smo odlučili ponoviti njihov dolazak i iduće sezone - kaže Hohnjec.

image

Ida Hohnjec, direktorica ljudskih potencijala u Coca-Coli HBC Hrvatska

Goran Mehkek /Cropix

Kako bi osigurali zadovoljstvo zaposlenika, u Coca-Coli im pružaju razne mogućnosti. Vrlo su fleksibilni kada je riječ o prelasku između različitih odjela jer, naglašava Ida Hohnjec, nije vrijedno izgubiti sjajnog čovjeka ako on, primjerice, želi raditi u marketingu, iako je inicijalno stigao u financije.

Osim toga, nikad ne nedostaje mogućnosti da se karijera razvija na drugim tržištima, pa svoje zaposlenike potiču da jasno izraze svoje želje. Iako su odlasci na pozicije u inozemstvo češći u kasnijim fazama karijere, ima projekata koji otvaraju jedinstvene prilike. Tako će sedam kolega iz Adria regije, koji inače rade u proizvodnji i prodaji, raditi na Olimpijskim igrama u Milanu i Cortini u veljači 2026. godine.

Kada je riječ o karijernom putu unutar kompanije, Hohnjec ističe da ima puno menadžera i direktora koji su počeli kao unapređivači prodaje ili prodajni predstavnici.

- Pokazalo se da su ljudi koji na terenu nauče kako funkcionira tržište, koji razumiju kupce i poznaju naš način rada u izvrsnoj poziciji da rastu i napreduju u organizaciji - napominje.

Najvažnija vještina je otvorenost za učenje i želja za napredovanjem, a sve druge vještine mogu se naučiti

Razvojni programi namijenjeni ubrzavanju karijere i resursi koji stoje na raspolaganju to dodatno potiču. Cilj je da ove godine na polovici rukovodećih pozicija budu žene, koje trenutačno čine trećinu menadžera u Adria regiji. Kompanija im pomaže poticanjem fleksibilnih oblika rada, koji omogućuju bolju ravnotežu između poslovnih i privatnih obveza te mentorske programe i programe razvoja karijere usmjerene na njihovo osnaživanje.

Jedan od takvih je program "Žene u vodstvu", koji se bavi izazovima s kojima se žene suočavaju na izvršnim pozicijama i stvara mrežu liderica, osnažujući ih da preuzmu kontrolu nad svojom karijerom i teže najvišim pozicijama.

- Ako su kompanije spremne zapošljavati žene, one će isporučiti rezultate i opravdati to povjerenje. Kompanije u kojima su prodaja ili opskrbni lanac pretežno muški su takve jer ne otvaraju prilike, a ne zato što ‘nema žena‘ za te poslove. Kod nas to nije slučaj jer ne slijedimo zastarjele ideje o ‘muškim‘ ili ‘ženskim‘ poslovima - kaže direktorica ljudskih potencijala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. rujan 2025 10:43